שבת , יוני 14 2025
Home > חדשות > סקירות טכנולוגיות > סקירות חומרה > מומחי Epson ישראל: אלה המגמות והטרנדים לשנת 2024 בתחומי המקרנים וההדפסה   

מומחי Epson ישראל: אלה המגמות והטרנדים לשנת 2024 בתחומי המקרנים וההדפסה   

מערכת ITNEWS כינסה את המומחים של חברת ההדמייה היפנית Epson, ירון פרץ, מנהל התחום העסקי וקובי כהן, מנהל תחום המקרנים ב-Epson ישראל, כדי לבחון את הטרנדים החשובים בשני תחומים עסקיים חשובים: מקרנים והדפסה.

מימין קובי כהן מנהל תחום המקרנים ב-Epson ישראל. משמאל ירון פרץ מנהל התחום העסקי. התמונות בקרדיט אפסון

 תחום ההקרנה, אומר קובי כהן, מנהל תחום המקרנים ב-Epson ישראל, ממשיך לגעת בשלל תחומים – מהקולנוע הביתי דרך מוסדות חינוכיים וחדרי פגישות – ועד למיצגים מרשימים באתרים היסטוריים, או על מבני ענק במרכזי ערים. להערכתו, אלה המגמות שכדאי לשים עליהם את העין לקראת 2024 שבפתח.

אופטימיזציה של חדרי ישיבות היברידיים

עם יותר עובדים במשרד השנה, מגמה שכנראה תמשך גם בשנה הקרובה, חברות מעריכות מחדש את השימוש בחללי חדרי הישיבות ומחפשות דרכים חדשות ליצור סביבות עבודה מוצלחות, המאפשרות לעובדים הן במשרד והן מהבית, להרגיש שהם חלק ממקום עבודה שיתופי ופרודוקטיבי.

כשמדובר בשיפור חללי מפגש מודרניים באופן המאפשר שיתוף פעולה אופטימלי, הכרחי שכל האלמנטים – כולל הטכנולוגיה והחדר עצמו – יעבדו יחדיו בצורה חלקה. בהתאם, הטכנולוגיה בחללים הללו – ובמיוחד טכנולוגיות ההקרנה – הופכת ליותר ויותר אינטואיטיבית, זאת כדי להשתלב בצורה טובה יותר כמערכת אקולוגית אחת שלמה, מהמצלמה ועד לטכנולוגיית התצוגה ואפילו הריהוט.

בחזית שאלת התצוגה, מקרנים מגדירים מחדש את הדרך שבה אנשים מתחברים בפגישות היברידיות כפתרון רב-תכליתי עם גמישות ומדרגיות כדי להתאים לסביבות שונות. המקרן מאפשר צפייה בגדלים מרשימים (יחס רוחב-גובה של 21:9) שטכנולוגיות תצוגה אחרות מתקשות לספק כפתרון חסכוני. בתמורה, ניכר שהביקוש למקרנים בחללים האלה עולה ואף ימשיך לעלות השנה.

קפיצה ברזולוציה כדי ליצור חוויות סוחפות

אני מאמין שנמשיך לראות שימוש והטמעה הולכת וגוברת של הקרנות ענק לטובת יצירת ׳חוויות צופים סוחפות׳ שיצוצו ברחבי העולם. ככל שהמתקנים והמיצגים השונים הדורשים הקרנה הופכים למתוחכמים ותובעניים יותר, הצורך בהקרנה הניתנת להתאמה, ברזולוציה גבוהה יותר ובמחיר משתלם גדל, כאשר השוק החוויתי ממשיך לגדול ומשתמשי הקצה מחפשים את הטכנולוגיה הנכונה כדי להפוך את ההתקנות למציאותיות יותר – מסביבות קטנות ואינטימיות ועד חללים בקנה מידה גדול שנועדו לצפייה של המוני אנשים. בין אם מדובר בהקרנות ענק על קירות מוזיאון רמת גן, בסינמטק בתל אביב, במערות בין גוברין, או על קירות המצודה המרשימה באי מון סן מישל שבצרפת, ההתלהבות רק גדלה והפידבק חיובי מאוד.

מקרנים בהירים יותר, שיכולים לספק צבעים מרהיבים באמצעות טכנולוגיית ה-3LCD שלנו ורזולוציית 4K חשובים במיוחד בהקרנות הענק – שבהן חשובה צפיפות הפיקסלים – או אם הקהל קרוב לתצוגה. ההקרנות המגובות בטכנולוגיית ה-3LCD  של Epson וטכנולוגיית 4K Crystal Motion החדשה, ישחקו תפקיד חיוני ביצירת חוויות אלו, ויבטיחו סולם צבעים רחב, פירוט ללא דופי ודיוק צבעים מצוין, שישמשו כדי לשפר את הריאליזם של התצוגה ולספק את התוכן באופן שבו האמנים היוצרים התכוונו שהוא ייראה.

ההקרנה למרחבים הפתוחים – לצמיתות

ובאותו הקשר כמעט, למרות שראינו עלייה עצומה בשימוש ב-VIDEO MAPPING חיצוני, בקנה מידה גדול,  בשנים האחרונות – בין אם על מבנים, או פסטיבלי תאורה – סוגים אלה של מתקנים היו בדרך כלל זמניים באופיים.

בשנה האחרונה חלה עלייה בהתעניינות מצד לא מעט גופי ממשל אזרחי וארגונים עירוניים בהפיכת הפרויקטים האלה לקבועים. הערך בשינוי מרחבים קהילתיים, בניינים ושאר מבני ציבור, מתחיל לצבור תאוצה כאשר הפרויקטים הללו מקרבים את חברי הקהילה, מביאים אותם לאזורי מרכז העיר ובסופו של דבר ממריצים את הכלכלה על ידי הגדלת תנועה רגלית לעסקים מקומיים.

אנחנו מייצרים רגעים קסומים שמרחיקים אנשים מהטלפונים שלהם ומקרבים אותם אל העולם האמיתי, ובתמורה אנחנו רואים אמנים יצירתיים ברחבי העולם משתמשים בטכנולוגיית ההקרנה שלנו כדי להפגיש בין קהילות וליצור חוויות מיוחדות.

יש פוטנציאל עצום בשוק ההתקנות החיצוניות הקבועות – והמקרנים של היום מצוידים למשימה. מקרנים נוספים נבנים עבור תצוגות ואירועים חיים עם תכונות ותוכנה משולבות להתקנה קלה יותר, ניהול צי ואספקת תוכן, יחד עם בהירות גבוהה יותר ורזולוציה טובה יותר – במארז קטן יותר.

בנוסף, לזירה נכנסו יותר ויותר מארזי מקרן חזקים זמינים, שנועדו לייעל את ביצועי המקרן בסביבות שונות, כולל בתנאי מזג אוויר קשים יותר, מה שהופך אותם לאידיאליים להתקנות חיצוניות קבועות (מישהו אמר ההקרנות במצדה?).

טכנולוגיות מתפתחות בתחום החינוך

התפתחות הטכנולוגיה במרחבי החינוך בהחלט לא מאטה. כחלק בלתי נפרד מהלמידה כיום, למחנכים ולתלמידים מגיעות דרכים חדשות ומשופרות להציג ולתקשר באמצעות התוכן המוצג בכיתה – אבל כדי להצליח, הכלים המאפשרים את זה צריכים להיות גמישים וידידותיים למשתמשים.

וגם, אפשרויות נוספות ליחס רוחב-גובה, כולל 21:9 ו-16:6 רחבים במיוחד, מאפשרות למחנכים ליהנות ממסך מפוצל בגדלים גדולים יותר של תמונות ולספק חוויה טובה יותר גם עם תלמידים הלומדים מרחוק.

נכון, רוב המחנכים והתלמידים אינם אנשי מקצוע בתחום הטכנולוגיה ומעדיפים פתרונות כיתתיים פשוטים לשימוש העובדים בקלות עם התוכניות השונות, התוכנות והחומרה הקיימות אליהן התרגלו המחנכים. מבחינה היסטורית, היה גבול לאינטגרציה חלקה בין פתרונות טכנולוגיים שונים בכיתות של ימינו. עם זאת, יצרני מקרנים, כולל Epson, פועלים כיום במשנה מרץ לפתרון חלק מהבעיות הללו באמצעות טכנולוגיית התצוגה העדכנית שלהם בכיתה כשהמטרה להפוך אותה לקלה ופשוטה יותר לתפעול. חיבור של Epson עם שותפים עסקיים שצמחו בתחומי החינוך, דוגמת שיתוף הפעולה עם חברת EyeClick, שמפתחת משחקים אינטראקטיביים המוקרנים על פני משטחים שונים נכנסים בקצב מהיר לשורה של בתי ספר ומוסדות חינוך בישראל ובעולם.

הקרנות במוסדות מבוססי אמונה

הדרישה לחוויות סוחפות ומרתקות נמצאת בעלייה במסגרות מבוססות אמונה – הווה אומר במוסדות דת בעיקר – כאשר מקרנים הופכים מבוקשים יותר במרחבים אלה ככלי מדיה חזותיים רבי עוצמה שיכולים לעזור לרגש ולפתות קהילות עם תצוגות גדולות ומוארות. בישראל, אולי קצת קשה לדמיין בית כנסת שיעשה שימשו במקרנים בשבת, אבל, בחו״ל המגמה מתחזקת.

מקרנים יכולים להפיח חיים חדשים במרחבים מבוססי אמונה ולשפר תשתיות היסטוריות מבלי לשנות פיזית את הסביבה הבנויה. באופן מסורתי, קהילות מבוססות אמונה עובדות בתקציבים מוגבלים. למרבה המזל, יצרני המקרנים של היום מציעים מגוון רחב יותר של אפשרויות שנועדו להיות אמינות ולעמוד למעשה בכל דרישה לתקציב. יש כוח שמגיע עם נוכחות מלאה במהלך טקסים דתיים, ו-Epson מחויבת לספק את הטכנולוגיה המאפשרת להעצים את החוויה ולהנגיש אותה לכמה שיותר אנשים.

מהצד השני של הזירה העסקית, אומר ירון פרץ, מנהל התחום העסקי ב-Epson ישראל, תעשיית ההדפסה עומדת בקצהו של עידן טרנספורמטיבי. התקדמות טכנולוגית, שיקולים סביבתיים ודרישות הצרכנים המתפתחות מעצבים מחדש את נוף הדפוס וההדפסה. במבט לעתיד התחום, להערכתו יש שבעה טרנדים ש מנסים להתמודד עם השאלה כיצד חברות דוגמת Epson יכולות להמשיך ולקדם את השוק ליצירת מערכת הדפסה חדשנית, בת קיימא ויעילה יותר.

הקיימות תופסת את מרכז הבמה

מגמת הקיימות בתעשיית ההדפסה העולמית תופסת תאוצה, עם דחיפה משמעותית לעבר שיטות וטכנולוגיות חדשניות הלוקחות בחשבון את הבעיה, כמו אימוץ עקרונות הכלכלה המעגלית, עם צמצום פסולת ושימוש חוזר בחומרים. חברות בתחום ההדפסה מאמצות יותר ויותר חומרים ותהליכים ברי קיימא, כמו שימוש בנייר ממוחזר ובדיו ידידותי יותר לסביבה. למעשה, בסקר של Quocirca נמצא ש-70% מהארגונים שנסקרו אומרים שחשוב שספק הדפוס שלהם יספק מגוון מוצרים ושירותים ברי קיימא ו-69% אומרים שחשוב שספקי הדפוס מראים שהם מפחיתים את ההשפעה הסביבתית שלהם. מדפסות כמו ה-EcoTank של Epson, למשל, מפחיתות באופן משמעותי את הבזבוז בו לקו המדפסות של הדורות הקודמים שצויידו במחסניות בזבזניות (במקרה של מדפסות הזרקת דיו) או בטונרים מזהמי סביבה (במקרה של מדפסות הלייזר). בנוסף, יש מגמה גוברת של ציוד הדפסה חסכוני באנרגיה ונוהל שרשרת אספקה בר-קיימא במגוון תעשיות. השינוי הזה הוא לא רק אחראי יותר כלפי הסביבה – אלא גם מהדהד עם בסיס הצרכנים המודעים לסביבה, ויוצר יתרון תחרותי לחברות שמתעדפות יוזמות ירוקות.

עליית ההתאמה האישית

התאמה אישית בהדפסה משנה את האופן שבו צרכנים מתקשרים עם מוצרים. עלייתה של טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית הפכה את ההדפסה המותאמת אישית לנגישה וחסכונית יותר. מעבר למוצרי צריכה, גם מגזרי ההוצאה לאור והפרסום ממנפים מגמה זו לשיווק ממוקד ופרסומים ייחודיים. המעבר הזה לעבר התאמה אישית הוא לא רק אופנה חולפת; זוהי תגובה לדרישה הגוברת לחוויות אינדיבידואליות בעולם דיגיטלי, ומציעה הזדמנויות חדשות לפתרונות הדפסה יצירתיים. למשל, צלמים יכולים היום להתאים את התוצר הסופי שלהם ברמת פירוט חסרת תקדים, עם סוגי נייר בגימורים שונים (כמו luster, linen ו-pebble) והדפסה על גבי חומרים ייחודיים כמו מתכת, עץ או זכוכית.

שילוב של בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML)

AI ו-ML מחוללות מהפכה בתחום ההדפסה על ידי שיפור היעילות והאיכות. לפי הסקר של Quocirca, למשל, 56% מהארגונים שנסקרו מתכננים להגדיל את ההשקעה בטכנולוגיית בינה מלאכותית ולמידת מכונה בשנה הבאה. טכנולוגיות אלו מאפשרות התאמת צבעים טובה יותר, בקרת איכות הדפסה ואופטימיזציה של שימוש בדיו. מעבר לשיפורים התפעוליים, הטכנולוגיות הללו מאפשרות גם תחזוקה המשתמשת בחיזוי מראש, ומפחיתות את זמני ההשבתה ועלויות התחזוקה. השילוב של AI ו-ML אינו רק שיפור תהליכים קיימים; מדובר בדמיון מחדש של מה שאפשר בהדפסה, מסיוע בעיצוב חכם ועד בקרת איכות אוטומטית.

הרחבת ההדפסה בתלת מימד

ההדפסה בתלת מימד מתפתחת במהירות, ועוברת מיצירת אב טיפוס לייצור בקנה מידה מלא בתעשיות שונות. השימוש בהדפסת תלת מימד עבור יישומים שונים – תותבות ושתלים ועד חידושים בתחום הרכב והחלל – מציעה הזדמנויות התאמה אישית וחדשנות חסרות תקדים. הרבגוניות של הדפסת תלת מימד היא החוזק הגדול ביותר שלה, המאפשרת יצירת גיאומטריות מורכבות שבעבר היה בלתי אפשרי או יקר מדי להפיק.

הדיגיטליזציה של המדיה המודפסת

השילוב של טכנולוגיות דיגיטליות עם מדיה מודפסת יוצר תוכן אינטראקטיבי יותר – וכך גם מעניין יותר, משימוש בקודי QR בפרסום מודפס ועד שילוב מציאות רבודה (AR) בדפוס צוברת פופולריות, מה שמגביר בתמורה את היעילות של קמפיינים בתחום הפרסום. מגמה זו אינה עוסקת רק בטכנולוגיה; מדובר ביצירת גשר בין העולם הפיזי והדיגיטלי, להציע לצרכנים חוויה חלקה ואינטראקטיבית. בעלי אתרים ומפרסמים משתמשים יותר ויותר בטכנולוגיות אלו כדי ליצור תוכן מותאם אישית ומרתק יותר, ולגרום לשיעורי מעורבות וזיכרון גבוהים יותר.

צמיחה בהדפסת אריזות ותוויות

הצמיחה במסחר האלקטרוני משפיעה באופן משמעותי על תעשיית האריזות והדפסת התוויות, המונעת על ידי מסחר אלקטרוני ושינוי העדפות הצרכנים. טכנולוגיות הדפסה דיגיטלית מאפשרות פתרונות אריזה מגוונים ומהירים יותר. מגמה זו רואה גם עלייה בשימוש בתוויות ובאריזה חכמות המשפרות את אינטראקציית המשתמש ומעקב אחר מוצרים. אריזה בת קיימא היא היבט מרכזי נוסף, כאשר חברות בוחרות יותר ויותר בחומרים ועיצובים ידידותיים לסביבה. תעשיית האריזות לא רק מגיבה לתנופת המסחר האלקטרוני; זה מתפתח כדי להציע פתרונות אריזה חכמים יותר, ברי קיימא ומושכים יותר.

תכונות אבטחה משופרות

עם הגידול במוצרים מזויפים, תעשיית הדפוס מתמקדת יותר בתכונות האבטחה. דיו מיוחד, הולוגרמות וטכניקות מיקרו-הדפסה הופכות נפוצות יותר. תכונות אלו חיוניות במגזרים כמו תרופות, מוצרי יוקרה ומסמכים ממשלתיים. מעבר לתכונות האבטחה המסורתיות, ישנה גם מגמה של שילוב אלמנטים דיגיטליים כמו קודי QR ותגי NFC – כפי שכבר ראינו בסעיף קודם – המציעים אבטחה ועקיבות משופרים. מגמה זו משקפת את המחויבות של התעשייה למאבק בזיופים ולהבטחת האותנטיות של המוצר, שהפכה לחשובה יותר ויותר בשוק הגלובלי. בפרט, אבטחת טכנולוגיות הענן תהיה חשובה במיוחד, עם גדילה ניכרת בהסתמכות על הענן לצרכי אחסון והדפסה.

כשאנחנו מסתכלים קדימה אל 2024, ברור שתחום ההדפסה מתפתח במהירות, כאשר הוא מונע על ידי חדשנות טכנולוגית וציפיות צרכנים משתנות. חברות כמו Epson נמצאות בחוד החנית של השינוי הזה, דוגלות בקיימות, מאמצות את הדיגיטליזציה ופורצות את הגבולות של מה שאפשרי בדפוס. מגמות אלו לא רק מסתכלות לעתיד בצורה כללית יותר, אלא גם מדגישות את המחויבות של התעשייה לחדשנות, יעילות ואחריות סביבתית. עתיד הדפוס נכתב עכשיו.

 

 

 

 

 

About מאיר עשת

Check Also

סקירה: מדפסת משולבת EcoTank L5290 של Epson

בזכות ממשק ידידותי ותצוגת LCD צבעונית, גם משתמשים פחות בקיאים בטכנולוגיה ימצאו שחווית השימוש היא …

נגישות