מנכ"ל Webiz, אייל בר עוז: "הפורטל שהשקנו יקצר את תהליך האיתור וההשמה של מפתחים ב-80%"
חברת Webiz הישראלית, שמאתרת ומכשירה בשנים האחרונות מאות מפתחים בגיאורגיה ובארמניה, השיקה פורטל השמה ייעודי שיאפשר לחברות ישראליות לאתר באופן יעיל ואיכותי מועמדים מתאימים לתפקידי פיתוח תוך שימוש במנגנוני סינון והתאמה מתקדמים.
הפורטל החדש www.webiz.com, מבצע תהליך התאמה (Matching) מבוסס AI בין המאפיינים וההעדפות של המפתחים לבין דרישות החברות. כל מפתח ממלא פרופיל אישי מפורט הכולל את ההסמכות המקצועיות שלו, פירוט ניסיון, דיסציפלינות מועדפות, ציפיות שכר, מודל עבודה מועדף (משרה מלאה, חלקית, לפי שעות ועוד). החברות המעסיקות פותחות אף הן חשבון ומפעילות מנגנוני סינון מבוססי AI שמציגים בפניהן את מועמדים מתאימים ברמת דיוק גבוהה. המועמדים המתאימים יוזמנו לראיונות וידאו בפלטפורמה עצמה, שמאפשרת תקשורת רציפה ומתמשכת בין המועמדים לחברות.
Webiz הוקמה לפני 3 שנים על ידי היזמים הישראלים אייל בר עוז, מני בניש ודוד זרח. היא פיתחה תוכנית הכשרה מעשית למקצועות ההיי-טק המבוססת על סיליבוס ישראלי. במסגרת שיתוף פעולה עם אוניברסיטת BTU (Business and Technology University) בטיבליסי משולבים סטודנטים מצטיינים בקורס שנמשך 6 חודשים בתחומים שונים: פיתוח במגוון שפות כגון: React, Node js DevOps, QA, UI/UX ועוד ועוברים בחינות הסמכה. Webiz פועלת בבניין משרדים בן 5 קומות בעיר טביליסי. החברה גייסה והכשירה עד היום למעלה מ-200 מפתחים שהשתלבו ב-25 חברות ישראליות ובהן קלטורה ו-888. בכוונת החברה לגייס 200 מפתחים נוספים בשנת 2022 וכ-1,000 במהלך השנים הקרובות. לאחרונה הרחיבה Webiz את פעילותה לארמניה והיא מגייסת ומכשירה מאות מפתחים נוספים במודל שיושם בגיאורגיה.
אייל בר עוז, מייסד משותף ומנכ"ל Webiz: "תהליכים ידניים של חיפוש, סינון מועמדים ותהליכי גיוס הם ארוכים מדי, לא מספיק מדויקים ולא מתאימים לקצב הדינמי של תעשיית ההיי-טק. הפורטל החדש יקצר את התהליכים הללו בכ-80% ולמעשה אף יותר שכן ההתאמה המדויקת תמנע תהליכי גיוס שיש סבירות גבוהה שלא יתממשו. היכולות הללו הן חשובות במיוחד לחברות המחפשות עובדים במדינות רחוקות שבהן אין להם כל הכרות עם קהילות המפתחים"
לדברי בר עוז, "בשלב זה נרשמו בפורטל כבר מאות מפתחים שאושרו על ידינו ומספרם יגדל בקצב מואץ בחודשים הקרובים. אנחנו בונים מודולים נוספים שיאפשרו ניהול כולל של המשאב האנושי שאנו מספקים לרבות כלים למעקב תפוקה, תקשורת פנימית כולל משוב, שכר והטבות, חופשות, ימי הולדת ועוד. הם יספקו רובד נוסף של ניהול איכותי, מעורבות ושימור העובדים".
פעילות ההכשרה בגאורגיה ובארמניה היא נדבך אחד בלבד במודל העסקי של Webiz שהוא רחב הרבה יותר ומבוסס על ניסיונם היזמי העשיר של מייסדי החברה. עבור הסטארט-אפים הפונים אליה Webiz משמשת כצומת אחת לכל צרכיהם כולל: השקעות סיד, תכנון מוצר, ניהול פרויקט פיתוח, שיווק ופיתוח עסקי. Webiz מאפשרת כיום לסטארט-אפים צעירים לצרוך שירותי פיתוח תמורת אחזקות בחברות ועל פי מודל זה יש ל-Webiz אחזקות כיום ב-7 חברות סטארט-אפ ישראליות.
Webiz מיישמת מודל ייחודי גם כלפי העובדים שגייסה והכשירה ומועסקים על ידה בהזמנת חברות ישראליות. קורס ההכשרה ניתן להם ללא כל תשלום ו-Webiz מעניקה להם במסגרת חוזה העסקה 25% מהרווחים שלה שיתקבלו במקרה שסטארט-אפ יימכר או יונפק. שותפות העובדים ברווחים העתידיים היא מרכיב נוסף בביטחון התעסוקתי שמעניקה Webiz שמחזק אף הוא שביעות רצונם ונאמנותם.
אודות Webiz
Webiz נוסדה על ידי אייל בר עוז, מני בניש ודוד זרח, שלושה יזמים סדרתיים ומשקיעי הון סיכון (אנג'לים) שעוסקים בשני העשורים האחרונים במגוון תפקידים בפיתוח והשקעות. לבר עוז ניסיון עשיר כמנהל צוותי פיתוח ופרויקטים ובין השאר הוביל צוות פיתוח שסייע לבניית מערכת המסחר האלקטרוני של חברת Wix. כמו כן היה מעורב כמשקיע במספר סטארט-אפים ביניהם Ono Apps שנמכרה לחברת מטריקס.