שבת , יולי 6 2024
Home > נושאים בכותרות > אבטחה ו-Cyber > אפליקציות מודרניות וממשקי API הופכים ליותר משמעותיים בעולם המולטי-ענן

אפליקציות מודרניות וממשקי API הופכים ליותר משמעותיים בעולם המולטי-ענן

שעור האפליקציות המודרניות עלה ל-51%, עלייה מ-29% בשנת 2020

נפח ממשקי ה API גדל ב-5% בכל שלב של טרנספורמציה דיגיטלית

מחקר חדש שנערך על ידי F5 קובע כי אפליקציות מודרניות הופכות לדומיננטיות בארגונים. אפליקציות מודרניות מהוות כעת 51% מסך כל האפליקציות – עלייה של למעלה מ- 25% בשנה האחרונה.

על פי דו"ח אסטרטגיית יישומים 2024 של (SOAS1) F5 המפורסם בפעם העשירית, שיעור האפליקציות המודרניות צפוי להגיע ל-60% בשנת 2025 לפני שיגיע לשיא של כ-85%. יתר האפליקציות ה"מסורתיות" צפויות להיות נוכחות בעיקר בתעשיות כגון שירותים פיננסיים.

עידן ה API הגיע

הצמיחה העצומה באימוץ אפליקציות מודרניות והמיקרו שירותים שלהן יצרה עלייה אקספוננציאלית במספר ממשקי ה- API. חברות עם הכנסות שנתיות של מעל 10 מיליארד דולר ארה"ב טוענות שהן מנהלות בממוצע למעלה מ-1000 אפליקציות וכמעט 1400 ממשקי API . מיעוטן דיווחו שהן מנהלות למעלה מ-10000 ממשקי API .

ארן אראל, דירקטור אזורי של F5 בישראל, יוון ובאיבריה

90%  מהמשיבים לסקר ציינו שהם מנהלים פחות מ-200 אפליקציות, ומספר זה נוטה לרדת ככל שהטרנספורמציה הדיגיטלית מתקדמת. במקביל, ספירת ממשקי הAPI  רק עולה. למעלה משליש מהמשיבים (41%) מנהלים לפחות מספר רב של ממשקי API כמו מספר האפליקציות.

בבסיס השינוי הזה עומדת העובדה שממשקי API הפכו לחלק בלתי נפרד עבור ארגונים המאחדים יישומים,  הופכים תהליכים לאוטומטים ומבקשים לשלב בינה מלאכותית במודלי העסק שלהם. דו"ח ה SOAS  מצא כי בכל שלב של טרנספורמציה דיגיטלית, מספר ממשקי הAPI  גדל בממוצע ב-5%.

ריבוי ממשקי הAPI  הוביל חברות לאמץ שיטות חדשות לניהול ולאבטחת הרשתות הגדלות שלהן. כמעט כולן (95%) הטמיעו כעת  API Gateways כדי לספק אימות, לתקף בקשות ולנהל את קצב תעבורת הרשת. בעוד שקרוב למחצית (43%) הפכו את תשתית אבטחת המידע שלהם לאוטומטית עבור אפליקציות וממשקי API כאחד.

"פתרונות אבטחה וניהול הקשורים ל API חשובים כעת יותר מתמיד מכיוון שממשקי API אפליקציות והנתונים שהם מחליפים הופכים להיות אסטרטגיים יותר עבור עסקים."  אמר ארן אראל, דירקטור אזורי של F5 בישראל, יוון ובאיבריה.

"עם זאת, טכנולוגיות בודדות כמו  API Gateways לא יספיקו.  אוטומציה של תשתית האבטחה של אפליקציות וממשקי API יכולה לעזור, אך שיעורי האוטומציה בתחום הIT  עדיין נמוכים מ-50%. הארגונים המוגנים והיעילים ביותר יצטרכו לפרוס אסטרטגיות מקיפות למעקב ,ניהול והגנה על ממשקי ה API שלהם." הוא הוסיף.

תפעול מולטי-ענן הוא הנורמה החדשה

ממצא עיקרי נוסף בדו"ח השנה הוא שמרבית האפליקציות המודרניות והמסורתיות של ימינו, יחד עם ממשקי הAPI  שמלווים אותן, מוטמעות כיום בסביבת מולטי-ענן.

קרוב ל-90% מהארגונים פועלים כעת בסביבות מולטי-ענן. למעשה, למעלה משליש מהמשיבים – 38%,  כמעט כפול מהנתון לשנת 2023, מפעילים יישומים המוטמעים בשש סביבות שונות. בשנת 2020 ,רק 18% השתמשו בחמש סביבות.

ככל שהאפליקציות מבוזרות יותר ,הניהול שלהן הופך להיות מורכב יותר.

למרות שאין אתגר בולט אחד, הקושי העיקרי ,בדומה לשנת 2023,  הוא ניהול מורכבות תפעולית. ביום יום, מדובר בכלים ולוחות מחוונים מרובים, פתרונות ומדיניות אבטחה בהתאמה אישית, חוסר נראות בביצועי האפליקציה, ספקים רבים מדי ומידע טלמטרי המאוחסן במקומות נפרדים.

העברת אפליקציות בין סביבות עלתה מהמקום החמישי בשנה שעברה והפכה לאתגר השני הנפוץ ביותר. כשליש מהמשיבים עדיין מתמודדים עם אבטחת מולטי-ענן מאז 2017.

דאגה משמעותית נוספת בארגונים היא נראות האפליקציה, שנמצאת באמצע הרשימה השנה .שינויים אלו מרמזים שחלק מהארגונים מתמודדים עם אתגרים אלו באמצעות פתרונות כגון אבטחה כשירות (SECaaS).

על רקע זה, הדחיפות להפחתת מורכבות נוספת הובילה לכך שרשתות מולטי-ענן סומנו כטרנד המרגש השלישי של הארגונים זו השנה השנייה ברציפות.

"רשת מולטי-ענן יכולה לחבר יישומים בין סביבות שונות ולאפשר את מה שנקרא אדריכלות סופר-ענן.  למעשה, היא מפשטת ומייצבת את אופן הפעולה של רשתות בסביבות שונות – בין אם מדובר בענן ציבורי או פרטי, מרכז נתונים או הקצה .רשת המחברת את כל הסביבות מפחיתה את המורכבות על ידי שימוש באותם מבנים ,תצורות וקונסולים כדי להפעיל ולנטר כל מיקום של אפליקציה." הסבירה לורי מקוויטי, מהנדסת בכירה ב F5. "בין היתר, רשת מולטי-ענן יכולה לשפר את הנראות, לחשוף ממשקי API מיושנים או כאלה שפוספסו , להבטיח פריסת מדיניות עקבית ודינמית יותר ולאפשר ניוד יישומים כשירות (SECaaS)  בין סביבות וספקי ענן." הוסיפה.

אודות F5

F5 (NASDAQ: FFIV) היא חברת שירותי אפליקציות ואבטחה לסביבות מרובות עננים, המחויבת לקדם עולם דיגיטלי טוב יותר. F5 משתפת פעולה עם הארגונים הגדולים והמתקדמים בעולם כדי לאבטח ולייעל אפליקציות וממשקי API בכל מקום – באתר המקומי, בענן או במיקומי קצה. F5 מאפשרת לארגונים לספק חוויות דיגיטליות יוצאות דופן ומאובטחות ללקוחותיהם ולהקדים את האיומים באופן תמידי. למידע נוסף בקרו ב- f5.comובפייסבוק של F5 Israel.

About מאיר עשת

Check Also

הפריצה לספקית הגישה מרחוק TeamViewer מעידה על הסיכונים בתוכנות גישה מרחוק

הפריצה שהתרחשה בימים האחרונים לספקית הגישה מרחוק TeamViewer מוכיחה שוב את הצורך בהגנה מסיבית על שירותי גישה …

נגישות