שבת , יולי 6 2024
Home > WORLD > Green חותמת על חוזה מהגדולים בעולם עם SJVN לאספקת אנרגיה מתחדשת ללא פחמן

Green חותמת על חוזה מהגדולים בעולם עם SJVN לאספקת אנרגיה מתחדשת ללא פחמן

כ-4,500 מגוואט אנרגיה מתחדשת יניעו את כ-4,500 מתקני האמוניה הירוקה הבאים של AM Green.  

  • נכון להיום, השקעה זו היא, פוטנציאלית, ההשקעה היחידה הגדולה ביותר של SJVN Green בפרויקט אנרגיה מתחדשת.

היידרבד, הודו, 2 ביולי 2024, (BUSINESS WIRE):

AM Green ו-SJVN Green Energy Limited (SGEL), חברה בת בבעלות מלאה של SJVN, חתמו על מזכר הבנה להסכם ארוך-טווח לאספקה ומיקור אנרגיה מתחדשת.

Photo-credit-Business-Wire

לפי ההסכם, שנחתם ב-26 ביוני 2024 בניו דלהי, SJVN Green Energy Limited (SGEL) תספק כ-4,500 מגוואט אנרגיה ללא פחמן למתקני האמוניה הירוקים הבאים של AM Green. SGEL תעמיד את ההספק הזה באמצעות חשמל סולרי ומונע ברוח, AM Green מצידה תשלב אותו באגירה שאובה כדי להבטיח אספקה סדירה של אנרגיה ירוקה למתקני AM Green.

ההסכם נחתם בנוכחות ש. אחילשוואר סינג', ראש מחלקת כספים, SJVN Lt, ש. אג'אי קומאר סינג', מנהל כללי, ש. איי אם ג'ה, מנהל כספים, SGEL,SGEL , ש. ג'יטנדרה ידהאב, HOD (F&A), SJVN Ltd, וכן ש. בי סי טריפטי, יועץ בכיר, AM Green, ודרמפל רדי, AVP, AM Green.

SJVN מתכננת לבצע את הפרויקט בשלושה שלבים, ובשלב הראשון לספק 1,500 מגוואט בתוך שנתיים. יוזמה זו היא אבן דרך מרכזית בהתרחבות SJVN לאנרגיה מתחדשת בהודו, ותומכת ביעד שלה להגיע ל-25,000 מגוואט עד 2030 ול-50,000 מגוואט עד 2040.

AM Green, בקידום מייסדי Greenko, שואפת לייצר 5 מיליון טון אמוניה ירוקה לשנה (MTPA) עד 2030, המדובר בשווה ערך של 1 MTPA מימן ירוק. נתון זה מייצג חמישית מיעד הייצור ההודי למימן ירוק לפי המשימה הלאומית למימן ירוק במדינה ועשרה אחוזים מהיעד האירופי ליבוא מימן ירוק עד 2030.

מאהש קולי, מייסד Greenko Group וכן AM Green, סיפר: "אנחנו שמחים ונרגשים לחבור ל-SJVN באחד מחוזי אספקת אנרגיה מתחדשת ללא פחמן הגדולים בעולם. שותפות זו מדגימה את עמדת המנהיגות המתעוררת של AM Green כפלטפורמה לפתרונות גלובליים למעבר לאנרגיה נקייה ובה בעת היא תורמת לשאיפות הודו לצמוח כיצואן מולקולות ירוקות אמינות, בנות קיימא ובעלות נמוכה, ונגזרות של אלה, להאצת הורדת פליטת פחמן בתעשייה בעולם כולו."

אג'אי סינג', המנהל הכללי של SJVN, אמר: "אנחנו חשים התעלות לצאת לשיתוף הפעולה הזה עם AM Green, כיוון שיש בו פוטנציאל עצום להאצת פיתוח נכסי אנרגיה מתחדשת בהודו. הפרויקט מסמן גם את הכניסה של SJVN לתחום אספקת החשמל לישויות במגזר הפרטי. SJVN נמצאת בחיפוש פעיל אחר הזדמנויות, לאור יעדי תוספת ההספק השאפתניים שלנו, לרוחב הספקטרום כולו, והיא מאוד מעוניינת לקחת את ההסדר עם AM Green קדימה."

באוקטובר 2023, Gentari Sdn Bhd, באמצעות חברה בת בבעלות מלאה של Gentari International Renewables Pte Ltd, חתמה על הסכם עם AM Green להשקעה משותפת בשלבים בחברתAM Green Ammonia Holdings BV (AMG Ammonia). גם קרן העושר הריבונית של סינגפור השקיעה ב-AMG Ammonia.

ל-AM Green צנרת חזקה של הסכמי רכישת חשמל לרבות Renewables NTPC  וכן Gentari, התומכת בשאיפות המימן הירוק שלה. באמצעות הסכמים אלה, AM Green עולה על המסלול המהיר להחלטת השקעה סופית (FID) בנוגע לפרויקט האמוניה הירוקה הראשון שלה בהספק של2 MTPA בתחילת שנה זו, וממקמת את עצמה לפני חברות אחרות המעוניינות לספק אנרגיה ירוקה בהודו ובעולם כולו.

אודות AM Green

AM Green הוקמה על ידי המייסדים שלGreenko Group   אניל שלמאלאסטי וכן מאהש קולי, ובסיסה בהיידרבד. היא אחד מספקי הפתרונות למעבר אנרגיה המובילים בהודו. AM Green ממנפת את הרקורד העסקי שלה כיזמית בתחומים טכנולוגיים חדשים וחלוציים ודרכים לעצב את עתיד האנרגיה. אנחנו שואפים להפוך ליצרן התחרותי ביותר של מימן ירוק, אמוניה ירוקה, ומולקולות ירוקות אחרות בעולם כולו. בהודו, AM Green מפתחת יכולות ייצור של מולקולות ירוקות (מימן ירוק, אמוניה ירוקה, ביו-דלק, אי-מתנול, דלק סילוני בר קיימא וכימיקלים רבי ערך שונים במורד זרם היצור) להורדת פליטת הפחמן גם בתעשיות המתקשות בכך. המיזם גם יקים עסק בינלאומי לחומרים מתחדשים ואחסנה ומיזם משותף ליצור של מתקני אלקטרוליזה עם ג'ון קוקריל מבלגיה.

אודות SJVN Green

SJVN Green Energy Limited היא חברה בת בבעלות מלאה של SJVN Limited. SJVN Limited היא מיזם משותף בין ממשלת הודו וממשלת הימאצ'ל פראדש, והיא מיזם ציבורי מרכזי (CPSU) של Miniratna וכן Schedule ‘A’ תחת משרד האנרגיה בממשלת הודו. SJVN Green הוקמה כזרוע האנרגיה המתחדשת של קבוצת SJVN והיא נכס אסטרטגי רב ערך של הקבוצה. SJVN Green קבעה לה ליעד הספק מותקן של 25,000 MW עד 2030 ו-50,000 MW עד 2040.

About מאיר עשת

Check Also

Nyxoah חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי

מונט-סנט-גיברט, בלגיה, 3 ביולי 2024, (GLOBE NEWSWIRE) : Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah" או "החברה"), …

נגישות