שבת , יולי 6 2024
Home > WORLD > Nyxoah חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי

Nyxoah חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי

מונט-סנט-גיברט, בלגיה, 3 ביולי 2024, (GLOBE NEWSWIRE) :

Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah" או "החברה"), חברת טכנולוגיות רפואיות שמתמקדת בפיתוח ומסחור של פתרונות ושירותים חדשניים לדום נשימה בשינה (OSA), הודיעה כי חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי (EIB). ההסכם מגובה באמצעות התוכנית InvestEU של הנציבות האירופית. Nyxoah מתכננת להשתמש במימון לצורכי מחקר ופיתוח, ולהרחבת כושר הייצור שלה בכדי לספק מענה לביקוש באירופה ובארצות הברית.

אוליבייה טלמן, מנכ"ל Nyxoah

ההלוואה בגובה 37.5 מיליון אירו מחולקת לשלוש מנות: 10 מיליון אירו במנה הראשונה (Tranche A), 13.75 מיליון אירו במנה השנייה (Tranche B) ו-13.75 מיליון אירו במנה השלישית (Tranche C). התשלומים עבור המנות השונות כפופים לתנאים מסוימים. המנה הראשונה נושאת ריבית שנתית של 5% במזומן ו-5% ריבית מהוונת, והיא מבוססת על לוח פירעון שנמתח לאורך חמש שנים. המנות השונות אינן מכילות הסכמי הכנסות או נזילות.

החברה, בהקשר להסכם המסגרת של ההלוואה, וכתנאי למשיכה על פי הסכם זה, מתכוונת בנוסף להתקשר גם ב-"הסכם אחריות סינתטי" עם EIB. על פי הסכם האחריות הסינתטית המיועדת, בהתייחס למסגרת ההלוואה, ועם הקשר לכל מנה במסגרת, יוענקו ל-EIB "כתבי אופציה סינתטיים" לתקופה של 20 שנה. המספר ומחיר המימוש של כתבי האופציה הסינתטיים יחושבו על בסיס נוסחאות מוגדרות לכל מנה, כפי שנקבע בהסכם כתבי האופציה הסינתטיים. את כתבי האופציה הסינתטיים ניתן לממש החל ממועד הפירעון של המנה הרלוונטית או, במקרים חריגים, מוקדם יותר. כתבי אופציה סינתטיים אלה יאפשרו ל-EIB לקבל מהחברה תמורה במזומן השווה למחיר הממוצע המשוקלל של מניית החברה בבורסה לאורך 20 יום, עם הפחתה במחיר המימוש החל לכל כתב אופציה סינתטי, ועם הכפלה לפי מספר כתבי האופציה הסינתטיים שה-EIB יממש. בהקשר של Tranche A, צפוי כי EIB יקבל 468,384 כתבי אופציה סינתטיים עם מחיר מימוש של 8.11 אירו ש-EIB יוכל לממש לאחר מועד הפירעון של Tranche A (5 שנים) או, במצבים חריגים, מוקדם יותר.

מאחר שהוראות מסוימות בהסכם מסגרת ההלוואה ובהסכם כתב האופציה הסינתטי תלויות בשינוי שליטה, הוראות אלה יובאו לאישור אספת בעלי המניות של החברה בהתאם לסעיף 7:151 לחוק החברות והאיגודים הבלגי.

סגן נשיא EIB, רוברט דה גרוט, אמר: "בלגיה ניצבת בחזית החדשנות בתחום מדעי החיים והמד-טק. כ-EIB, אנו גאים לתמוך בתעשייה משגשגת זו ולטפח צמיחה. Nyxoah, עם הגישה פורצת הדרך שלה, תורמת תרומה חשובה. אנו להוטים לראות את החברה מתקדמת, לטובת חולים ברחבי העולם".

אוליבייה טלמן, מנכ"ל Nyxoah, אמר: "אנו נרגשים ומודים על התמיכה והאמון בטכנולוגיה החדשנית שלנו שהוצגה על ידי בנק ההשקעות האירופי. הלוואה זו באה בהמשך להנפקת המניות המוצלחת האחרונה שלנו, בה גייסנו 48.5 מיליון אירו, מה שסיפק לנו גישה משולבת להון צמיחה של מעל 80 מיליון אירו. זה יסייע במסחור של Genio באירופה ובארה"ב, אם יאושר, תוך סיוע בהגדלת כושר הייצור ושמירה על חדשנות".

אודות Nyxoah

 Nyxoah היא חברת טכנולוגיות רפואית שמתמקדת בפיתוח ומסחור של פתרונות ושירותים חדשניים למצבי הפרעות נשימה בשינה (OSA). הפתרון המוביל של Nyxoah הוא המערכת Genio®, טיפול על ידי גירוי של העצב התת לשוני ללא עופרת וללא סוללות שמתמקד במשתמש ב-OSA, מצב הפרעות הנשימה בשינה הנפוץ ביותר בעולם שקשור לסכנת מוות מוגברת ותחלואה נלווית כולל מחלות לב וכלי דם, דיכאון ושבץ. Nyxoah מונעת על ידי החזון כי חולי OSA צריכים ליהנות מלילות נינוחים ולהרגיש שניתן לחיות את חייהם במלואם. לאחר השלמתו המוצלחת של מחקר BLAST OSA, מערכת Genio®  קיבלה את סימן תו התקן CE האירופי שלה בשנת 2019. Nyxoah השלימה שתי הנפקות מוצלחות: ביורונקסט בריסל בספטמבר 2020 ובנאסד"ק ביולי 2021. בעקבות התוצאות החיוביות של מחקר BETTER SLEEP, Nyxoah קיבלה אישור CE להרחבת האינדיקציות הטיפוליות שלה לטיפול בחולי קריסה קונצנטרית מלאה (CCC), הנוגדת כיום את הטיפול של המתחרים. בנוסף, החברה עורכת כעת את המחקר המרכזי DREAM IDE  לאישור ה-FDA ומסחור בארה"ב.

למידע נוסף, אנא עיינו בדוח השנתי של החברה לשנת הכספים 2023 ובקרו באתר http://www.nyxoah.com/.

About מאיר עשת

Check Also

Green חותמת על חוזה מהגדולים בעולם עם SJVN לאספקת אנרגיה מתחדשת ללא פחמן

כ-4,500 מגוואט אנרגיה מתחדשת יניעו את כ-4,500 מתקני האמוניה הירוקה הבאים של AM Green.   …

נגישות