שבת , אוקטובר 5 2024
Home > חדשות > עסקים ודוחות כספיים > מטריקס מפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון השני 2024: תוצאות שיא ברווח התפעולי, ברווח הנקי וברווח לבעלי מניות החברה, על אף השפעות המלחמה

מטריקס מפרסמת את הדוחות הכספיים לרבעון השני 2024: תוצאות שיא ברווח התפעולי, ברווח הנקי וברווח לבעלי מניות החברה, על אף השפעות המלחמה

מטריקס פרסמה את התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני של 2024 ולמחצית הראשונה של השנה, המציגות תוצאות שיא במחצית הראשונה של 2024 וברבעון השני של השנה, תוך המשך צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים.

הכנסות מטריקס במחצית הראשונה של 2024 צמחו בכ- 8.1% והסתכמו לשיא של כ- 2.79 מיליארד ש"ח, הרווח התפעולי צמח בכ- 11.5% והסתכם בשיא של כ- 221.9 מיליון ש"ח

ברבעון השני של 2024 צמח הרווח התפעולי בכ- 13.9% לסכום שיא של כ- 111.3 מיליון ₪. תוצאות שיא ברבעון גם ברווח הנקי וברווח לבעלי מניות החברה

 הכנסות

הכנסות מטריקס ברבעון השני של 2024 הסתכמו בכ- 1.33 מיליארד ש"ח, בהשוואה לכ- 1.29 מיליארד ש"ח אשתקד, צמיחה של כ- 3.6%. הכנסות מטריקס במחצית הראשונה של שנת 2024 הגיעו לסכום שיא של כ- 2.79 מיליארד ש"ח, בהשוואה לכ- 2.58 מיליארד ש"ח אשתקד, גידול של כ- 8.1%, הנובע כולו  מצמיחה אורגנית.

רווח גולמי

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ- 201.8 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 185 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 9%. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות גדל מכ- 14.4% לכ- 15.1%.

הרווח הגולמי בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בסכום שיא של כ- 408.9 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 373.7 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 9.4%.

הרווח הגולמי הושפע לחיוב, בין היתר, מהשיפוי מביטוח לאומי בגין חלק מרכיב הסוציאליות בשכר עובדי החברה שגויסו למילואים, אשר התקבל במהלך הרבעון..

רווח תפעולי

הרווח התפעולי ברבעון השני של 2024 הסתכם בסכום שיא של כ- 111.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 97.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 13.9%. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות ברבעון השני של 2024 צמח מכ- 7.6% לכ- 8.3%.

הרווח התפעולי בתקופה הסתכם בכ- 221.9 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 199.1 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 11.5%, כולו מצמיחה אורגנית. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות בתקופה צמח מכ- 7.7% לכ- 8%.

רווח נקי

הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם לסכום שיא של כ- 73.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 62.8 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 16.4%. במחצית השנה הראשונה הסתכם הרווח הנקי בכ-  144.5 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 128.2 מיליון ₪ אשתקד, גידול של כ- 12.8%.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום עידן גרוס

EBITDA מתואם, בנטרול IFRS 16

ה- EBITDA המתואם ברבעון השני הגיע לכ-124.5 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 114.8 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 8.5%. ה- EBITDA המתואם במחצית השנה הגיע לסכום שיא של כ- 249.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לכ- 230.7 מיליון ש"ח אשתקד, גידול של כ- 8.1%.

דיבידנד

מטריקס ממשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנדים בשיעור של עד 75% מן הרווח הנקי לבעלי המניות, בכפוף למבחני חלוקה כחוק. עד תום המחצית השנייה של 2024 חילקה מטריקס לבעלי מניותיה דיבידנדים בסך כ- 132.1 מיליון ₪. עם פרסום הדוחות היום הודיעה מטריקס על חלוקה של דיבידנד רבעוני נוסף בסך כ- 52.1 מיליון ₪ (0.82 ₪ למניה).

לדברי מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס:

"מטריקס ממשיכה להציג צמיחה עקבית בתוצאותיה, בשיעורי צמיחה מרשימים, תוך הובלת השוק בטכנולוגיות המתקדמות  ביותר, וזאת בזמן מלחמה ובאחת התקופות הקשות בתולדות המדינה. אנחנו מסכמים רבעון שני ומחצית ראשונה של השנה עם צמיחה בכל המדדים המרכזיים: בהכנסות, ברווח הגולמי, התפעולי, ה-EBITDA, הרווח הנקי, הרווח לבעלי מניות החברה ותזרים המזומנים. אנו מציגים תוצאות שיא לרבעון ברווח התפעולי, ברווח הנקי וברווח לבעלי מניות החברה, ותוצאות שיא בהכנסות ובכל מדדי הרווח במחצית הראשונה של השנה, תוך שהצמיחה בהכנסות וברווחים נובעת כולה מצמיחה אורגנית.

הצמיחה העקבית שמטריקס מציגה היא ביטוי מובהק של ההובלה של מטריקס את שוק ה-IT בישראל, כפי שבא לידי ביטוי בדוחות האנליסטים, וזאת במקביל לחוסנה הפיננסי של החברה. לאחרונה פרסמה חברת המחקר STKI את הדירוג השנתי של שוק ה- IT בישראל לשנת 2024, ומטריקס דורגה כמובילת שוק ה-IT בישראל זו השנה ה-19 ברציפות וזכתה בדירוג Tier 1 ב-47 קטגוריות טכנולוגיות חשובות, כולל בתחומים מובילים כמו: ייעוץ אבטחת סייבר, הטמעת מוצרי סייבר, מיגרציה לענן, פרוייקטי Data Science ולמידת מכונה. כמו-כן, דורגנו ראשונים בקטגוריה החדשה והחשובה של Generative AI  ופרוייקטי LLM.

אנחנו פועלים בישראל ובארה”ב בכל החזיתות של תחומי הטכנולוגיה ובפרט בתחומים "החמים" של פתרונות ענן, סייבר, דיגיטל Data ו- AI, יש לנו פיזור סקטוריאלי רחב ואלפי לקוחות מכל ענפי המשק, ואנחנו שחקן מוביל בביצוע פרוייקטי אינטגרציה רב-שנתיים רחבי היקף בישראל, המספקים ראות (visibility) גבוהה לאורך זמן. בעקבות המלחמה, אנו רואים צמיחה משמעותית בפעילות מול מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות בביצוע פרויקטים, שירותים ומכירת מוצרי תכנה. כמו כן, תוצאותינו העסקיות משקפות גידול ניכר בהצטיידות לקוחותינו בתשתיות ובפתרונות להמשכיות עסקית והתאוששות מאסון, וכן ברכש שירותים ומוצרים להתאוששות ממתקפות סייבר. בארה"ב, השלמנו לאחרונה מספר פרויקטים בתחום ה-GRC ויש לנו התקשרויות חדשות עם לקוחות, בהן זכינו במהלך הרבעון, הצפויות לבוא לידי ביטוי בהיקפי הפעילות וברווח ברבעונים הבאים.

מטריקס ממשיכה למצב את מעמדה כחברה המבצעת פרויקטים מורכבים וחדשניים בעלי חשיבות לאומית – כלכלית, חברתית וביטחונית המסייעים למדינת ישראל בתקופה מרובת אתגרים זאת.

בתקופה קשה זו אנו משתתפים בצער כל משפחות הנופלים והנרצחים, מאחלים רפואה שלמה והחלמה מהירה לפצועים, מתפללים ומייחלים להשבת כל החטופים בהקדם, ומחזקים את ידי כוחות הביטחון במשימתם שאין חשובה ממנה. מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של תקופה מאתגרת, המאופיינת בחוסר ודאות לגבי המשך המלחמה והשלכותיה. עם זאת, המיצוב המוביל של מטריקס, החוסן הפיננסי שלה ותזרים המזומנים הגבוה אותו היא מייצרת, מאפשרים לנו להמשיך ולהשקיע בצמיחה עתידית גם בתקופות סוערות של אתגרים כלכליים, פוליטיים וביטחוניים."

אודות מטריקס

מטריקס, המעסיקה כיום מעל ל-11,200 עובדות ועובדים, הינה חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי ובעלת פעילות ענפה בארה"ב ובאירופה. לאורך השנים, מטריקס מציגה צמיחה עקבית: היא ביצעה קרוב ל-100 מיזוגים ורכישות, הקימה חברות ופעילויות רוחביות והרחיבה את היקף פעילותה למגזרים רבים במשק, ולשדות טכנולוגיים חדשים: למידת מכונה, מציאות רבודה, אינטרנט של הדברים ועוד, והיא השחקנית המובילה בטכנולוגיות הצומחות: דיגיטל, ענן, דאטה ובינה מלאכותית ואבטחת מידע וסייבר. החברה מעורבת ומהווה שחקן משמעותי בייעוץ טכנולוגי ועסקי ובפיתוחים הטכנולוגיים של כל הגופים והארגונים החשובים במשק הישראלי, ובין לקוחותיה גופים וחברות במגזרי הממשלה, הביטחון, ההייטק, הפיננסים, התעשייה, הריטייל, הבריאות, התחבורה ועוד; והיא לוקחת חלק במאות פרויקטים שמשפיעים באופן ישיר על חיי היומיום של אזרחי מדינת ישראל. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בת”א במדד תל אביב 125 והיא זוכה שנה אחר שנה לדירוג כמובילת שוק ה-IT בישראל על ידי האנליסטים.

 

About מאיר עשת

Check Also

פורטינט מדווחת על תוצאות הרבעון השני של 2024:

עליה של 11% בהכנסות ל- 1.43 מיליארד דולר ועליה של 46% ברווח הנקי שלא על …

נגישות