יום שני , יולי 1 2024
Home > חדשות > האתגרים שבמהלך תכנון החופשה: Booking.com חושפת נתונים חדשים על החופשות של קהילת הלהט"ב לרגל חודש הגאווה

האתגרים שבמהלך תכנון החופשה: Booking.com חושפת נתונים חדשים על החופשות של קהילת הלהט"ב לרגל חודש הגאווה

צילום-ניב-קנטור

מחקר חדש מציג כיצד תיירים מהקהילה הגאה מתמודדים עם אתגרים ומחלוקות, החל מתהליך התכנון ועד החופשה בפועל – כאשר הם רוצים לחוות את העולם בלי פשרות

  • 41% מהמשיבים הישראלים ביטלו נסיעה בשנה החולפת, אחרי שראו שביעד לא תומכים בחברי הקהילה הגאה. כמעט שליש מהם (28%) חוו חוויה שלילית עם נוסע בטיסה, בגלל הזהות המגדרית או המינית שלהם.
  • 65% מהתיירים הישראלים מהקהילה הגאה חוו אפליה במהלך נסיעה או חופשה. הנתון הזה דומה לנתון של שנה שעברה (69% בשנת 2023).
  • 35% מהם יצרו מעין 'אלטר אגו' כדי לטייל בבטחה ובביטחון במקומות שונים בעולם.
  • יותר מ-67,000 מקומות אירוח ברחבי העולם (בהשוואה לכ-24,000 בשנה שעברה) מקבלים הכרה בחוויית האירוח המכילה והשוויונית שהם מציעים, באמצעות התווית 'Travel Proud' של com.
  • נכון לשנת 2024, קיימים בישראל כ-142 מקומות אירוח שזכו בתווית Travel Proud, ומשנה לשנה מקומות אירוח נוספים מצטרפים לתוכנית זו.
    צילום-יחצ-בוקינג

אמסטרדם, 18 ביוני 2024 – כחלק מהמשימה לעזור לכולן ולכולם לנפוש מסביב לעולם, המחקר האחרון של Booking.com בנושא תיירות בקהילה הגאה מראה שתיירות ותיירים ממשיכים להתמודד עם אתגרים משמעותיים במהלך נסיעות. יותר ממחצית (65%) מהתיירים והתיירות מהקהילה הישראלית חוו אפליה במהלך נסיעה או חופשה. התיירים האלה מאמינים שייתקלו בהתנהגות מפלה בהרבה מתיירים אחרים (52%) ומתושבים מקומיים ביעד החופשה (49%). במקביל, 49% מהישראלים טוענים שההשתייכות שלהם לקהילה הגאה גורמת להם להיות יותר חסרי בטחון וגורמת לכך שהם מודעים יותר לעצמם כשהם מטיילים בעולם.

למרות זאת, תיירות ותיירים מהקהילה הגאה לוקחים את העניינים ואת השליטה לידיהם. החל מהחלטה מחושבת לגבי היעד, ועד להזמנה מראש של המושבים בטיסה ויצירת 'אלטר אגו' – היום, יותר מאי פעם, תיירות ותיירים שמשתייכים לקהילה הגאה מוצאים דרכים שונות לשלוט בחוויית הנסיעה שלהם, ולהתמודד עם אתגרים שונים בבטחה, כדי ליצור לעצמם את החוויה הטובה ביותר.

שיקולים בבחירת היעד

בעקבות המצב הנוכחי של אי ודאות כלכלית, שמשפיע על אנשים רבים ברחבי העולם, כמעט שני שליש (59%) מהתיירות והתיירים מהקהילה הגאה הישראלית מחפשים קודם כל מקום אירוח שמתאים לתקציב שלהם. אחרי השיקולים הכלכליים העיקריים, 57% מהם מאמינים שהשיקול החשוב השני הוא בחירת יעד שבו יוכלו לטייל וליהנות בדיוק כמו שהם באמת. מבין כלל התיירים הישראלים מהקהילה הגאה:

  • 44% מתייחסים לחקיקה המקומית ביעד ביחס לקהילה בנושאי שוויון, זכויות אדם והזכות להינשא, כאל שיקול חשוב.
  • 43% בודקים אם ביעד יש יותר או פחות קבלה והכלה של להט"ב, מאשר במדינה שבה הם חיים.
  • 45% שוקלים את מה ששמעו או קראו בחדשות לגבי חוויות של תיירות ותיירים מהקהילה שנסעו לבקר במדינות אחרות.
    צילום-יחצ-בוקינג

לחששות האלה הייתה השפעה ברורה על התפיסות ותהליך קבלת ההחלטות של התיירים מהקהילה הגאה. 41% מהמשיבים הישראלים ביטלו נסיעה או טיול במהלך השנה החולפת, אחרי שראו שביעד לא תומכים בתושבים להט"בים. הנתון הזה דומיננטי יותר אצל הורים להט"בים (48% מכלל העונים מסביב לעולם) בהשוואה לאלה שאינם הורים (40%), אבל הרבה יותר בקרב טרנסג'נדריות וטרנסג'נדרים (59%) ואינטרסקס (56%). מצד שני, יותר מחצי (56%) מהתיירות והתיירים מהקהילה הגאה מסביב לעולם הזמינו נסיעה במהלך 12 החודשים האחרונים, ליעד שנראה שתומכים בו באנשים שמזדהים כלהט"ב. בנות ובני דור ה-Y‎‏ (ילידי שנות ה-80 וה-90) הם אלה שהכי נוטים לנסוע ליעדים כאלה (62%). המעטים ביותר (21%) הם בני ובנות 'הדור השקט' (ילידי אמצע שנות ה-20 עד אמצע שנות ה-40 של המאה ה-20).

כשיש להם אפשרויות בחירה, 41% מהישראלים אומרים שהיו מעדיפים לבקר ביעדים שבהם תיירות גאה כבר מבוססת היטב, בהשוואה ל-44% שהיו מעדיפים לשקול יעדים שבהם הנוכחות שלהם תוכל לתרום לשיפור הקבלה והמודעות של החברה. גם לרוח התקופה יש תפקיד בתהליך ההחלטה: יותר מחצי (55%) מהתיירים הישראלים מהקהילה הגאה אומרים שיש יותר סיכוי שיזמינו חופשה בהשראת תרבות הפופ הלהט"בית.

הכנות לפני הטיסה

אחרי שהחליטו על יעד לטיסה, תיירות ותיירים מהקהילה הגאה ממשיכים לנקוט צעדים פרואקטיביים כדי לצמצם את החשש מאפליה בזמן הטיסה. כמעט שליש (28%) מהתיירים הישראלים הגאים חוו חוויה שלילית עם אדם שהיה איתם בטיסה, שקשורה ישירות לזהות המגדרית או המינית שלהם. 29% מהם הביעו חשש מהמחשבה על ישיבה לצד אדם זר, בגלל התנהגות או תגובה אפשרית כלפיהם כלהט"ב. לכן, 42% מהתיירים הישראלים מהקהילה הגאה מעדיפים לבחור מושב ספציפי מראש, כדי למזער את האינטראקציה עם אחרים, מחשש לאפליה.

שינויים בהתנהגות ואימוץ דמות אחרת

התיירים ישראלים מהקהילה הגאה מאמצים לעצמם 'דמויות', כדי להגן על עצמם בנסיעות ובטיולים. 33% מהם אומרים שהם משנים דברים במראה החיצוני ובהתנהגות שלהם כדי למנוע מקרי אפליה פוטנציאליים או תשומת לב לא רצויה. 35% יצרו 'אלטר אגו' כדי לטייל בסביבות שונות בעולם. הסיבה העיקרית לכך שתיירים יוצרים 'אלטר-אגו' היא כדי להגן על עצמם ולהרגיש בטוחים (35%). כשליש (34%) עושים זאת כדי להתאים את עצמם לרגישויות תרבותיות שאולי קיימות ביעד.

בענף התיירות עומדים לצד הקהילה

מעבר להחלטות שלהם, התיירים הישראלים מהקהילה הגאה רואים שינוי חיובי בענף התיירות. 59% מהם אומרים שהעלייה ביחס השוויוני והמכיל גורמת להם להרגיש יותר בנוח כשהם מטיילים ונוסעים בעולם. האמירה הזו נכונה בעיקר בקרב מי שמחוץ לארון, אבל גם 65% מאלה שלא מחוץ לארון מרגישים כך.

נסיעה ליעדים שיש בהם חוקים שנועדו להגן על הקהילה, עוזרת להם להרגיש שייכים. התחושה הזו משתקפת באינטראקציות שלהם עם האנשים שעובדים בענף התיירות: 78% מהתיירות והתיירים מהקהילה הישראלית מרגישים בנוח כשהם מגיעים לצ'ק-אין במקום האירוח, 78% מרגישים כך בתקשורת עם מארחות ומארחים ועם חברות תעופה. 75% מהישראלים מרגישים בנוח לתקשר עם אנשי מקצוע מתחום האירוח ביעד שבחרו, כמו מדריכות ומדריכי טיולים, דיילות ודיילים ונהגות ונהגי מוניות. בנוסף, כשנשאלו אילו אפשרויות הם היו רוצים לראות אצל חברות תיירות, שישפרו את חוויות הנסיעה העתידיות שלהם, 22% ציינו שמסנני חיפוש יעזרו להם לזהות מקומות אירוח שמציעים להם חוויה מסבירת פנים

צילום-ניב-קנטור

"אנחנו ב-Booking.com מאמינים בכל לבנו שלכל אחת ואחד מגיע לטייל ולחוות את העולם בדרך שייחודית להם", אומר אריין דייק, מנהל שיווק ראשי וסגן נשיא בכיר ב-Booking.com. "כגבר גיי, לצערי אני מכיר ממקור ראשון את האתגרים שעדיין קיימים במקומות רבים בעולם, שלמרבה הצער כוללים גם אזהרות מסע שכבר פורסמו לקראת אירועי הגאווה של השנה. למרות כל זאת, אני שמח ומלא השראה כשאני רואה תיירות ותיירים מהקהילה הגאה מפגינים חוסן וגמישות, ומתמודדים עם החוויות שחוו, בבית וגם במהלך נסיעות וטיולים. למרות ההתקדמות האמיתית והמוחשית שמתרחשת כיום, אנחנו חייבים להישאר ערניים ולעשות מה שבאפשרותנו כדי לעזור לכולם ולכולן לנסוע ולטייל בעולם בגאווה".

מאז שהושקה ב 2021תוכנית Travel Proud של Booking.com, היא סיפקה ומספקת הכשרה בחינם בנושאי הכללה וסובלנות לצוותים במקומות אירוח ולשותפים, כדי לעזור להם להבין טוב יותר את האתגרים הספציפיים שאיתם מתמודדת הקהילה הגאה, ולקבל כלים שבעזרתם יוכלו לגרום לכל האורחים להרגיש רצויים, ולא משנה מאיפה הם מגיעים, את מי הם אוהבים או איך הם מזדהים. ההדרכה זמינה באנגלית, איטלקית, צרפתית, ספרדית, פורטוגזית ברזילאית, קרואטית, יפנית, יוונית, פורטוגזית, תאילנדית וגרמנית, והיא מתקיימת בתדירות קבועה. כיום, ב-Booking.com יש יותר מ-67,000 מקומות אירוח שקיבלו את הסמכת Travel Proud ברחבי העולם, ונמצאים ב-133 מדינות וטריטוריות וב-12,645 ערים ויעדים. נכון לשנת 2024, קיימים בישראל כ-142 מקומות אירוח שזכו בתווית הזו, ומשנה לשנה מקומות אירוח נוספים מצטרפים לתוכנית.

בנוסף לשותפות הגלובלית של החברה עם IGLTA, ארגון התיירות הגאה העולמי, Booking.com גאה להיות אחת מהשותפות החדשות ביותר של שני ארגונים שעוזרים להדגיש את המסירות שלה להפיכת העולם לשוויוני ומכיל יותר לכולן ולכולם, בכל מקום.

  • Global Equality Fund – שותפות ציבורית-פרטית ייחודית, המפגישה בין ממשלות וגופים מהסקטור הפרטי שחולקים אידאולוגיות דומות, במטרה לקדם ולהגן על זכויות אדם וחירויות של אנשים מהקהילה הגאה ברחבי העולם. דרך GEF, ממשלות, חברות וקרנות עובדות בשיתוף פעולה עם ארגונים להגנה על זכויות אדם וארגונים חברתיים, להעצמה והגנה על חברות וחברי הקהילה הגאה ועל הפעולות שלהם.
  • Stonewall National Monument Visitor Center – המרכז ההיסטורי הזה, שממוקם בגריניץ' וילג' בלב העיר ניו יורק, ייפתח ב-28 ביוני 2024. הוא נועד לשימור, קידום וחגיגת המורשת של מחאת סטונוול, ומשמש גם אנדרטה חיה לתומכים ולחלוצים בתחום שהיו כאן לפנינו. זה המקום להכיר בו את האירועים שעיצבו את תנועת זכויות האזרח של הקהילה הגאה.

המחקר הוזמן על-ידי Booking.com ונערך באופן עצמאי בקרב מדגם של 11,469 תיירות ותיירים מהקהילה הגאה ב-27 מדינות וטריטוריות, כולל: ארגנטינה (201), אוסטרליה (606), בלגיה (201), ברזיל (503), קנדה (804), קולומביה (302), קרואטיה (204), דנמרק (200), צרפת (1005), גרמניה (1005), הונג קונג (203), הודו (403), ישראל (204), איטליה (603), יפן (402), מקסיקו (300), הולנד (504), ניו זילנד (202), סינגפור (202), ספרד (402), שבדיה (203), שווייץ (200), טאיוואן (200), תאילנד (202), בריטניה (1007), ארצות הברית (1000), וייטנאם (201). המשיבות והמשיבים מהקהילה הגאה הזדהו בעצמם על-פי הגדרות דמוגרפיות כמו מין, מגדר ונטייה מינית. כדי להשתתף בסקר, המשיבות והמשיבים היו צריכים להיות כאלה שנסעו למטרות פנאי ב-12 החודשים האחרונים. הסקר נערך אונליין באפריל ובמאי 2024.

**כחלק מהמחקר, שאלנו את המשיבות והמשיבים אם הם רואים את עצמם כרגע 'מחוץ לארון' בכל הנוגע לזהות הלהט"בית שלהם. במושג 'מחוץ לארון', כוונתנו היא חשיפה או אי-הסתרה של הנטייה המינית או הזהות המגדרית שלהם.

אודות Booking.com 

כחברה בקבוצת Booking Holdings Inc.‎ (נאסד"ק: BKNG), המשימה של Booking.com היא לעזור לכולם ולכולן לחוות את העולם. באמצעות השקעה בטכנולוגיות שעוזרות להקל על תהליך ההזמנה והנסיעה, הפלטפורמה של Booking.com מחברת מדי יום בפשטות בין מיליוני תיירות ותיירים לבין חוויות בלתי נשכחות. למידע נוסף, עקבו אחרי ‎@bookingcom ברשתות החברתיות, או בקרו באתר globalnews.booking.com.

About מאיר עשת

Check Also

למידה ומחשבה טובה למפונים מהצפון בכל גיל

השבוע נערך במלון קיבוץ לביא ארוע סיום קורס יישומי סמארטפון לגיל השלישי, במסגרת פרויקט "קהילה לדורות״ בתמיכת ג'וינט …

נגישות