שבת , מאי 18 2024
Home > היי טק > אפליקציות אינטרנט > תכונות הזום השימושיות שאולי לא ידעתם עליהן

תכונות הזום השימושיות שאולי לא ידעתם עליהן

זום מציעה תכונות שימושיות רבות באפליקציית ועידת הווידאו שלה שאולי לא הכרתם. ידעתם, למשל, שניתן ליצור שם זמני ותמונת פרופיל? ולהשתמש בעט נעלם כדי לצייר על מסכים משותפים? להלן שבעה מהטיפים והטריקים השימושיים ביותר להפקת המרב מזום.

 שיחות וידאו הפכו לדבר שבשגרה בתרבות העבודה מרחוק המודרנית שלנו. רובנו, שעובדים במשרד זכו להכיר היטב את זום בשנתיים האחרונות. אבל, למרות קלות השימוש בה, זה לא אומר שאין כמה וכמה תכונות מפתיעות שמסתתרות מתחת לפני השטח. להלן כמה מהתכונות המובילות בזום שאולי לא הכרתם, אבל בהחלט יסייעו לכם ביום יום.

הוספת תמונת פרופיל

אם אתם מבלים זמן רב בפגישות זום, ייתכן שתעדיפו שתהיה לכם תמונת פרופיל מאשר אייקון גנרי. קל להחיל תמונת פרופיל מותאמת אישית ישירות מאתר זום. לחצו על ׳פרופיל׳ בחלונית הניווט משמאל, ושם יופיע שמכם עם תמונת חשבון ריקה. לחצו על התמונה – שם ניתן לראות סמל עיפרון כשמניחים את הסמן של העכבר – והעלו את התמונה מארכיון התמונות שלכם. קל ופשוט.

זום גם מאפשרת להשתמש בתמונת פרופיל מותאמת אישית לפגישה מסוימת. ניתן לשנות את התמונה בכל פעם שמתחילה פגישה, או בדיוק לפי הצורך לפגישה ספציפית. לאחר תחילת הפגישה, לחצו על משתתפים בסרגל הכלים בתחתית החלון ולאחר מכן, בחלונית שנפתחת מימין, מצאו את שמכם. לחצו על תפריט שלוש הנקודות לצד שמכם ואז על ׳עריכת תמונת פרופיל׳. לחצו על ׳שינוי תמונה׳, בחרו תמונה חדשה ולאחר מכן לחצו על ׳שמירה׳. כשהפגישה תסתיים, תמונת הפרופיל תחזור לתמונת ברירת המחדל שהוגדרה בחשבון.

שינוי הרקע

יש אנשים שנהנים להשוויץ במשרד הביתי שלהם ברקע בזמן שיחת זום, אבל אולי תעדיפו להסוות את הבלאגן בסיוע רקעים וירטואליים. זום משתמשת בטכנולוגיה דמוית מסך ירוק כדי לאפשר לכם להחליף את העולם האמיתי ברקע מזויף.

לפני תחילת השיחה, לחצו על סמל החשבון שלכם בפינה השמאלית העליונה של חלון הזום ולאחר מכן, בתפריט הנפתח, בחרו ׳הגדרות׳. בכרטיסייה ׳רקע ואפקטים׳ של חלון ההגדרות, ניתן לבחור רקע מוגדר מראש, לטשטש את הרקע האמיתי שלכם או להעלות תמונה שתשמש כרקע. כדי להעלות רקע משלכם, לחצו על סימן הפלוס מימין לרקע הווירטואלי ובחרו ב׳הוספת תמונה׳.

חדרי הפסקה

חדרי הפסקה (Breakout Rooms) הם דרך שימושית לאפשר לקבוצות קטנות לשתף פעולה במסגרת פגישה גדולה יותר. אם אתם המארחים, ניתן לשלוח אנשים לעבודה בחדרי בריחה. קל להגדיר את החדרים – בתוך ׳פגישה׳, לחצו על ׳חדרי הפסקה׳ בסרגל הכלים בתחתית חלון הווידאו (עם זאת, זה בדרך כלל בגלישה, אז כנראה שצריך ללחוץ על ׳עוד׳ ואז ללחוץ על ׳חדרי הפסקה׳). ניתן לתת לזום להקצות אנשים לחדרים באופן אקראי, לאפשר למשתתפים לבחור את החדרים שלהם, או להכניס אנשים לחדרים באופן ידני לפי ראות עיניכם. לאחר ההגדרה, אפשר לשלוח הודעות לכל החדרים בבת אחת ולסגור את החדרים, ולהחזיר אותם לפגישה הראשית מתי שתרצו.

התאמה אישית לשם

לא מרוצים מאיך ששמכם מופיע בפגישות זום? אפשר לתקן את זה – באופן קבוע, או בכל פעם שנכנסים לפגישה. כדי לשנות לצמיתות את האופן שבו השם מופיע בפגישות זום, פתחו את דף האינטרנט של זום בדפדפן והיכנסו לחשבון שלכם, במידת הצורך. בחלונית הניווט בצד ימין, לחצו על ׳פרופיל ולאחר מכן מצאו את שמכם והתמונה (אם יש לכם תמונה) ליד החלק העליון של הדף. לחצו על ׳עריכה׳, התאימו את שמכם ולאחר מכן לחצו על ׳שמירה׳.

זום גם מאפשרת לשנות את שמכם רק עבור שיחת הזום שבה נמצאים כעת. לאחר שהשיחה מתחילה, לחצו על ׳משתתפים׳ בסרגל הכלים בתחתית החלון ולאחר מכן, בחלונית שנפתחת מימין, מצאו את שמכם. לחצו על תפריט שלוש הנקודות לצד שמכם ולחצו על ׳שינוי שם׳. התאימו את שמכם ולאחר מכן לחצו על שינוי.

ציור בעט נעלם

כשמשתפים את המסך בפגישה, אולי תרצו לפעמים להבהיר פרטים או להוסיף הערות עם עט או טוש, אבל זה לעתים קרובות יותר כאב ראש ממה שזה שווה, מכיוון שהמסך מתמלא בקווים ובפיתולים, וצריך למחוק את מה שכתבתם קודם. יש דרך קלה יותר: זום כוללת עט נעלם שהדיו שלו ׳דוהה׳ לאחר כמה שניות, כך שהמסך לעולם אינו עמוס. מציאת הכלי יכולה להיות אתגר, עם זאת, מכיוון שזום אורזת אפשרויות מרובות בכל קוביית כלי ציור.

הנה מה לעשות: לאחר שיתוף המסך שלכם, לחצו על note בסרגל הכלים בחלק העליון של המסך. בסרגל הכלים של הציור, העבירו את העכבר מעל Spotlight, שנמצא במקום החמישי משמאל. ניתן לראות שלושה כלים קופצים החוצה – בחרו את זה בצד ימין. זהו העט הנעלם. עכשיו ניתן לצייר וכל דבר שתעשו יתפוגג לאחר כמה שניות.

לשים את כולם ב"אותו חדר"

להיות בפגישת זום בדרך כלל מרגיש כאילו נמצאים בגרסת מקום העבודה מאד מסוימת, אבל לזום יש אפשרויות לגוון מבחינת האופן שבו החלונות מופיעים על המסך. Immersive View מאפשרת לכם לסדר את כולם בשיחה כאילו הם בחדר וירטואלי יחיד, מה שיכול להיות חלופה מהנה לתצוגת ה"רשת" הרגילה. אם אתם המארחים, לחצו על הצגה בפינה השמאלית העליונה של חלון הווידאו ולאחר מכן בחרו Immersive. בחרו את תמונת הרקע שבה תרצו למקם את כולם ולאחר מכן לחצו על ׳התחל׳.

השתקת סאונד כברירת מחדל

הדבר האחרון שרוצים בזמן פגישת זום הוא להפריע עם כלב נובח או תינוק בוכה. ניתן להגיד לזום להתחיל תמיד להיפגש כשהמיקרופון שלכם מושתק כך שלא תצטרכו לעשות זאת ידנית. לפני תחילת השיחה, לחצו על סמל החשבון שלכם בפינה השמאלית העליונה של חלון הזום ולאחר מכן, בתפריט הנפתח, בחרו ׳הגדרות׳. בחלונית הניווט מימין, לחצו על ׳אודיו׳ ולאחר מכן גללו מטה לתחתית העמוד. לחצו על תיבת הסימון של ׳השתק את המיקרופון שלי בעת הצטרפות לפגישה׳.

 

 

About מאיר עשת

Check Also

סקר משתמשי זום לסיכום 2022:

הרבה מדברים מהמכונית ומהמיטה, מנקים רק את חלק החדר שמופיע במצלמה ומכניסים את בעלי החיים להופעות …

נגישות