יום שישי , מאי 3 2024
Home > נושאים בכותרות > אבטחה ו-Cyber > דוח F5: ארכיטקטורות של אפליקציות מודרניות נמצאות בכל מקום

דוח F5: ארכיטקטורות של אפליקציות מודרניות נמצאות בכל מקום

איתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי ב-F5. קרדיט יח"צ

כל ארגון מריץ אפליקציות מודרניות, צורך אפליקציות SaaS או את שתיהן, כך עולה מהדוח הגלובלי F5 2023 State of Application Strategy Report (SOAS)1 השנתי התשיעי. בממוצע, יותר משליש מהפורטפוליו בארגון יכול להיות מתואר כמודרני, וכולל אפליקציות מובייל ושירותי מיקרו. עם זאת, 95% מהארגונים עדיין מריצים אפליקציות מסורתיות, כאשר רובם מצהירים שהם מנהלים ומאבטחים הן את האפליקציות המודרניות והן את המסורתיות.

איתי אמויאל, מנהל הסקטור הפיננסי ב-F5 אמר כי: "המגמה בהחלט באה לידי ביטוי בישראל, בין היתר בסקטור הפיננסי, שדגל בעבר בגישה מאד מסורתית. הרגולציה שאושרה על ידי בנק ישראל דחפה מוסדות רבים וגדולים בענף להוציא דאטה לענן הציבורי על ידי מינוף אפליקציות מודרניות. עם זאת, רבים עדיין שומרים על הדאטה שלהם גם באתר המקומי. לכן, קיימת דרישה לטכנולוגיות חדשניות וכלי הגנה מתקדמים שמאפשרים לקבל את אותה חווית משתמש ואבטחת מידע בכל הסביבות באופן אחיד".

כ-59% מהמשיבים מחליפים אפליקציות מסורתיות על ידי בניית גרסאות מודרניות שלהן. סביר להניח שארגונים בתחום הייצור והממשל יבנו בעצמם אפליקציות מודרניות. כ-46% מהארגונים, הבולטים בהם הם שירותי הבריאות, מחליפים אפליקציות מסורתיות באפליקציות SaaS. אחד מכל חמישה מהמשיבים מצפה לבטל אפליקציות שאינן נחוצות עוד.

ל-16% מהמשיבים, בעיקר מענפי הבנקאות או הביטוח, אין תכניות להפסיק להריץ אפליקציות מסורתיות שעשויות לשמר את הפונקציונליות של הליבה העסקית. בתעשיות כמו אנרגיה, בריאות או תקשורת, שבהן דרישות רגולטוריות איטיות נוטות לקבע טכנולוגיות בארגון, עד 33% מהמשיבים מצפים לשמור על אפליקציות מסורתיות.

הדוח צופה ששיעור האפליקציות המודרניות בפורטפוליו הממוצע יעלה בהתמדה לאורך העשור הקרוב. חלק ניכר מהאפליקציות עשויות להיות מיקרו-שירותים המחוברים יחדיו רק כדי להתממשק עם אפליקציה מסורתית.

טכנולוגיות אבטחה והעברת אפליקציות

פריסות ענן נפוצות במיוחד עבור טכנולוגיות אבטחה. כ-59% מהמשיבים בסקר פורסים שירותי אבטחה והעברת אפליקציות באתר המקומי, ושיעור זהה פורס לפחות שירות אחד בענן. יחד עם זאת, עולה הפופולאריות של אבטחת אפליקציות באמצעות שירותי SaaS. כמעט שליש (30%) משתמשים בשיטה זו, שיכולה לעזור לפרוס אפליקציות על פני עננים או סביבות שונות מבלי לייצר מורכבות או לצמצם את השליטה.

1יותר מ-1,000 מקבלי החלטות בתחום מערכות המידע מרחבי העולם חלקו השנה את סדרי העדיפויות והאתגרים שלהם עם F5 בסקר. כמו תמיד, המשיבים ייצגו תמהיל רחב של תעשיות, כאשר מגזרים ממשלתיים מיוצגים טוב יותר מבעבר וחברות טכנולוגיה מעט פחות בולטות. הנתונים סופקו על ידי אנשים ממגוון רחב של תפקידים בתחום מערכות המידע והניהול, החל ממקבלי החלטות ועד לאנשי פיתוח האפליקציות, עם יותר בעלי אפליקציות עסקיות מאשר בשנים קודמות.

הדוח המלא כאן: https://www.f5.com/resources/reports/state-of-application-strategy-report

 

About מאיר עשת

Check Also

תשלומי כופר זינקו ב-500% בשנה האחרונה, כך חושף דוח מתקפות הכופר של סופוס ל-2024

שיעור מתקפות הכופר ירד מעט, אך עלויות התאוששות טיפסו ל-2.73 מיליון דולר סופוס, מובילה עולמית …

נגישות