שבת , יולי 6 2024
Home > חומרות > ניידים וטאבלטים > דיינבוק: חייבים לחשוב על חיסכון באנרגיה ולצמצם משמעותית את גובה חשבונות החשמל

דיינבוק: חייבים לחשוב על חיסכון באנרגיה ולצמצם משמעותית את גובה חשבונות החשמל

עסקים חייבים למצוא פתרונות משלהם כדי לשרוד ועדיין להישאר תחרותיים. פעולה מידית אחת שארגונים יכולים לנקוט היא מציאת דרכים לפעול בצורה יעילה יותר אנרגטית כדי להפחית את הוצאות האנרגיה שלהם. אך אילו אמצעים ניתן ליישם במהירות ובקלות?

סמנכ"ל הסחר ומנהל הפעילות של חברת מפעיל, הנציגה הרשמית של Dynabook בישראל, ניב יוסיפון

חברות נאלצות להתמודד כעת עם ההשפעות של מספר לחצים כלכליים הנובעים מהמיתון העולמי הממשמש ובא, כמו גם להיאבק מול עלויות תפעול גבוהות יותר ויותר כתוצאה ממשבר האנרגיה. ללא הקלה באופק, עסקים חייבים למצוא פתרונות משלהם כדי לשרוד ועדיין להישאר תחרותיים. פעולה מידית אחת שארגונים יכולים לנקוט היא מציאת דרכים לפעול בצורה יעילה יותר באנרגיה כדי להפחית את חשבונות החשמל שלהם. אך אילו אמצעים ניתן ליישם במהירות ובקלות?

עבודה ניידת ושיתופית

לדברי סמנכ"ל הסחר ומנהל הפעילות של חברת מפעיל, הנציגה הרשמית של Dynabook בישראל, ניב יוסיפון, רוב העובדים צריכים רק מחשב נייד אחד לעבודה איתו גם קל לעבוד ללא תלות במיקום. ״אם הנתונים והתשתיות מוגנים על ידי אסטרטגיית אבטחת IT מוצקה מתאימה, המשתמשים יכולים לעבוד בצורה פרודוקטיבית ומאובטחת בכל מקום. חופש זה גורם לכך שלעיתים קרובות שולחנות רבים במשרד אינם בשימוש. כאן נכנס לפעולה מודל ׳שיתוף שולחנות׳, לפיו יש פחות עמדות עבודה בחברה מאשר עובדים. משתמשים חולקים חלל עם קבוצה מסוימת של עמיתים, או שכל אדם משתמש בשולחן עבודה אחר בכל יום. כתוצאה מכך, יש צורך בפחות שטח משרדים. זה יכול לעזור לחסוך בעלויות החימום והחשמל כאחד. ״מה שחשוב כדי שזה יצליח הוא שכל משתמש יוכל להתחבר בקלות לציוד היקפי קיים כמו מסכים, מדפסות או מקלדות חיצוניות. גם תחנות עגינה הן פתרון פשוט אך יעיל״.

הציוד הנכון

בשל הגידול במספר מקומות העבודה במשרד הביתי, חברות רבות כבר ביצעו שיפוץ ושפצור בהתארגנות ציי ה- IT בשנתיים וחצי האחרונות וציידו את העובדים בציוד חדש. כפי שמראה המחקר האחרון של Dynabook, הנכונות להשקיע נותרה גבוהה: יותר ממחצית מהחברות הקטנות והבינוניות באירופה (עסקים קטנים ובינוניים) רוצים להשקיע יותר בטכנולוגיה. 64% האמינו גם שהחלטת רכישה חשובה היום יותר מאשר לפני הקורונה. בין היתרונות שטכנולוגיה חדשה יכולה להביא, הוא הפחתת צריכת האנרגיה; מכשירים קטנים יותר כמו מחשבים ניידים בדרך כלל צורכים פחות חשמל בהשוואה למחשבים שולחנים, לפי נתונים של WWF.

לדברי יוסיפון, היעילות האנרגטית עולה גם אם המכשירים מותאמים ליישום הספציפי, ולכן התאמת המערכות המחשוביות הניידות לשימוש חשובה במיוחד. לדוגמה, רוב העובדים אינם זקוקים במחשבם הניידים שלהם למעבדים בעלי ביצועים גבוהים, המשמשים בעיקר למשחקים או לעיבודים סטטיסטיים כבדים מאוד מחד אבל צרכני אנרגיה משמעותיים מאידך, כך שעסקים יכולים לחסוך באנרגיה כל ידי הגדרת מעבדים מסדרות נמוכות יותר ובינוניות ללא הגבלת פעילות. ״כמו כן, יש לבצע עדכונים שוטפים כדי להבטיח שהצי יישאר חסכוני באנרגיה ככל האפשר, וזה תהליך שיחשוף גם תוכניות שצורכות כמות ניכרת של אנרגיה וניתנות להסרה מהלפטופ״. כך לדוגמה, סדרת ה- PORTEGE מצוידת במנגנוני חסכון באנרגיה ובעלת תקן ENERGY STAR וכן, בעלת סוללות היכולות לעבוד כ- 15 שעות ברציפות. המשמעות הנה זמן טעינה קצר יותר וטווחי עבודה ללא טעינה ארוכים יותר מעבר לביצועי החיסכון הטבעיים של המערכת.

חינוך עובדים

לא כדאי לזלזל בנושא אימון וחינוך העובדים בכל הנוגע לצריכת אנרגיה, אומר יוסיפון. ״מרבית העובדים מתמודדים עם עלויות גדלות בסביבה הביתית שלהם, כך שהם צפויים לקבל בברכה כל עצה שנוגעת לניהול והפחתת צריכת האנרגיה שלהם גם שם״. צעדים קטנים יכולים להשיג תוצאות גדולות אם העובדים מוסמכים ומודעים לצורך בלחסוך באנרגיה, זאת בהנחה שהם  נתמכים עם הציוד הנכון כדי להשיג את החיסכון היעיל ביותר. ״יוזמות כאלה לחיסכון באנרגיה, כוללות הימנעות ממצב המתנה, או התאמת בהירות המסך בלפטופ. יוזמות אחרות, כמו תוכניות בונוס וסקירות חודשיות של צריכת אנרגיה כדי להניע עובדים לחסוך באנרגיה,  יכולות גם הן להיות מועילות״.

עושים שינוי ביחד

יש לקחת בחשבון רכיבים רבים שתורמים לצריכת האנרגיה בחברה, כשהמטרה של הפחתת עלויות האנרגיה עומדת על הפרק, אומר יוסיפון. ״על מנת להיות יעילים בהקשר זה, חיוני לתאם בצורה מדויקת בין מחלקות שונות בארגון, כגון ניהול, משאבי אנוש, כספים ו-IT. אם כל מחלקה וכל משתמש בודד יעשו את שלהם ויחסכו באנרגיה, זה יתחיל להופיע במאזנים בסוף החודש ויעזור לחברות להשקיע בצמיחה העתידית שלהן״.

 

About מאיר עשת

Check Also

Dynabook: הלפטופים שלנו הגיעו לשיעור תקלות חומרה של 0.13% בלבד בממוצע לחודש

עמידות בחום, אבק, נפילות מגובה, טלטולים עמידות המחשבים בבדיקות בתקן הצבאי MIL-STD, תוצאות מרשימות בבדיקות …

נגישות