יום חמישי , יולי 4 2024
Home > WORLD > עם העלייה המהירה של הבינה המלאכותית, מעסיקים פונים לבוגרי בתי ספר לעסקים בחיפוש אחר מיומנויות אנושיות

עם העלייה המהירה של הבינה המלאכותית, מעסיקים פונים לבוגרי בתי ספר לעסקים בחיפוש אחר מיומנויות אנושיות

הסקר השנתי של GMAC בקרב מגייסים ארגוניים מצביע על ביטחון גבוה, ומנבא גיוס עובדים חזק

 רסטון, וירג'יניה, 1 ביולי 2024, (GLOBE NEWSWIRE) :

למרות חששות לגבי אינפלציה וסיכוני מיתון, אמון המעסיקים בחינוך לניהול תארים מתקדמים (GME) ויכולתו להכין בוגרי בתי ספר לעסקים להצלחה בארגונים שלהם הגיע לגבהים חדשים מאז המגיפה, כך על פי סקר שנתי שנערך בקרב מגייסי בוגרי בתי ספר לעסקים בחברות גלובליות שפורסם על ידי מועצת הקבלה לניהול תארים מתקדמים (GMAC). עלייה זו באמון אובחנה לאורך תעשיות מפתח אותן משרת החינוך העסקי, כגון ייעוץ, כספים וחשבונאות, כמו גם טכנולוגיה. החדשות הטובות ביותר כיום עבור בוגרי בתי הספר לעסקים הן שההערכה של המעסיקים מתורגמת לתחזיות גיוס אופטימיות, כאשר רוב המגייסים הגלובליים מתכננים יציבות או הרחבה של גיוס ב-2024. שליש ציפו להעסיק יותר בוגרי MBA מאשר בשנה שעברה.

יש לציין כי האמון המחודש של מעסיקים ב-GME בא לידי ביטוי במספר ההולך וגדל שלהם שאומרים כי בוגרי בתי ספר למנהל עסקים נוטים להציג ביצועים טובים יותר מהעובדים האחרים שלהם, להתקדם במהירות לתפקידים בכירים ולהרוויח יותר מעובדים אחרים, והחלק שלהם גדל בשנים האחרונות למרות – או אולי בגלל – העלייה המהירה של טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית יוצרת תוכן (AI). עם תשומת הלב שהבינה המלאכותית קיבלה, המעסיקים שהגיבו לסקר אינם מאמינים שהשינויים הצפויים כבר פגעו במקומות העבודה שלהם עדיין, כאשר רק 26% רואים בבינה מלאכותית מיומנות חשובה עבור בוגרי GME הנוכחיים לצורך מינוף בארגונים שלהם. עם זאת, בתשובה לשאלה אילו מיומנויות יהיו החשובות ביותר בעוד חמש שנים, הבינה המלאכותית כבר מדורגת גבוה בתחומים ותעשיות שונות. חשוב מכך, מעסיקים מעריכים באופן עקבי פתרון בעיות וחשיבה אסטרטגית ככישורים המובילים עבור בוגרי GME היום וגם מחר, ויכולות ליבה אלה נתפסות כחיוניות בכל רחבי הגלובוס.

"ככל שטכנולוגיות משנות תעשייה כמו בינה מלאכותית יוצרת מעצבות מחדש את שוק העבודה וככל שכלכלת המיומנויות מתרחבת, מעסיקים שמים דגש על חשיבה אסטרטגית, מנהיגות של אנשים ופתרון בעיות תוך שהם מהמרים על החשיבות העולה של תעוזה טכנולוגית. כדי להשיג הצלחה, מנהיגים עסקיים עתידיים יצטרכו לרתום את ההתקדמות הטכנולוגית ולהחזיק בידע ובניסיון כדי לנהל את השינוי שהביאו התפתחויות אלה", אמרה ג'וי ג'ונס, מנכ"לית GMAC. "השנה סקר המגייסים הארגוניים מאשר כי תוכניות עסקיות לתואר שני ממשיכות להיות ממוקמות באופן ייחודי – ולזכות לאמינות בזכות היכולות שלהן – לפיתוח כישרונות עסקיים עם יכולות רלוונטיות וחדשניות יותר ויותר, והן מצוידות להתמודדות עם אתגרים חדשים ורב שנתיים עם איזון בין טכנולוגיה להבנה אנושית".

צמיחת האמון ביכולות של ניהול עבודה מרחוק אינה מתרחבת ללמידה מרחוק

 למעסיקים יכול להיות ביטחון רב יותר בבתי ספר לעסקים המתקשרים להקשרים משתנים בהם פועלים עסקים וחינוך עסקי. אחד הדברים הבולטים הוא ששני שלישים מהמעסיקים אומרים שהמיומנויות שנרכשות באמצעות GME חשובות יותר בעולם העבודה מרחוק וההיברידי של ימינו. זה כמעט כפול מהשיעור התשובה לשאלה דומה ב-2021, בשיא המגפה. העלייה בהערכת השווי של GME בולטת ביותר בחברות מובילות מרשימת Fortune 100 ו-500, בענפי הפיננסים, החשבונאות והייצור, וכן במזרח ודרום מזרח אסיה ומערב אירופה. באופן מובן, ארגונים בחברות, תעשיות ואזורים אלה עברו ככל הנראה את השינויים הרבים ביותר בהיבט של העבודה מרחוק בשנים שלאחר המגיפה, וסביר יותר שהם מסתמכים על כישוריהם של בוגרי GME לניהול השיבוש הזה.

עם זאת, ההערכה החדשה של מעסיקים ליכולתם של בוגרי עסקים לנהל גמישות במקום העבודה לא התרחבה לחלוטין להערכה למיומנויות שנרכשו בתוכניות מקוונות. בסך הכל, שני שלישים מהמעסיקים עדיין מאמינים שתוכניות אישיות מקנות מיומנויות טכניות חזקות יותר מאשר תוכניות מקוונות, וכמעט שלושה רבעים מהמעסיקים הגלובליים מסכימים שתוכניות אישיות מקנות כישורי מנהיגות ותקשורת חזקים יותר. אבל השנה מעסיקים בארה"ב, שבסקרים קודמים היו הסקפטיים ביותר לגבי תארים מקוונים בהשוואה לאזורים אחרים, מתחממים לרעיון שלתארים אישיים אין בהכרח יתרון על תוכניות מקוונות בכל הנוגע לפיתוח המיומנויות הנ"ל.

תחזיות העובדים נותרו אופטימיות למרות החששות ממיתון והשפעות המדיניות.

בהתחשב באי הוודאות המתמשכת של התחזית הכלכלית העולמית, יותר ממחצית המעסיקים – ללא קשר לתעשייה או לאזור – דיווחו על השפעה גדולה או מתונה של אינפלציה ומיתון על גיוס עובדים, אך נותרו אופטימיים לגבי הזדמנויות תעסוקה לבוגרי עסקים. הייעוץ, יחד עם מגזרי הפיננסים והחשבונאות, צפויים להעסיק יותר בוגרי MBA בעוד שגיוס נתונים וניתוח עסקי צפוי להתרחב ביותר בשנת 2024. מבחינה אזורית, הרחבת הגיוס המתוכננת היא השמרנית ביותר בארצות הברית ובמגזר הטכנולוגיה, בעוד שמעסיקים באסיה מדווחים על הגיוס המיועד הגבוה ביותר בכל סוגי התארים של GME. מעסיקים בשווקים מרכזיים באסיה, כמו גם במערב אירופה, הפגינו גם צמיחה משמעותית בגיוס בינלאומי – העסקת אלה הזקוקים לתיעוד משפטי נוסף – בהשוואה לרמות שלפני המגפה בשנת 2018.

"אנחנו יודעים שחינוך בינלאומי, והזדמנויות תעסוקה בינלאומיות בעקבותיו, מביא יתרונות כלכליים וחברתיים עצומים לקמפוס ולמדינה", אמר מרטין בוהם, רקטור ופרופסור לשיווק באוניברסיטת EBS Universitӓt für Wirtschaft und Recht בגרמניה וחבר מועצת המנהלים של GMAC. "מעודד לראות את ההשפעה החיובית של גיוס סטודנטים בינלאומי על ידי הגדלת הגיוון וההרשמה מחו"ל. אנו נשארים מחויבים לגידול בוגרינו בעלי יכולות בין-תרבותיות ויכולת התעסוקה הגלובלית שלהם".

אודות סקר המגייסים הארגוניים

במשך יותר משני עשורים, סקר המגייסים הארגוניים סיפק לבתי הספר למנהל עסקים ולמעסיקים בעולם נתונים ותובנות להבנת המגמות הנוכחיות בביקוש למיומנות, גיוס, תגמול ותפיסות של בוגרי MBA ותואר שני בעסקים. GMAC, יחד עם שותפי הסקרים European Foundation for Management Development (EFMD) ו-MBA Career Services and Employer Alliance (MBA CSEA), ערכו את הסקר מינואר עד מרץ 2024, בשיתוף עם משרדי שירותי הקריירה בבתי הספר לעסקים לתארים מתקדמים המשתתפים ברחבי העולם. במחקר GMAC עבדו בשיתוף פעולה גם עם חברת מחקרי שוק כדי לגייס משתתפים נוספים כדי להפוך את המדגם הכולל למייצג יותר בעולם. בסך הכול, 931 מגייסים ארגוניים ומנהלי גיוס מחברות כוח אדם ב -38 מדינות ברחבי העולם השתתפו בסקר השנה.

אודות GMAC

Graduate Management Admission Council – המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC) היא ארגון מכוון משימה של בתי ספר למינהל עסקים למוסמכים מובילים מכל העולם. GMAC מספקת מחקר ברמה עולמית, כנסים של הענף, כלי גיוס והערכות לענף לימודי הניהול למוסמכים, וגם כלים, משאבים, אירועים ושירותים שעוזרים להדריך מועמדים במסע ההשכלה הגבוהה שלהם. הבחינה Graduate Management Admission Test™ (GMAT™) שבבעלות וניהול GMAC היא ההערכה הנפוצה ביותר לתואר שני בבית הספר למינהל עסקים.

 

יותר מ-12 מיליון מועמדים ללימודים של מנהל העסקים או MBA סומכים על הפלטפורמות של GMAC כולל כולל mba.com, GMAC Tours ו-BusinessCause, כדי ללמוד על תוכניות לתואר שני במנהל עסקים וכדי לבחון אפשרויות לבחירת בית ספר למינהל עסקים, להתכונן ולהירשם למבחנים, ולקבל ייעוץ על תהליך הקבלה לתוכניות MBA ומאסטר עסקי. BusinessBecause ו-GMAC Tours  הן חברות בנות של GMAC, ארגון גלובלי עם משרדים בסין, הודו, בריטניה וארצות הברית.

למידע נוסף על הפעילות שלנו בקרו בכתובת www.gmac.com

About מאיר עשת

Check Also

Nyxoah חתמה על הסכם מסגרת להלוואה בסך 37.5 מיליון אירו עם בנק ההשקעות האירופי

מונט-סנט-גיברט, בלגיה, 3 ביולי 2024, (GLOBE NEWSWIRE) : Nyxoah SA (נאסד"ק/יורונקסט בריסל: NYXH) ("Nyxoah" או "החברה"), …

נגישות