יום שני , יולי 1 2024
Home > WORLD > NIQ ו-World Data Lab חושפות את דו"ח “Spend Z”

NIQ ו-World Data Lab חושפות את דו"ח “Spend Z”

דו"ח חדש ומקיף העוסק במגמות הוצאה של דור Z, הצפוי להיות הדור הגדול – והעשיר – ביותר מאז ומעולם

“Spend Z” מזהה מגמות רכישה בשוק Gen Z, הצפוי להגיע להיקף של 12 טריליון דולר עד לשנת 2030

יחס מוגבר של ESG שולט, ו-77% ממשיבי Gen Z דיווחו שהם לא יקנו מארצות בהן תקני הסביבה גרועים, מה שמרמז על תבנית ההוצאות הדורית בעתיד

שיקאגו, 18 ביוני 2024, (BUSINESS WIRE):

‏NielsenIQ ‏(“NIQ”) בשיתוף עם World Data Lab ‏(WDL) פרסמו את דו"ח ההוצאה הדורית המקיף והראשון מסוגו המתמקד אך ורק בדור ה-Z. המחקר והניתוח שהופיעו בדו"ח  Spend Z מדגישים את מחויבותה של NIQ לספק תבונות שוק מעשיות.

הדו"ח חושף מה על חברות המעוניינות בצמיחה לעשות בדחיפות ובאופן מדויק כדי להבין את מגמות דור ה-Z, הדור הגלובלי האמיתי והראשון מאז ומעולם, כולל העדפותיהם, הרגלי ההוצאה שלהם, ערכים, עדיפויות, כיצד והיכן הם קונים, מה הם רוכשים וכיצד הם משפיעים על תבניות הקנייה של דורות אחרים.

מממצאי הדוח עולה כי דור ה-Z, הכולל כל אדם שנולד בין השנים 1997 ל-2012, מהווה עד 25% (2 מיליארד) מאוכלוסיית העולם, וכי כוח הקנייה הגלובלי שלהם צפוי לגדול ולהגיע ל-12 טריליון דולר עד לשנת 2030, מה שעשוי להפוך אותם לדור העשיר ביותר בכל אזור של העולם. עד אז, הדור הצעיר ביותר צפוי לעקוף את דור ה-Boomer מבחינת היקף הוצאות. עד לשנת 2034, דור ה-Z יוסיף למעלה מ-9 טריליון דולר להוצאות הגלובליות, יותר מכל דור אחר.

Gen Z כבר כאן, הם מוכנים להוצאות, ועל חברות לדעת כיצד להתאים את עצמן כדי לשרת אותם. זיהוי השונות שבדור זה הוא המפתח לגישה אל הזדמנות צמיחה בסך למעלה מ-12 טריליון דולר ארה"ב הטמונה בהם", אמרה טרייסי מאסיי, אחראית התפעול הראשית של NIQ. "חברות מנסות להבין מהן הזדמנויות הצמיחה שלהן עם Gen Z, וכיצד דור זה משפיע על דורות נוספים. Spend Z הוא רק דוגמה לדרך הייחודית בה NIQ עוזרת ללקוחותינו להגשים את שאיפותיהם באמצעות ניבוי ועמידה בצורכי הצרכן".

תובנות עיקריות בנוגע לדור ה-Z:

*הם דורשים אותנטיות: הם מעוניינים יותר בקשר אותנטי עם משפיענים ועם מותגים. "להיות נאמן לעצמי" הוא התיאור המוביל של הצלחה בקרב דור ה-Z ברחבי העולם. השתייכות והערכה עצמית הם שני ערכים עליונים נוספים, יחד עם תחושה חזקה של זהות הקשורה ביעדים חברתיים ואקטיביזם.

*תעבורת לקוחות בחנויות בהיקף שלא ידענו בעבר: הרכישות אותן דור זה מבצע בחנויות מהוות 50% מנתח הרכישות שלהם בדולרים ושיעור זה גבוה מזה של כל דור אחר לפניהם, למרות ש-Gen Z מתחילים את מסע הקניות שלהם באינטרנט, הם נותנים חשיבות עליונה לסקירות המקוונות של קונים נוספים כאשר הם קונים, והם מושפעים במידה ניכרת מהמדיה החברתית.

*כוח קנייה גלובלי: Gen Z עתיד להפוך לקבוצה בה הוצאות הצרכנים הן הגבוהות ביותר באזורים רבים, ול-30% מכלל כוח העבודה הגלובלי עד לשנת 2030. צפון אמריקה, אירופה ואזור APAC ימשיכו לחלוש על מרבית ההוצאות, ואילו אזור APAC ימשיך ויצבור חשיבות. נכון לעתה, יש להם נתח שוק משמעותי יותר של צריכה באזורים הכוללים את אזור אפריקה מתחת לסהרה, המזרח התיכון וצפון אפריקה, וכן LATAM והקריביים, שם הם מהווים חלק משמעותי יותר מהאוכלוסייה.

*בריאות ורווחה הם נושאים חשובים… עד למידה מסוימת: בסופו של דבר, הם מודעים לנושאי הבריאות והקיימות. הגידול הנרחב ביותר בצורך הדינמי בקרב צרכני Gen Z הוא בקטגוריות הבריאות, וכן בתחום האלכוהול והמשקאות.

  • 81% מסך המכירות ב-TikTok בדולר ארה"ב צפויות להגיע מתחום הבריאות והיופי, מה שמצביע על השפעה גדולה מהרגיל.
  • למעלה מ-50% מכלל אנשי Gen Z השתמשו באפליקציית כושר או אימונים, ו-17% השתמשו ברצועת כושר כדי לעקוב אחרי מידע בריאותי ואחר הכושר.

*התנהגות מאיצת טכנולוגיה:

  • סקירות מקוונות מקונים אחרים חשובות במיוחד במהלך הקנייה, כאשר 53% מאוכלוסיית Gen Z צפויה לבצע רכישות במדיה החברתית או בפלטפורמות שטפים חיים.
  • 26 מאוכלוסיית Gen Z משתמשת בטלפונים במהלך רכישה פיזית בחנויות כדי לקבל החלטות, זאת בהשוואה ל-23% מאוכלוסיית Gen Y, 18% מאוכלוסיית Gen X ו-12% מ-Boomers.

לנוכח העדיפות שנותנים אנשי Gen Z לנושא הבריאות והסביבה, אנו צופים גם כי מוצרי NIQ ​​Better For™ – סיווג הממנף את האלגוריתם הקנייני שלנו לזיהוי מותגים באמצעות מאפיינים, מיצוב, מכירות והפצה של מוצרים – ימשיכו לצמוח בקצב מהיר יותר לעומת מוצרים קונבנציונליים. קטגוריה זו כוללת מוצרים "טובים יותר" עבור הצרכן, הסביבה והחברה. נכון לעתה, מותגים קטנים ודורות צעירים יותר הם הכוח המניע 62% מהצמיחה בקטגוריה זו.

Gen Z הוא הדור המחובר, הגדול והמשפיע ביותר מאז ומעולם", אמרה ראש מחלקת תקשורת של NIQ, מרתה קיהאן-בווולס. “ל-Gen Z יהיו פחות ילדים – כאשר בשלב מאוחר יותר יהיה להם כוח קנייה חסר תקדים והם ימשיכו לתעדף קטגוריות מסוימות – כגון בריאות ורווחה – בהיקף נרחב יותר לעומת דורות קודמים. מסקנות הניתוח לשנו חד משמעות: השקעה ב-Gen Z היום תשתלם בעתיד".

"Gen Z הוא הדור הגדול, העשיר והגלובלי ביותר מאז ומעולם", אמר וולפגנג פנגלר, מנכ"ל WDL. "על העסקים לדעת כי Gen Z מונה 2 מיליארד בני אדם, וכי חובה עלינו לתת מענה לצורכיהם".

אודות Spend Z

דו"ח Spend Z בוחן את הרגלי Gen Z בטווח זמן קצר, בינוני וארוך, והוא כולל ניתוח השוואתי ודורי של נאמנות למוצר כמו גם בחינה מעמיקה של המשמעות עבור חברות בתחום CPG, טכנולוגיה ומוצרים בני קיימא, כמו גם תחום הקמעונאות. הדו"ח קריטי למשימתם של מובילי החשיבה ומקבלי ההחלטות המעוניינים להוביל את החברות שלהם אל החזית הבאה של צמיחה מוצלחת – תוך הגנה על העסקים המוצלחים הקיימים שלהם. הורידו עותק ללא תשלום של הדו"ח.

אודות NIQ

NielsenIQ (NIQ) היא החברה המובילה בעולם למודיעין צרכני והיא מספקת את הכלים המלאים ביותר להבנת התנהלות הקניות של צרכנים ולחשיפת דרכים חדשות לצמיחה. בשנת 2023 NIQ השתלבה עם GfK, מה שהביא יחדיו את שני הגורמים המובילים בשוק בעלי תפוצה גלובלית חסרת תקדים. כיום, ל-NIQ פעילות בלמעלה מ-95 ארצות עם כיסוי GDP בשיעור של 97%. NIQ מספקת את Full View™‎ – עם ידע הוליסטי בתחום הקמעונאות והתובנות הצרכניות המקיפות ביותר – המסופקות יחד עם ניתוח מתקדם באמצעות פלטפורמות מודרניות.

אודות World Data Lab

World Data Lab ‏(WDL) יוצרת נתונים קנייניים ועתידיים לכימות ולניבוי של מגמות צרכנים, הוצאות צרכנים, שינויים דמוגרפיים והתקדמות בכיוון SDG עד לשנת 2034. הגישה המתקדמת של החברה כלפי מדעי הנתונים, אשר נבדקה על ידי עמיתים ופורסמה ב-Nature, מציעה דיוק חסר מתחים, רעננות ועקביות על פני כל הקבוצות הדמוגרפיות ב-180 ארצות ובלמעלה מ-6,000 ערים.

שיטת המחקר

דו"ח “Spend Z” מנבא הוצאות צרכנים באמצעות מיזוג בין נתוני הוצאות משק בית שהתקבלו מגופים לאומיים לנתונים סטטיסטיים עם נתוני אוכלוסין של האו"ם ושל IIASA, תוך שילוב 2,065 סקרים המכסים 160 ארצות בבסיס הנתונים של NIQ. במקרים בהם חסרים נתוני סקר עבור ארצות מסוימות, ההוצאה מחושבת על פי זיהוי מאפיינים של ארצות אחרות בעלות מבנה דומה, אשר נבחרות תוך שימוש בטכניקות סטטיסטיות. נתוני הסקר מותאמים במטרה לשמור על עקביות עם הוצאות משק הבית שסופקו בדוחות הלאומיים של כל ארץ. דוח המצב הנוכחי וכן התחזיות מבוססים על תחזיות IMF בטווח הבינוני ועל Shared Socioeconomic Pathways אשר פותחו עבור UNFCCC בטווח הארוך. תהליך מקיף זה מאפשר ל-NIQ ול-WDL להפיק תחזיות מפורטות ואמינות של התנהגות הצרכנים ב-183 ארצות בין השנים 2016 ל-2034, בחלוקה לפי גיל, מגדר וסיווג הכנסה. בנוסף, אנו מחלקים את ההוצאה הכוללת ללמעלה מ-100 קטגוריות מוצרים שונות תוך שימוש בסיווגי COICOP. שיטות הליבה שלנו נסקרו על ידי עמיתים https://www.nature.com/articles/s41599-018-0083-y

About מאיר עשת

Check Also

קבוצת Aleph רוכשת את עסקי הפרסום הדיגיטלי של Entravision

מיאמי, 1 ביולי 2024 (GLOBE NEWSWIRE) – Aleph Group, המובילה העולמית בחיבור פלטפורמות מדיה דיגיטלית …

נגישות