יום ראשון , מאי 5 2024
Home > WORLD > חברות הסטארט-אפ נקראות לסייע לפיתוח טכנולוגיית לכידת הפחמן, לקראת התקדמות התעשייה הגלובלית למצב של אפס פליטות

חברות הסטארט-אפ נקראות לסייע לפיתוח טכנולוגיית לכידת הפחמן, לקראת התקדמות התעשייה הגלובלית למצב של אפס פליטות

לונדון, 20 בפברואר 2024, (BUSINESS WIRE) :

הושקה תוכנית בינלאומית חלוצית, אשר מקבצת יחד חברות סטארט-אפ גלובליות עם התמחות טכנית ויצרנים מובילים, במטרה להתקדם אל היעד של אפס פליטות פחמן.

יוזמת Innovandi Open Challenge 2024 מנוהלת על ידי איגוד הצמנט והבטון הגלובלי (GCCA), הגוף הבינלאומי המוביל בענף, שממוקד בסיוע לתעשיית הצמנט העולמית במאמציה להפחית פליטות ובסופו של דבר להגיע לבטון עם אפס פליטות פחמן.

המארגנים מעודדים הגשת מועמדות על ידי חברות סטארט-אפ מכל רחבי העולם, שמעוניינות לתרום לפיתוח תהליכי שימוש ואחסון של לכידת פחמן, להשגת צמנט ובטון שמתאפיינים בשיעור פליטות נמוך. היוזמה מעוניינת בטכנולוגיות חדשניות, אשר כוללות נוהלי לכידה ושימוש של פחמן דו חמצני, הן כתהליכים משולבים והן בשלב הקצה הצינור, ואשר מסייעות למניעת הפליטה של הפחמן אל האטמוספרה.

זו תהיה יוזמת Innovandi Open Challenge ה-3, והיא מתבססת על הצלחת הסבבים הקודמים. האתגר הראשון, שהתקיים בשנת 2022, התמקד גם בפיתוחה של טכנולוגיית לכידת פחמן, ושתי חברות סטארט-אפ כבר עברו לשלב הפיילוט. 15 חברות הסטארט-אפ שנרשמו לאתגר ה-2, שהתקיים בשנה שעברה והתמקד בפיתוח בטון עם שיעור פליטות נמוך, נמצאות כעת בשלב הדיונים מול היצרנים אודות הקמת שותפויות.

לדברי קלוד לורה, מנהל תחום הצמנט, החדשנות וה-ESG ב-GCCA, "הענף שלנו מחויב להשגת אפס פליטות והפיתוח של טכנולוגיית לכידת פחמן מהווה חלק משמעותי בעבודה זו. תוכניתInnovandi Open Challenge שלנו, שנחשבת למובילה עולמית, כבר הביאה להתקדמות מדהימה בתוך שנתיים, ואפשרה לחברות סטארט-אפ ולחברות המשתייכות לאיגוד לעבוד יחד. אנחנו מצפים להצעות של המועמדים של השנה הנוכחית, אשר יוכלו להסתמך על העבודה רחבת ההיקף שכבר מתבצעת בפריסה גלובלית".

כל חברות ה-GCCA אשר אחראיות ל-80% מקיבולת הייצור העולמית של צמנט מחוץ לסין, וכן מספר יצרנים סיניים מובילים, התחייבו להגיע לאפס פליטות פחמן עד לשנת 2050, וזאת דרך מפת הדרכים Concrete Future 2050 Net Zero של ה-GCCA – התעשייה הגלובלית הראשונה שגיבשה תוכנית מפורטת שכזו. ה-GCCA אף חתם לאחרונה על הסכם פורץ דרך מול איגוד הצמנט של סין (CCA) בנוגע לדקרבוניזציה.

הפיתוח של טכנולוגיות חדשות מהווה חלק מרכזי במפת הדרכים של הענף, לקראת ההגעה לאפס פליטות, וטכנולוגיית הלכידה והאחסון של הפחמן צפויה להוביל לירידה בשיעור מקורב של 36% בסך כל פליטות הפחמן עד לשנת 2050.

השלמת האבזור המכאני של מפעל הצמנט הראשון בענף, שיצויד בטכנולוגיית לכידה של פחמן דו חמצני ויפעל בקנה מידה תעשייתי, מתוכננת עד לסוף שנת 2024, באתר של Heidelberg Materials, בברוויק, נורבגיה. מספר מפעלים נוספים צפויים להיפתח עד לשנת 2030.

לדברי תומאס ג'יו, מנכ"ל ה-GCCA, "אנחנו כבר יודעים שטכנולוגיית CCUS עובדת, הודות לשלבי הפיילוט ולפרויקטים שמתקיימים ברחבי העולם, אבל חיוני לבדוק אילו עוד פתרונות חדשניים ממתינים לנו שם בחוץ, מעבר לגבולות הענף שלנו, אשר יכולים לסייע בהאצת התהליך שיוביל לאפס פליטות".

"אנחנו קוראים לחברות סטארט-אפ מכל רחבי העולם להגיש מועמדות ולהצטרף אלינו במאבק שנועד להגביל את ההתחממות הגלובלית. חברות סטארט-אפ מאוסטריה ועד אוסטרליה ומברזיל עד בנגלדש, שלהן רעיון חדשני או טכנולוגיה שיכולה לקדם את התפתחות ה-CCUD, מוזמנות להגיש מועמדות".

ג'ונתן קול, מנכ"ל Ultra High Materials, חברת סטארט-אפ שהשתתפה באתגר הפתוח של השנה שעברה, מעודד אחרים להגיש מועמדות: "התמיכה, ההכוונה, החשיפה לחברות ב-GCCA וקידום ההזדמנויות לשיתוף פעולה עם חברות ה-GCCA היו יעילים ואפקטיביים והייתה להם השפעה חיובית על כולנו. אם הייתה לנו אפשרות לחזור על התהליך, היינו עושים זאת ללא ספק".

חברות סטארט-אפ שמעוניינות להגיש מועמדות לאתגר הפתוח השלישי של Innovandi יכולות ללחוץ כאן למידע נוסף. המועד הסופי להגשת המועמדויות הוא 15 באפריל.

About מאיר עשת

Check Also

KFSH&RC דורג כמותג הבריאות היוקרתי ביותר בערב הסעודית ובמזרח התיכון

ריאד, ערב הסעודית, 3 במאי 2024 (GLOBE NEWSWIRE) – King Faisal Specialist Hospital and Research …

נגישות