יום שני , מאי 6 2024
Home > WORLD > 80 מדינות משתתפות בשולחן העגול של השרים

80 מדינות משתתפות בשולחן העגול של השרים

FMF מחזקת את המובילות של הממלכה בכך שהיא מאפשרת לאזור העל לתרום לתעשיות המתכות של העתיד

ריאד, ערב הסעודית, 3 בינואר 2024 (GLOBE NEWSWIRE):

סגן השר לענייני כרייה, ח'אלד אל-מודאיפר

The Future Minerals Forum – פורום מינרלי העתיד (FMF), הודיע היום כי שולחן השרים העגול שלו, שיתקיים ב-9 בינואר 2024, לקראת המהדורה השלישית של הפורום, צפוי לשבור שיאי נוכחות. מתוך שמונים המדינות שאישרו עד כה את השתתפותן, יותר מארבעים וחמש ישלחו שרים להשתתף בדיונים עם בעלי עניין בפגישה אחת זו, בנוסף ל-20 ארגונים בינלאומיים רשמיים, 30 ארגונים לא ממשלתיים ו-13 איגודים עסקיים.

כמפגש ברמה הגבוהה ביותר על מינרלים בעולם, השולחן העגול מייצג נקודת מפנה היסטורית עבור מגזר הכרייה והמתכות העולמי, תרומתו של אזור העל המשתרע מאפריקה למערב ומרכז אסיה, ותפקידה המוביל של הממלכה במגזר ובאזור זה.

השולחן העגול של השרים הוא יוזמה רבת-בעלי עניין בהובלת ממשלת ערב הסעודית ושנוצרה על ידיה כדי להגביר את שיתוף הפעולה הבינלאומי בהפקת מינרלים קריטיים המעורבים בשינוי מגזר האנרגיה. הפגישה מגיעה כאשר מגזר המינרלים מתמודד עם אתגרים חסרי תקדים המונעים על ידי הביקוש הגובר למינרלים ומתכות מעבר אנרגיה, שבו כל המדינות נמצאות במרוץ להבטחת שרשראות אספקה יציבות.

יתר על כן, השולחן העגול של השרים מקדם את החשיבות של שיתוף פעולה כדי להתמודד עם האתגר הגלובלי הצפוי הזה.

סגן השר לענייני כרייה, ח'אלד אל-מודאיפר (Khalid Al-Mudaifer), הדגיש כי מספר השרים שאישרו את נוכחותם בשולחן העגול משקף את משקלה הפוליטי והכלכלי של הממלכה ואת החשיבות הגוברת של מינרלים בשנים האחרונות, רמת נוכחות זו מעידה על כך ש-FMF ביססה את עצמה כפלטפורמה עולמית מובילה לעיצוב עתיד המינרלים. לדבריו, "ייצוג ממשלתי ברמה גבוהה, ממדינות המייצרות וצורכות מינרלים, פירושו שממשלות מכל רחבי העולם מודעות כעת לחשיבותם של מינרלים, כאשר הן מבקשות להבטיח שרשראות אספקה אמינות עבורם. זה רלוונטי במיוחד למינרלים האסטרטגיים החיוניים לתוכניות ופרויקטים לשינוי אנרגיה, ולתעשיות קשורות".

השולחן העגול יכלול דיון בתחרות לה חווה שוק המתכות ברמה הבינלאומית וכיצד ליצור מקום למדינות, בעיצומה של תחרות זו, להגיע להסכמות ביניהן.

About מאיר עשת

Check Also

KFSH&RC דורג כמותג הבריאות היוקרתי ביותר בערב הסעודית ובמזרח התיכון

ריאד, ערב הסעודית, 3 במאי 2024 (GLOBE NEWSWIRE) – King Faisal Specialist Hospital and Research …

נגישות