יום שני , אפריל 29 2024
Home > WORLD > מועצת המחקר לטכנולוגיה מתקדמת של אבו דאבי משיקה את ‘AI71’: חברת בינה מלאכותית חדשה, פורצת דרך, לבקרת נתונים מבוזרת, עבור חברות ומדינות

מועצת המחקר לטכנולוגיה מתקדמת של אבו דאבי משיקה את ‘AI71’: חברת בינה מלאכותית חדשה, פורצת דרך, לבקרת נתונים מבוזרת, עבור חברות ומדינות

  • AI71 מבוססת על מודל של בינה מלאכותית  בדרוג עולמי של Falcon Generative
  • חברה חדשה שתתחיל לנוע לקידום בינה מלאכותית מרובת תחומים, עם התמקדות ראשונית במגזרים רפואיים, חינוכיים ומשפטיים

אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 28 בנובמבר 2023, (BUSINESS WIRE):

בעידן של תנועה מהירה קדימה בתחום הבינה המלאכותית (AI), מועצת המחקר הטכנולוגית המתקדמת של אבו דאבי (ATRC) עושה צעד נועז נוסף, בהשיקה את חברת הבינה המלאכותית החדשה שלה, AI71. הישות מתבססת על מודלים של המכון לחדשנות טכנולוגית (TII) של בינה מלאכותית  Falcon ותתמקד בהתמחויות מרובות תחומים, תוך מתן אפשרויות לבקרת נתונים חסרות תקדים של בינה מלאכותית, לחברות ומדינות המעוניינות לארח בעצמן למען פרטיות רבה יותר.

מעצמת הבינה המלאכותית החדשה הושקה על ידי השייח חאלד בן מוחמד בן זאיד אל נהיאן, יורש העצר של אבו דאבי ויו"ר המועצה המנהלת של אבו דאבי, בנוכחות מספר שרים ונציגים של חברות  מובילות בטכנולוגיה רב לאומיות.

בעוד שהמכון לחדשנות טכנולוגית של ATRC פיתח את דגמי השפה הגדולים של Falcon 7B, 40B ו-B180 (LLMs) תהיה זו החברה הבת של ATRC VentureOne שתחדיר את AI71 לשוק במספר תחומים, החל מהמגזר הרפואי, החינוכי והמשפטי. מתן גישה למאגרים עצומים של נתונים אנונימיים בענפים אלה – המייצגים דמוגרפיה עשירה ומגוונת – AI71 תציע מבדיל קריטי על פני שווקי בינה מלאכותית רציניים אחרים כיום – כלומר, התשתית האלקטרוניקה הדיגיטאלית והבוגרת יחסית של איחוד האמירויות.

בתקופה שבה החדשנות גוברת לעתים קרובות על מסגרות רגולטוריות, מבנה קבלת ההחלטות המהיר של ממשלת איחוד האמירויות, ממצב את החברה החדשה בצורה ייחודית למנף את התקדמות הבינה המלאכותית האחראית שלה בעולם, תוך עקיפת התהליכים הארוכים הקשורים לעתים קרובות בהתפתחויות אלה.

באמצעות שותפויות ושיתופי פעולה, AI71 תאפשר ללקוחות לפרוס את דגמי הבינה המלאכותית שלה, תוך הפקת תועלת מגישה למאגרי נתונים מתוחכמים, כדי להבטיח ביצועים יוצאי דופן של בינה מלאכותית. חשוב מכך, AI71 תאפשר גם בעלות מבוזרת על נתונים, ויאפשר ללקוחות לקיים שליטה על הנתונים שלהם. הצעה זו תקבע סטנדרטים חדשים לפרטיות ואבטחה, ותשמש כמבדיל לפרויקטים של בינה מלאכותית, בהם ריבונות הנתונים היא קריטית. זו אפשרות שמשנה את המתרחש עבור נגישות בינה מלאכותית, במיוחד עבור ארגונים, תאגידים גדולים וגופים ממשלתיים זרים, המעוניינים להבטיח שהנתונים שלהם יישארו פרטיים.

AI71 תבנה על גישה פרו-חדשנות, שלמה של החברה, ועל הנחת היסוד שטכנולוגיית הבינה המלאכותית לא צריכה להישאר בידיים של מעטים, אלא להיות נגישה ליותר אנשים, כדי לטפח חדשנות יצירתית. חברת הבינה המלאכותית החדשה מתמקדת בהעמקת הסמכויות של אבו דאבי ושל איחוד האמירויות בכללותו, כמתחרה רצינית לבינה מלאכותית, ובתוך כך מסמנת את התבגרותה של כלכלת הידע של המדינה.

פייסל אל בנאי, מזכ"ל המועצה למחקר של טכנולוגיה מתקדמת, אמר: "באיחוד האמירויות, שיתוף פעולה הוא יותר מפרקטיקה – הוא מוטבע ב-DNA שלנו. המודלים שלנו בבינה מלאכותית על ידי Falcon, הם בליבו של AI71, ומעצימים ומפתחים חברות ומדינות, ומעניקים להם אוטונומיה לנווט את גורל הנתונים שלהם. עם גישה למערכי הנתונים המרכזיים של איחוד האמירויות הערביות, המסחור המכוון של דגמי הבינה המלאכותית שלנו, על פני מגזרים מגוונים, ניצב כמרכיב מרכזי במפת הדרכים של ה-AI71 שלנו. בעת שאנחנו בוחנים את הנתיב הזה, אנחנו גם מתחייבים לפתח מקורות תמידיים של מודלים של Falcon AI, מכיוון שרק על ידי דמוקרטיזציה של משאבי הנתונים היקרים האלה, אנחנו אכן מועילים לכל החברה".

ההתמחויות הראשונות של AI71 יתמקדו ברפואה ויפעלו לשיני יכולות באבחון וקבלת החלטות, תוך המרה משמעותית בדיוק ובזמן המושקע על כל מטופל.

גם המגזרים החינוכיים והמשפטיים יקבלו ערך מאינטגרציה ושיפורים של בינה מלאכותית – המשפיעים על כל תחום, עם יתרונות מגוונים שיובילו לפתרונות חדשים לתמיכה בפיתוח חברתי.

AI71 משתפת פעולה עם שבעה שותפים בתחומי המערכת האקולוגית. אלה מקיפים את המחלקה לסיוע ממשלתי של אבו דאבי, המרכזת למעלה מ-30 גופים ממשלתיים באמצעות דיגיטציה; המשרד לבינה מלאכותית, כלכלה דיגיטלית ויישומי עבודה מרחוק, כדי לתמוך באימוץ רחב יותר; טכנולוגיה עולמית לפיתוח משותף של פתרונות בינה מלאכותית משולבים במקום; CNTXT כספק שירותי תיוג נתונים והערות; Hub71 למשיכת והרחבת  סטארט-אפים טכנולוגיים ובינה מלאכותית; PwC Middle East לטיפול במצבים של שימוש בלקוחות; ו-AWS לאספקת קיבולת כוח מחשוב.

כאשר בינה מלאכותית משפיעה על האופן שבו נחייה ונעבוד בעתיד הנראה לעין, החברה החדשה מחפשת להגדיל את ההיצע שלה לארגונים בהתבסס על הביקוש בתעשייה ולהקל על ההפצה הנרחבת של בינה מלאכותית בכלכלה הרחבה יותר. AI71 מציגה הזדמנות להוביל שינוי רחב ולהניע מערכת אקולוגית ראשונה של בינה מלאכותית באיחוד האמירויות ומחוצה לה.

מכיוון ש-AI71 משפיעה על ארגונים, תעשיות וממשלות, VentureOne תציג התמחויות חדשות, לצורך מענה לביקוש הגובר ממגזרים שונים.

About מאיר עשת

Check Also

עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים

*למעלה מ-10,000 צופים יהיו עדים למרוץ הרכבים ללא נהגים במסלול Yas Marina *4רכבים אוטונומיים יתחרו …

נגישות