יום ראשון , אפריל 28 2024
Home > WORLD > וואווי והאגודה לחקר ושימור האוקיינוס (ORCA) מציגים את ההגנה על החיים הימיים באירלנד

וואווי והאגודה לחקר ושימור האוקיינוס (ORCA) מציגים את ההגנה על החיים הימיים באירלנד

נתונים שנאספו לאחרונה חושפים שפע של דולפינים ולווייתנים בנתיבי שיט באזור החופים הדרומיים של אירלנד

דבלין, 19 בספטמבר 2023, (BUSINESS WIRE):

האיגוד לחקר ושימור האוקיינוס של אירלנד (ORCA) ו- Huawei Irelandפרסמו את ממצאי המפתח העדכניים ביותר בנוגע להגנה על החיים הימיים באירלנד, כפי שהתגלו במסגרת עבודתם המשותפת במסגרת פרויקט Smart Whales Sound (צליל הלווייתנים החכמים). ההכרזה מתפרסמת במהלך פסגת OceanTech שנערכת בטירת בולטימור שבאירלנד.

On-September-14-2023-Huawei-and-the-Ireland-Ocean-Research-and-Conservation-Association-ORCA-jointly-released-the-latest-research-on-the-marine-life-conservation-in-Ireland.-Photo-Huawei

המחקר המשותף מגלה, כי מסלולי ההפלגות בים הקלטי שמדרום לאירלנד תורמים במידה משמעותית לזיהום הרעש בסביבה הימית. מחקרים קודמים הוכיחו, כי רעשי הים יכולים להשפיע על שלל זנים ימיים, לרבות כלבי ים, דגים ואפילו דיונונים; הם עלולים להוות איום על עצם הישרדותם של הלווייתנים.

עד כה, מערכת זיהוי הזנים בזמן אמת הוכיחה, כי יש לה השלכות מעשיות על שימור הסביבה הימית. היא יכולה לספק הודעות בזמן אמת לספינות באזורים שבהם יש נוכחות לווייתנים, וזאת הודות למערכת לכידה של נתונים אקוסטיים המשולבת בה. באופן פוטנציאלי, המערכת יכולה לסייע בתכנון של תשתיות מפתח ימיות, כמו מתקני אנרגיה מתחדשת ימיים, לצורך מזעור השפעת הרעש על החיים בים במהלך שלב הבנייה.

אמר קיבני, מייסד שותף ומנהל כללי של ORCA Ireland, אומר: "רעש הספינות ורעשים שמופקים בעקבות פעילויות נוספות של בני אדם במים שלנו עלולים להיות בעלי השפעה חמורה על החיים הימיים, כמו לווייתנים ודולפינים. רעשי הספינות, כמו ההמהום הנמוך של המכליות, עלולים להסוות את קריאות הלוויתנים, להשפיע על התקשורת בין בעלי החיים ועל אסטרטגיות של היסטוריית החיים, כמו הזנה מתואמת, או להרחיק את בעלי החיים מסביבות גידול חשובות.

"החידושים האחרונים בתחום הטכנולוגיה פותחים בפנינו הזדמנות להשתמש בהם לטובה ולהעמקת ההבנה של עולם הטבע. כדי להשיג זאת, אנחנו משתמשים ב- ModelArts[פלטפורמת פיתוח מבוססת AI] ובאחסון בענן של Huawei, בשילוב עם למידת מכונה, לצורך אוטומציה של ניטור החיים בטבע, למען שימור הסביבה הימית".

לואיס ניווס, מנכ"ל ה-Global Enabling Sustainability Initiative אמר:  "יש חשיבות עליונה למשימת הלכידה של צלילים בים ולרתימת העוצמה של הבינה המלאכותית ושל ניתוח ביג דאטה לטובת העמקת ההבנה של האקולוגיה הימית ושל האינטראקציות המורכבות שלה עם האיומים השונים. יוזמה זו לא רק מאפשרת מעורבות ציבורית רחבה יותר, אלא גם מגבירה את היעילות של מאמצי השימור, ובסופו של דבר תורמת להישרדות ולרווחה של הזנים הימיים.

"ב-GeSI אנחנו גאים על כך שחברת היוזמה Huawei קיבלה על עצמה את ההובלה ומשתמשת בחידושים ובמודלים המתוחכמים של בינה מלאכותית/למידה עמוקה פרי פיתוחה לצורך גילוי וזיהוי אוטומטי של יונקים ימיים וכך גם לשימור הדולפינים והלווייתנים".

לוק מקדונל, ראש קשרי הציבור של Huawei Ireland, אמר: " Huaweiמאמינה, כי אף אחד לא צריך להישאר מאחור בעולם הדיגיטלי, והחזון שלנו הוא להעמיד את ההכללה הדיגיטלית בחזית העסק שלנו ובמרכזו. בנוסף להגנה על הסביבה, אנחנו מאמינים שהטכנולוגיות הדיגיטליות ממלאות תפקיד שוב בשלל תחומים נוספים. טכנולוגיות דיגיטליות כמו AI, הענן, ו-5G משתלבות במהירות ומיושמות בצורה נרחבת בענפים שונים. הדבר מקדם את המהפכה הדיגיטלית ותורם לפיתוח סוציו-אקונומי בר קיימא, ואף מספק יתרונות ממשיים לחברה בכללותה".

החל מחודש מרץ 2021, פרויקט Smart Whale Sounds של ORCA Ireland מתנהל בשיתוף פעולה עם Rainforest Connection (RFCx) ונתמך על ידי Huawei Ireland דרך יוזמת TECH4ALL, וזאת כמחקר הביו-אקוסטי הראשון באירלנד המתקיים בסביבה ימית בזמן אמת. ניתוח מוקדם מלמד, כי החוף הדרומי של אירלנד הוא "נקודה חמה" של יונקים ימיים (לווייתנים, דולפינים וזנים פוקניים). היונקים הימיים מהווים כמעט מחצית מכלל בעלי החיים בגבולות הימיים והיבשתיים של אירלנד. ברחבי העולם, היונקים הימיים מהווים כשליש מבעלי החיים בכדור הארץ.

About מאיר עשת

Check Also

עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים

*למעלה מ-10,000 צופים יהיו עדים למרוץ הרכבים ללא נהגים במסלול Yas Marina *4רכבים אוטונומיים יתחרו …

נגישות