יום ראשון , מאי 5 2024
Home > WORLD > אלימות מגדרית מבוססת טכנולוגיה היא דאגה בינלאומית לזכויות אדם, כך עולה ממחקר חדש

אלימות מגדרית מבוססת טכנולוגיה היא דאגה בינלאומית לזכויות אדם, כך עולה ממחקר חדש

 

סן חוזה, קוסטה ריקה, 8 ביוני 2023, (GLOBE NEWSWIRE) :

דו"ח שפורסם היום על ידי המרכז לחדשנות בממשל בינלאומי (CIGI) בפסגת RightsCon ה -12  בקוסטה ריקה מגלה כי כמעט 25% מהאנשים שחווים פגיעה מקוונת מרגישים שהם מהווים מטרה בשל זהותם המגדרית. לפי הדו"ח, החוויות הנפוצות, השכיחות והחמורות ביותר של פגיעה ברשת מתרחשות בקרב טרנסג'נדרים ואנשים מגוונים מגדרית.

הדו"ח, תמיכה במרחבים דיגיטליים בטוחים יותר, מנתח נתונים מהסקר הסטטיסטי הראשון בעל משמעות סטטיסטית של חוויות מקוונות של נשים ולהטב"ים+ המתמקד בדרום הגלובלי. הוא מכסה 18,000 משיבים מכל המינים ב -18 מדינות.

הממצאים העיקריים כוללים:

*כמעט 60% מכלל המשיבים חוו צורה כלשהי של פגיעה ברשת – כמעט 25% מהם הרגישו שהם מהווים מטרה בגלל זהותם המגדרית.

*כמעט אחד מכל שלושה משיבים (30%) שחוו צורה כלשהי של פגיעה מקוונת והזדהו כטרנסג'נדרים או מגוונים מגדרית דיווחו על השפעות חמורות על בריאותם הנפשית, כולל רצונם לחיות.

*כמעט 30% מהנשים דיווחו על השפעות שליליות על בריאותן הנפשית ו-23% חשו שאינן יכולות עוד לעסוק באופן חופשי ברשת לאחר שחוו פגיעות ברשת.

פגיעות מקוונות, שהן צורות של אלימות בסיוע טכנולוגיה (TFV), יכולות לנוע בין התחזות לדוקסינג, החל מאיומים פיזיים ועד הפצה ללא הסכמה של תמונות אינטימיות והתקפות אישיות מכוונות על ערוצי תקשורת. גם לאחר תקריות חמורות של TFV, אנשים רבים אינם פונים לעזרה – הסקר מצא כי 40% מהמשתתפים לא פנו לאף אחד לאחר שחוו פגיעה מקוונת.

"בשל התגברות הסקסיזם, ההומופוביה, הטרנספוביה והאיומים האלימים ברשת, נשים רבות ולהטב"ים+ נאלצים לבחור בין התמודדות עם ההתעללות שמגיעה עם היותם אישה או להטב"ים+ ברשת לבין שתיקה. התנהגות פוגענית זו מובילה לנזקים אמיתיים הן בעולם הדיגיטלי והן בעולם הפיזי ויש מעט תמיכה זמינה לאנשים הממוקדים על ידי TFV", אמרה סוזי דאן, עמיתה בכירה ב- CIGI, המחברת הראשית של הדו"ח, המפרט 87 המלצות לטיפול באלימות באמצעות טכנולוגיה באמצעות קמפיינים חינוכיים, משאבים משפטיים ומדיניות, כלים לתמיכה ומשאבים לא ממשלתיים.

"הזכות לחיים ולחירות והזכות לחופש הדעה והביטוי הן זכויות אדם בסיסיות", אמרה אניה קובאץ', חוקרת עצמאית ויועצת לאינטרנט וממשל נתונים מנקודת מבט פמיניסטית, שייעצה ל-CIGI. "TFV גונבת את הזכויות האלה מנשים, להטב"ים+ וקבוצות שוחרות שוויון. ממשלות, חברות טכנולוגיה, ארגוני חברה אזרחית, חוקרים, אקדמאים וצוותי חשיבה חייבים לעבוד יחד כדי למגר את תופעת ה-TFV".

18 המדינות שנסקרו על ידי חברת מחקרי השוק העולמית איפסוס (Ipsos), במימון המרכז הבינלאומי לפיתוח מחקר בקנדה, הן אלג'יריה, ארגנטינה, ברזיל, קנדה, צ'ילה, סין, קולומביה, אקוודור, צרפת, גרמניה, הודו, ירדן, קניה, ערב הסעודית, דרום אפריקה, תוניסיה, איחוד האמירויות הערביות וארצות הברית.

כדי לקרוא את הדו"ח ולגשת לתוצאות של מדינות בודדות מהסקר, בקרו בכתובת: cigionline.org/safer-internet.

About מאיר עשת

Check Also

KFSH&RC דורג כמותג הבריאות היוקרתי ביותר בערב הסעודית ובמזרח התיכון

ריאד, ערב הסעודית, 3 במאי 2024 (GLOBE NEWSWIRE) – King Faisal Specialist Hospital and Research …

נגישות