העשור האחרון הביא לגידול עצום בצריכת שירותי ענן על ידי חברות הטכנולוגיה, וגם חברות מסורתיות מבינות היום את היתרון הטכנולוגי והכספי בשירותי ענן. עם הגידול בצריכה ובסוג השירותים יש יותר ויותר חברות שמציעות ניהול אוטומטי של שירותי ענן כדי לחסוך במשאבי מחשוב שלא בשימוש. כאן נכנסת לתמונה Zesty שרוצה לחסוך כסף לחברות בשימוש בשירותי ענן על ידי שימוש אופטימלי של השירותים שנרכשים. מאז הוקמה החברה היא גייסה למעלה מ-117 מיליון דולרים ומוסיפה כל הזמן יכולות חדשות. אידו אסף, מנהל השיווק של החברה, מסביר לנו על השירותים של החברה.
מה בעצם Zesty עושה?
"הטכנולוגיה של זסטי מאפשרת לחברות לרוץ בענן בצורה דינמית בהתאם לצרכים של האפליקציה, והפלטפורמה שלנו מציעה כיום שני מוצרים עיקריים. המוצר הראשון הוא Commitment Manager שמנהל עבור חברות את ההתחייבויות על חוזי ענן מראש, תוך אופטימיזציה של עלויות ומשך החוזה. המוצר השני הוא Zesty Disk שמנהל עבור חברות בצורה אוטומטית לחלוטין על פי צרכי האפליקציה שלהם. זה חוסך גם בעלויות של אחסון וגם מונע תקלות כתוצאה מהגדרה לא מתאימה של צרכי האחסון עבור האפליקציה".
הוספתם תמיכה משמעותית בקונטיינרים בשנה האחרונה. מה הסיבה?
"יותר לקוחות שלנו מנהלים סביבות מורכבות שכוללות שימוש ב-Kubernetes ובארכיטקטורה מבוססת קונטיינרים ומיקרוסרוויסס. הדרישה של הלקוחות משתלבת בתפיסה שלנו ליצור פלטפורמה שנועדה ליצירת מערכת לאופטימיזציה של שירותי ענן בצורה אופטימלית, תוך חסכון בעלויות מצד אחד ושיפור ביצועים מצד שני. אנחנו מציעים להגיע לחסכון בעלויות של עד 60 אחוזים בשירות כמו Amazon EC2 על ידי שימוש במערכת ניהול החוזים שלנו. תמיכה בארכיטקטורות חדשות תאפשר ללקוחות שלנו להחיל את אותם השיפורים על עוד מערכות, ואנחנו עובדים על להרחיב את התמיכה בעוד טכנולוגיות בעתיד הקרוב".
האם חל שינוי במהלך השנה האחרונה מבחינת העניין של הלקוחות?
"ללא ספק. הסביבה המאקרו כלכלית יצרה עניין הולך וגובר בשירותים שלנו. אם בעבר היינו מקבלים רק פניות מהמחלקות הטכניות, הרי שהיום אנחנו רואים פניות שמתחילות מהמחלקה הפיננסית. הרבה חברות רוצות לחסוך בעלויות מבלי לפגוע בביצועים או בצמיחה. המוצרים שלנו מאפשרים להשיג חסכון אמיתי של עשרות אחוזים בעלויות והכל בצורה אוטומטית לחלוטין. יש לנו לקוחות שנכנסים לדשבורד פעם בחודש, רואים כמה הם חסכו וממשיכים הלאה. כך שבפועל אנחנו לא יוצרים לארגון מטלה נוספת על הצוותים הטכניים שעמוסים גם כך".
אין חשש שכאשר נחזור לסביבה כלכלית אחרת אז חברות לא יזדקקו למוצרים שלכם?
"אני חושב שמה שיקרה יהיה תהליך הפוך. עד היום חברות בשוק לא תמיד הכירו את הכלים לחסכון בעלויות ולא תמיד חיפשו פתרונות כאלה. שנה כזאת עוזרת לנו בחינוך השוק וביתרונות שיש למוצרים שלנו לחסוך עלויות באופן שוטף. כאשר חברות יתרגלו להשתמש במוצר, גם אם יהיה להן יותר כסף, הם יוכלו להמשיך ולחסוך להפנות את הכסף למקומות אחרים שדורשים יותר השקעה".
אנחנו רואים יותר ויותר חברות שנכנסות לתחום של עלויות בענן, איך זה משפיע עליכן?
"אני חושב שככל שהשוק גדל יותר זה טוב לכולם, כי בסופו של דבר הלקוחות רואים שיש שוק בוגר ובשל שיש בו פתרונות רציניים. התחום של שקיפות ענן (Cloud Visibility) כולל חברות שיודעות להציג בצורה מלאה יותר עלויות מספקי שירות שונים, וגם חברות שמציעות פתרונות טכנולוגיים שונים. אני יכול להגיד שלקוחות מגיעים אצלנו היום לחסכון המקסימלי בכל הקשור לניהול החוזים, וגם לקוחות שהשתמשו בכלים אחרים הצליחו להגיע בעזרתנו לאחוז חסכון גדול יותר. אפילו לקוח שהגיע עם 85 אחוזים של חיסכון, הצלחנו לחסוך לו עוד 10 אחוזים ורק זה שווה לו עוד 600 אלף דולרים בשנה".
אתם משתתפים השבוע בכנס reinvent?
"נכון, אנחנו כאן השבוע ב re:Invent הקרוב של AWS, אנחנו נהנים מלהיות שותפים במרקטפלייס שמעביר לנו לא מעט לקוחות, והשבוע זו הזדמנות מצויינת לפגוש לקוחות ישנים וחדשים, אנשי קהילה ועוד".