שבת , יולי 6 2024
Home > שירותי ענן ומיקור חוץ > בטיפול עם AI – הסטרטאפ שרוצה לעזור לפסיכולוגים

בטיפול עם AI – הסטרטאפ שרוצה לעזור לפסיכולוגים

ככל שהמודעות לבריאות הנפש ממשיכה לגדול בשנים האחרונות, הביקוש לשירותי טיפול מקצועי גדל במקביל. בעוד שרבים מאיתנו יכולים להפיק תועלת מטיפול, העלות והזמינות של המטפלים מהווים פעמים רבות מכשול רציני. מגפת הקורונה החמירה בעיות נפשיות רבות, ובכל העולם נוצר צורך אדיר במטפלים במערכות הבריאות הציבוריות והפרטיות.

תמונה של המייסדים. קרדיט צילום: עומרי מירון

אל השוק הזה נכנסת Eleos Health. החברה שכבר גייסה 28 מיליון דולרים, ומעסיקה 60 עובדים בארץ ובעולם, קמה בעקבות חוויות אישיות של המייסדים – אלון יופה, אלון רבינוביץ' ודרור זיידה. חלקם חוו קשיים נפשיים בעצמם או בקרב הקרובים שלהם והיו מתוסכלים מהעדר השקיפות בתהליך הטיפולי, ומאי-הידיעה האם הטיפול מתקדם לעבר השגת המטרות שלו. הם פיתחו מערכת שעוקבת ומתעדת את כל המפגשים, ובאמצעות ניתוח מידע מבוסס AI הם מצליחים להציג המלצות לגבי יעילות הטיפול ולסייע למטפלים לחסוך זמן יקר. ישבנו עם אלון יופה, מנכ"ל החברה, כדי להבין איך זה עובד בפועל.

מה בעצם המערכת של Eleos יודעת לעשות עבור המטפל?

"בשלב הראשון, היא חוסכת לו זמן יקר בכל מה שקשור בתיעוד המפגש. גילינו שמטפלים שפוגשים עשרות מטופלים בשבוע, צריכים להקדיש לעיתים עד יום עבודה שלם רק בשביל לסכם את המפגשים. המערכת שלנו יודעת להפוך את השיחה לתקציר ולהציג למטפל סיכום שנשמר בתיק הרפואי של המטופל. הדבר העיקרי שאנחנו עושים לאחר מכן, הוא לנתח את המפגשים ולהציג למטפל תמונה של התקדמות המטופל בפרמטרים עיקריים, הצלחת הגישה הטיפולית שנבחרה, זיהוי של בעיות שלא זכו למענה במהלך המפגש ועוד. בעצם בפעם הראשונה אנחנו יכולים להציג למטפל מה קרה במפגש הטיפולי ומכך הוא יכול להסיק מה עובד ומה לא עובד עבור המטופל".

זה נשמע כאילו ה-AI מחליף את המטפל. זאת המטרה?

"ממש לא, בדיוק ההפך. אנחנו מציעים למטפל ולמטופל ביחד כלי שמאפשר להם לשפר את הטיפול. כמו שרופאים נעזרים בצילום CT בשביל לאבחן בעיה רפואית, אבל את ההחלטה הם עדיין מקבלים בעצמם. סיפור לדוגמא שהיה לנו באחת המרפאות שאנחנו עובדים איתן, היה אצל מטפלת שהיה לה מטופל שסבל מחרדה. המערכת שלנו הצביעה על כך שהמטופל סובל גם מטראומה כלשהיא הקשורה באובדן, ואכן שילבו בטיפול מומחית לטיפול באובדן שסייעה לו להתמודד עם הבעיה. צריך להבין שהעומס על המטפלים הוא עצום, ובלי המערכת יכול להיות שהיו נדרשים לה עוד מפגשים בשביל להבין שזאת בעיה, כאשר בעזרת המערכת התחילו לטפל בה מוקדם יותר".

אז איפה אתם עובדים היום?

"אנחנו מתקדמים בשוק האמריקאי שם אנחנו כבר עובדים עם מספר גדול של גופי בריאות משמעותיים. המערכת שלנו מסוגלת גם להציג נתונים ברמה ארגונית כמו למשל זמני טיפול ממוצעים לבעיות, או מטפלים שנדרש להם יותר זמן כדי להתמודד עם בעיות מסוג מסוים. הדבר מאפשר לארגון לשבץ מטפלים לפי תחומים שבהם יש להם הצלחה מוכחת, או לחנוך אותם בעזרת המערכת כדי לשפר את היכולות שלהם בתחומים מסוימים".

איך נשמרת הפרטיות של המטופל בכל התהליך הזה?

"הפרטיות ואבטחת המידע זה הנושא החשוב לנו ביותר, ואנחנו עומדים בכל התקנים המחמירים מבחינת שמירה על המידע כמו HIPAA, ISO 27799,ISO 27001, SOC2, HITRUST חשוב לציין שהמטופל מעניק את האישור שלו לשילוב המערכת בטיפול, וכרגע מרבית המטופלים אכן מסכימים מתוך ההבנה שזה מסייע להם".

איך AWS סייעה לכם כדי לפתח את המוצר?

"שירותי הענן של AWS אפשרו לנו להגיע לשוק במהירות ותוך חיסכון ניכר בעלויות הפיתוח. אנחנו משתמשים בשירותים כמו Amazon Transcribe שמציע שירות ברמת דיוק גבוהה מאוד לזיהוי הדיבור והפיכתו לטקסט, וביחד עם שירותי למידת מכונה התחלנו לבנות את המודלים ולהציע את הפתרון ללקוחות תוך זמן קצר. בנוסף התשתית המאובטחת של AWS עזרה לנו מאוד לעמוד בדרישות המחמירות של ארגוני בריאות לשמירת מידע ואבטחת נתונים".

About מאיר עשת

Check Also

מטריקס ודיינטרייס מכריזות כי פתרון הניטור והאבטחה של דיינטרייס זמין בענן של AWS בישראל

הזמינות של דיינטרייס בענן של AWS יאפשר נגישות של ארגונים ממשלתיים לפתרון של דיינטרייס דרך …

נגישות