יום ראשון , אוקטובר 6 2024
Home > BIG DATA & BI Analytics > מהפכת ה-Data Virtualization: כיצד משנה Starburst את עולם ניהול הנתונים

מהפכת ה-Data Virtualization: כיצד משנה Starburst את עולם ניהול הנתונים

מאת אור מזרחי, מנהלת מכירות ושותפים באקיורייט מקבוצת UCL

אור מזרחי, מנהלת מכירות ושותפים באקיורייט מקבוצת UCL. צילום דויד גארב

ארגונים מתמודדים עם כמויות אדירות של דאטה, המאוחסן בשלל מקורות ומאגרים שונים. אחד האתגרים המרכזיים בעולם הדאטה עבור ארגונים, הוא כריית המידע הזה מהמקורות השונים, איחוד בין חלקיו והעברה של המידע מ- Database אחד לאחר.

תהליכי ה- ETL הללו, שמטרתם עיבוד המידע על מנת לאפשר הגעה לתובנות עסקיות החשובות לכל ארגון, נשענים על פתרונות טכנולוגיים מורכבים ולעתים רבות יקרים.

לתוך העולם הזה של ניהול הדאטה נכנסת היום החדשנות של ה- Data Virtualization ומציעה פתרונות מתקדמים הרבה יותר, לניהול המידע הארגוני. מוביל בין הפתרונות הללו ניצב Starburst המאפשר לצרוך תובנות עסקיות חשובות, באופן שקוף, רציף ואגנוסטי, ללא כל צורך בשינוע של המידע בעזרת היכולת לצרוך את המידע יחד, לא משנה היכן הוא מאוחסן. השימוש בו מקל ומפשט את מורכבות תהליכי ה-ETL וחוסך לארגונים משאבים בהיקפים לא מבוטלים.

אחד הכלים המובילים בעולם הזה, אותו ראוי להזכיר, הוא כלי הקוד הפתוח – Trino. לכלי קוד פתוח יתרונות משמעותיים ואנחנו עדים לעלייה בשימוש בהם. Trino הוא, למעשה, מנוע שאילתות SQL מבוזר ומתקדם, שפותח להתמודדות עם דאטה בכמויות גדולות. Starburst הוא הגירסה המסחרית שלו, המביאה איתה שיפורים משמעותיים ותוספות חשובות עבור חברות ועסקים.

במקור, פותח Trino בידי צוותים יוצאי פייסבוק (כיום Meta) במטרה להוות פתרון מהיר ויעיל לאנליזה של דאטה מבוזר בהיקפים גדולים, עם דגש על גמישות ועל יכולת חיבור למגוון מקורות דאטה מסוגים שונים – Hadoop, Cassandra, Kafka ועוד. כל זה, ללא שינוע דאטה או ביצוע תהליכי ETL ותוך צריכה של המידע ישירות מכלי ה- front כמו Qlik, PowerBI או Tableau. מתוקף היותו כלי קוד פתוח, הוא מתעדכן בעקביות בידי קהילה של מפתחים בכל העולם ונתמך באופן ישיר על ידי Starburst.

Starburst הוא, כאמור, הגרסה המסחרית של Trino, שלוקח את כל היתרונות הללו צעד קדימה ומציע פיצ'רים נוספים, תמיכה טכנית מקצועית ויכולות מתקדמות יותר מבעבר. Starburst מיועד לעסקים ולארגונים המבקשים פתרון מקיף ומאובטח לניהול ולאנליזה של דאטה, בקנה מידה גדול, כשמאחוריו עומדת החברה Starburst Data המתמקדת בפיתוח שיפורים על גבי Trino ובפיתוח שירותים שיעצימו את חווית המשתמש ויתאימו את גרסת הקוד הפתוח לארגוני Enterprise.

מה הם אותם יתרונות נוספים ?

 כיאה לגרסה מסחרית לעומת כלי קוד פתוח, מציע Starburst תמיכה מקצועית ממשית 24/7 הכוללת מענה מהיר לתקלות והדרכה וליווי בהטמעת המערכת. זה, בניגוד למודל הקוד הפתוח של Trino שהסתמך בעיקר על תמיכה מצד קהילת המפתחים. לצד זה, ניתן למצוא בו הצעות לפיצ'רים ושיפורים שלא קיימים בגרסת הקוד הפתוח, כמו כלים מתקדמים לניהול אבטחת המידע, כלים של אופטימיזציה של שאילתות ותמיכה בחיבורים מרובים למקורות דאטה שונים.

תמיכה בסקלביליות: Starburst מותאמת לשימוש בארגונים גדולים, להם דרישות סקלביליות מורכבות ומציעה תכונות מתקדמות לניהול סקלביליות בקלסטרים מבוזרי, על מנת להתאים את כוח העיבוד הדרוש עבור Starburst ברגע נכון ובכך, לחסוך עלויות עבור אחזקה קבועה של אותם השרתים, יחד עם שמירה על ביצועים בעת הצורך.

אבטחת מידע: בעוד ש- Trino סיפק כלים בסיסיים לאבטחת מידע, היכולות המתקדמות של Starburst מיועדות לארגונים בעלי דרישות אבטחה קפדניות יותר ומחוייבות להתאים את פעילות האבטחה לדרישות מחמירות ולתקנים עולמיים למיניהם.

אופטימיזציה ושיפורי ביצועים: Starburst מציע מנגנונים משופרים לאופטימיזציה של שאילתות על גבי Data Lakes וקונקטורים מתקדמים, המפחיתים את זמן הריצה של תהליכי כריית הדאטה ומעצימים את יעילות המערכת והשימוש בה.

תמיכה בניהול משתמשים: Starburst מציע כלים מתקדמים הרבה יותר לתהליכי ניהול הרשאות למשתמשים מרובים, כולל אפשרויות אינטגרציה עם מערכות ניהול זהויות.

למעשה, בעוד ש-Trino ממשיך להוות בחירה פופולרית עבור ארגונים ומשתמשים הזקוקים למנוע שאילתות חזק וגמיש בקוד פתוח, מעניק Starburst את התשובה המסחרית המושלמת לארגונים שזקוקים ליותר – יותר אבטחה, יותר ביצועים ויותר תמיכה טכנית. הבחירה בין השניים תלויה בעיקר בצרכים הספציפיים של כל ארגון ובמשאבים שלו. ייתכן מאד ש-Trino  יהיה תשובה הולמת עבור ארגון קטן בעל יכולות לניהול ותחזוקה עצמית של תוכנה. לעומת זאת, בארגונים הזקוקים לפתרון מקצועי ומאובטח עם תמיכה טכנית רצינית ושוטפת, Starburst יהיה ללא כל ספק, הבחירה העדיפה.

לפניות בנושא מוזמנים לפנות: or@aqurate.co.il

About מאיר עשת

Check Also

מטריקס מעמיקה את פעילותה בעולם הדאטה: הקימה מרכז התמחות ליישום פלטפורמת ה- Data Intelligence של Databricks

חברת מטריקס הכריזה על הקמת מרכז התמחות (Center of Excellence) ייחודי, אשר יתמקד בעולמות ניהול …

נגישות