שבת , ינואר 11 2025
Home > BIG DATA & BI Analytics > Start.io – הסטארטאפ הישראלי שהגיע למיליון הטמעות

Start.io – הסטארטאפ הישראלי שהגיע למיליון הטמעות

אין הרבה חברות ישראליות שיכולות להגיד שהטכנולוגיה שלהן מוטמעת ביותר ממיליון אפליקציות מובייל, ה-SDK שלהם ירד במשך השנים 25 מיליארד פעמים ובכל חודש מבצעים איתם אינטראקציה יותר ממיליארד וחצי משתמשים מכל העולם. Start.io הוא סטארטאפ ישראלי המפתח פלטפורמת ביג דאטה, המאפשרת ניתוח דפוסי התנהגות מסמארטפונים. החברה משתמשת באפליקציות המותקנות במכשירים סלולריים, על מנת לקבל מידע העוזר בקבלת החלטות.

Start.io (לשעבר StartApp) הוקם בשנת 2010 על-ידי גיל דודקביץ', היזם והמנכ"ל ורן אבידן, היזם המשותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות. הסטארטאפ מעסיק 80 עובדים בנתניה, סין, קייב וניו יורק.

דודקביץ' ישב לספר לנו על פעילות החברה.

מה Start.io עושה ואיך הטכנולוגיה שלו עובדת?

"הטכנולוגיה שלנו מנתחת ביג דאטה ומאפשרת ללקוחות שלנו לקבל תובנות עסקיות, שהן פועל יוצא של נתונים ממכשירי מובייל. למעשה, הפלטפורמה שלנו משמשת כמדגם גדול ומדויק ביותר שניתן לבקש על מנת לקבל החלטות עסקיות נכונות. בפלטפורמה שלנו עוברים אחוזים עצומים ממשתמשי הסלולר בעולם. לדוגמא, אחת מחברות הייעוץ בעולם משתמשת בפלטפורמה שלנו, על-מנת לסייע לרשתות מזון ענקיות באירופה להחליט על אסטרטגיית צמיחה בתקופת הקורונה. איפה נמצאים הקונים, מה מאפיין אותם, איך זה שונה ממה שהם ראו או ידעו בעבר? ברגע שחברה נחשפת למידע מהסוג הזה, היא מבינה שעד היום קבלת ההחלטות העסקיות שלה נשענה על ניחוש מושכל – היום היא מבוססת נתונים.

גיל דודקביץ'

"הטכנולוגיה שלנו מבוססת על שירותי הענן של אמזון ווב סרוויס AWS, לצורך כך אנחנו משתמשים בשירותי האחסון בענן Amazon S3, בשירותי המחשוב בענן Amazon EC2 וגם ב- Amazon Elastic Kubernetes Service שירות לניהול Kubernetes המאפשר להריץ עליו EKS Clusters באמצעות AWS Fargate  – שירות מיחשוב ללא שרת ל-Containers".

מה הן התובנות המתקבלות באמצעות הסמארטפונים?

"הנתונים המתקבלים מהסמארטפונים, משמשים אותנו להפקת מידע עבור פתרונות הדאטה שלנו. לדוגמא, מפעילות סלולריות הרוצות לדעת איך לפרוס את תשתית הדור 5 שלהן בצורה חכמה. אם פעם מפעילה סלולרית, אשר הייתה רוצה לפעול באזור מסוים, הייתה צריך לשלוח רכבים לשטח עצמו, היום אנחנו יודעים לספק לה את המידע על סמך הסמארטפונים בהן מותקנות האפליקציות שעובדות איתנו. אנחנו גם יכולים להגיד לאותה מפעילה איך הפריסה שלה ביחס למתחרות או איפה יש קורלציה בנוכחות של האנשים לבין הקישוריות הקיימת של אותה מפעילה או מה המיקום האידיאלי לפריסת אנטנות סלולריות מדור 5".

מה בנוגע לפרטיות של המשתמשים באפליקציות שעובדות איתכם?

"אנחנו לא אוספים מידע אישי, אין לנו את השם של המשתמש, מספר הטלפון שלו או שום פרט מזהה אחר על אותו אדם. המידע שאנחנו אוספים הוא רק מספר מזהה המשמש אותנו לצורכי שיווק. באמצעות המספר המזהה אנחנו יכולים לספק את התבונות המעניינות ללקוחות שלנו".

איך התמודדתם עם מגפת הקורונה וההשפעה על הפעילות שלכם?

"כחברה גלובלית עם משרדים באסיה, אירופה וארה"ב, הבנו מהר מאוד שמה שמתרחש בעולם הוא יוצא דופן. בחודש פברואר 2020 נסגר המשרד שלנו בבייג'ינג במסגרת הסגר שהוטל. זו עיר של למעלה מ-20 מיליון תושבים בצפיפות רבה שפשוט פסקה מלכת. מהר מאוד הבנו שאנחנו צריכים להתאים עצמנו למציאות החדשה ולפתח שיטות עבודה שמאפשרות גישה מרחוק לכל המערכות, סנכרון של הצוותים בצורה אופטימלית וגמישות בשעות העבודה. היום, שנה אחרי, אני יכול לומר שהמצב הזה כמעט שקוף לנו. אין ספק שחסר לנו המפגש האישי והאינטראקציה, אבל ברמה העסקית כולם ידעו לעשות את השינוי ולהתאים עצמם".

איך סטארטאפ מישראל, מצליח לשלב את הטכנולוגיה שלו במיליון אפליקציות?

"המפתחים המטמיעים את הטכנולוגיה שלנו באפליקציה שלהם, רוצים לייצר הכנסות באמצעות פרסומות. היתרון שלנו, שאנחנו מאפשרים למפתחים לקבל פתרון פרסום מקיף למוצר שלהם, המאפשר להם לסגור דרכנו הסכמים עם מספר רב של גופי פרסום, דבר שאפשרי רק לגופים גדולים במשק ולא לאפליקציות קטנות. כמו כן, עצם זה שאנחנו בין עשרת השחקנים המובילים בפרסום בעולם המובייל, עוזר לנו להגיע ליותר ויותר מפתחים".

איזו פעילות יש לכם עם AWS Marketplace של אמזון ווב סרוויס AWS?

"בשנה שעברה העלינו לראשונה ל-AWS Marketplace דאטה שאנחנו יצרנו, זה כלל מידע על כל האנטנות הסלולריות בארה"ב, המפעילה שהן שייכות אליה והרשת הסלולרית שהן מציעות (דור 3, 4 או 5). מידע אחר שאנחנו מציעים, כמות האנשים שביקרו ברשת מזון מהיר או רשת כולבו. הדאטה הזה יכול בין היתר, לשמש עבור מחקרים. למשל, לראות האם יש עליה או ירידה בחודשים מסוימים ברשת מזון מסוימת. חשוב לציין שלא מדובר במספר אנשים מדויק, אלא בטרנד, כאשר אנחנו יכולים גם לתת תחזית לחודש הבא שלאחר מכן. הנתונים האלו מעניינים משקיעים פיננסים וחברות שעושות מחקר שוק ".

About מאיר עשת

Check Also

מהפכת ה-Data Virtualization: כיצד משנה Starburst את עולם ניהול הנתונים

מאת אור מזרחי, מנהלת מכירות ושותפים באקיורייט מקבוצת UCL ארגונים מתמודדים עם כמויות אדירות של …

נגישות