דו״ח גרטנר חדש, שבוחן את הטרנדים המובילים בטכנולוגיות ניהול הון מגלה כי 70% מהחברות בתחום הגדילו את ההשקעה בטכנולוגיה וכי המגמה נמשכת גם ב-2022. פתרונות לשיתוף פעולה דוגמת שיחות ועידה בווידאו ויישומי שיתוף מסך, אומר הדו״ח, הפכו להכרחיים לטיפוח מערכות יחסים משמעותיות בין לקוחות ויועצים, כמו גם להקניית תחושת אמון במשרד, במיוחד בעולם עם אינטראקציה אישית מופחתת.
מאת: מליסה רוטר, זום
עם התפתחות צרכי הלקוחות, חברות ניהול ההון של היום צריכות להתאים שירותים מסורתיים – ייעוץ השקעות, תכנון עיזבון, חשבונאות, שירותי מס ועוד – למציאות דיגיטלית חדשה. נראה שמובילי הענף כבר הבינו שהטכנולוגיה הנכונה למשימה היא חובה, והם משקיעים בה כסף בהתאם. כפי שמציינים בגרטנר בדו"ח "עשרת הטרנדים המובילים בטכנולוגיית ניהול הון לשנת 2021", "בשנת 2021, שבע מתוך 10 חברות הון שנסקרו הגדילו את ההשקעות הן בטכנולוגיות קיימות והן בטכנולוגיות מתפתחות". מגמה זו לא צפויה להאט בשנת 2022, מכיוון שהטכנולוגיה הדיגיטלית הוכיחה את עצמה כיתרון תחרותי עבור חברות שמקוות לייעל את הפעילות, לחשוף הזדמנויות חדשות לשירותי מיקרו ולשפר את השירות שהן מספקות ללקוחות.
דגש על יעילות תפעולית
הצלחתה של חברת ניהול הון מותנית בפעילות היועצים העובדים בה מול הלקוחות. זו הסיבה שחברות בודקות כיצד הן יכולות לעדכן את הפתרונות הבסיסיים שהן בוחרות עבור ״מחסן כלי העבודה״ של היועצים, כמו שולחנות עבודה, ניהול תיקים, CRM, נתוני שוק, ניהול מחזור חיים של לקוחות (CLM) ועוד. עם החשיבה ש'כל דבר מיושן חייב ללכת', חברות רבות בוחנות כיצד טכנולוגיות מתפתחות יכולות לפתוח יעילות תפעולית חדשה. כפי שצוין בדו"ח של גרטנר, "רוב חברות ניהול ההון שנסקרו (63%) מאמצות, מחליפות או משדרגות את טכנולוגיית שולחן העבודה של היועצים שלהן, נתון שיוצר הזדמנות לשלב טכנולוגיות מתפתחות כדי לתמוך בצורה טובה יותר בפעילויות המניבות הכנסות."
הדו"ח מוסיף, "החשיבות של תמיכה ביועצים באמצעות פתרונות טכנולוגיים מודגמת בעובדה שרוב חזק מתכוון להגדיל את ההוצאה על טכנולוגיה זו במהלך השנתיים הקרובות, כאשר חלק מההוצאות יגדלו ביותר מ-7% (ראו איור).”
הטכנולוגיה הנכונה לא רק מזרזת את עבודת היועצים, היא גם עוזרת להפוך אותה למשמעותית יותר על ידי יצירת יותר מקום לפעילויות אסטרטגיות בעלות השפעה רבה. כפי שמציין הדו"ח של גרטנר, "לחברות יש הזדמנות לסייע להגברת הפרודוקטיביות של יועצים ולתמוך בהתמקדות בפעילויות בעלות ערך גבוה יותר על ידי שילוב ואוטומציה של רבות מהפונקציות שנמצאות כיום בטכנולוגיה התומכת בהם."
הפתרונות צריכים גם להיות ניתנים להרחבה, וכאן נכנסת לתמונה החשיבות של ממשקי API ומיקרו-שירותים. הדו"ח קובע כי "פרוייקטים כאלה יהיו עמידים לעתיד על ידי חיפוש אחר ספקים הנוקטים בגישה ממוקדת API ושירותי מיקרו הפתוחים ליישום בענן כדי לתמוך בשינויים בקנה מידה ובאינטגרציה עם טכנולוגיות מתפתחות."
צמד דינמי: ממשקי API ומיקרו-שירותים
"לא רק שחברות פותחות ממשקי API למספר גדול יותר של משתתפים כדי להקל על האינטגרציה והיצירה, אלא שהן גם מתחילות להתמקד בשירותי מיקרו", מציין הדו"ח של גרטנר.
יישום אסטרטגי של API הוא המפתח לבניית ארכיטקטורת מיקרו-שירותים חלקה וגמישה, הנשענת על יצירת מודולים חד-פונקציונליים עם מטרות מוגדרות היטב שגורמות לשירותי ניהול הון להרגיש ייחודיים. הדו"ח של גרטנר מציין כי "ממשקי API ומיקרו-שירותים הפכו לטרנדיים כיוון שככל שמנהלי ההון מנסים להישאר רלוונטיים על ידי הרחבת הצעות הייעוץ שלהם מעבר לאלו המטופלים על ידי ׳רובו-יועצים׳ או מתחרים אחרים המתמקדים בקמעונאות, זה הופך להיות חשוב עוד יותר להיות מסוגל לשרת לקוחות בצורה הוליסטית."
שיתוף הפעולה עם הלקוחות
כדי "לתמוך בלקוחות המקיימים אינטראקציה עם חברות ניהול ההון שלהם בעצמם או בשיתוף עם היועצים שלהם", הטכנולוגיה בה משתמשים בניהול הון, כוללת לעתים קרובות פתרונות שיתוף פעולה כמו "יישומים ניידים, שיחות ועידה בווידאו ויישומי שיתוף מסך", לפי גרטנר. סוג זה של טכנולוגיה הפך להכרחי לטיפוח מערכות יחסים משמעותיות בין לקוחות ויועצים, כמו גם להקניית תחושת אמון במשרד, במיוחד בעולם עם אינטראקציה אישית מופחתת.
"המגיפה רק האיצה את הצורך בחוויית שיתוף פעולה טובה יותר מול לקוחות והדגישה את הפערים בין היכולות הקיימות והדרושות", משקף הדו"ח. הפער הזה הוליד את האימוץ המהיר של פתרונות שיכולים לסייע בשימור לקוחות. לפי הדו"ח של גרטנר, "אחוז גבוה יותר (73%) מאמצים, מחליפים או משדרגים טכנולוגיות מול לקוחות, כאשר הרוב מגדילים את ההוצאות במהלך השנתיים הקרובות, ולמעלה מחמישית מגדילים את ההוצאות ב-7% או יותר".
בעת בחירת ספק עבור טכנולוגיה הפונה ללקוח, יכולת פעולה הדדית וגמישות צריכות להישאר בראש מעייניהן של חברות. הדו"ח ממליץ, "בדקו את יכולות הספק הנוכחי כדי לזהות לאילו שותפים ישנם פתרונות שישתלבו בקלות בעסק, או אילו פתרונות ידרשו הוספת פתרונות ספקים אחרים כדי לענות על צרכי הלקוח והחברה".
זה המקום שבו פלטפורמת תקשורת מאוחדת כמו זום נכנסת לתמונה.
טכנולוגיה התומכת בגישה של אנשים תחילה
אינטראקציות אנושיות הן לב ליבה של כל עסקה פיננסית יעילה, או במסגרת קשרי לקוחות. זום עוזרת לחברות ניהול הון להגביר את האמון והיעילות שלהן באמצעות אינטראקציות וירטואליות לתקשורת אישית, מה שמשפר את היעילות ומאפשר בניית מערכות יחסים המשגשגות מעבר לגבולות הפיזיים של מרחק ומיקום.
פלטפורמת התקשורת המאוחדת של זום – הכוללת פגישות, צ'אט, טלפון ופתרונות לחדרי ישיבות וסביבות עבודה – מספקת את הגמישות והיכולת ההדדית שחברות ניהול ההון של היום דורשות כדי לתת מענה לצרכי הלקוחות המודרניים ולספק שירותים מעולים שבולטים בשוק. זום מציעה גם API המאפשר למפתחים לגשת למידע מזום כדי לבנות שירותים פרטיים או אפליקציות ציבוריות ב-Zoom App Marketplace, מה שמאפשר לספקי פתרונות פיננסיים לפתח פתרונות מותאמים אישית המותאמים לנוף מתפתח.
על ידי הטמעת פלטפורמת זום כפתרון מפתח מול לקוחות, חברות ניהול הון יכולות לטפח יחסי עבודה משמעותיים יותר, ולשפר את החוויה הן לעובדים והן ללקוחות.