יום ראשון , אוקטובר 6 2024
Home > BIG DATA & BI Analytics > דיגיטל ודאטה ומה שביניהם

דיגיטל ודאטה ומה שביניהם


משבר הקורונה פקד חברות ועסקים רבים. הפסדי הכנסות מהותיים בעסקים רבים גרמו לחשיבה מחודשת בכל מה שנוגע לטרנספורמציה הדיגיטלית: מחד, נטל כלכלי לא פשוט בתקופה שגם כך הביאה לקיטון בהכנסות. מאידך, עסקים שפחות נפגעו כלכלית במשבר ורוצים לשדרג את הארגון לשלב הבא. בין אלה, כמובן שנשקל גם ערכם המוסף של עולמות הדאטה והאנליטיקה שבמהותם הם גורמים מטייבי תחרות, גורמי ייעול והתחדשות, אופטימיזציה, ליטוש ומרכוז הפוקוס העסקי, שיפור בהבנת הלקוחות הקיימים כמו גם העדפותיהם של הלקוחות הפוטנציאלים ועוד.

אדר שומרון

אדר שומרון, מנכ"ל ביונד, חברת בוטיק בעלת מומחיות בתכנון והקמת פתרונות דאטה ואנליטיקה מתקדמים, משתף את ITNEWS בתובנותיו מהתקופה האחרונה:

  • ארגונים רבים מאיצים את תהליכי הדיגיטל שלהם ואת תכנון והקמת פתרונות דאטה ואנליטיקה. תחת כותרת זו אני כולל פעילויות בתחום ה-Data Science וה-ML, ניתוח טקסט, אנליטיקת לקוחות, זיהוי כוונות רכישה ועוד.
  • הרציו שלהם: DATA IS THE NAME OF THE GAME. נכון, זה לא התחיל בשנה האחרונה, אבל משבר הקורונה חידד את ההבנה שארגונים צריכים להשתדרג ולהגדיל את הערך המוסף שהם מפיקים מהנתונים. נתוני לקוחות שמאפשרים להפיק תובנות הם מרכיב ערך מרכזי כאן.
  • פתרונות הדאטה היום חכמים ומשוכללים יותר. למשל, היכולת להעריך את ערכם של לידים חשובה על מנת למקסם רכישת לקוחות ביעילות. ניתוח כוונות רכישה של לקוחות על סמך נתונים קיימים, בשלות טכנולוגית של הענן ושל טכנולוגיות אנליטיות מתקדמות נוספות. מחקרים מראים גידול של פי 4 במכירות באמצעות up-sell ו-cross-sale בזכות פרסונליצזיה והתאמה ללקוחות הקיימים, גידול של 60% במספר הלקוחות החדשים וגידול דומה במספר הלקוחות החוזרים.
  • בארגונים מסורתיים בהם מוטמעות מערכות לגאסי (למשל בתחומי הביטוח, הבריאות ועוד), הקמת פתרונות דאטה ואנליטיקה אינה פשוטה והתהליך בדרך כלל ארוך יותר. יחד עם זאת, מי שעומד במקום לוקח סיכון עסקי עצום, והנהלות הארגונים האלה מודעות לכך היטב. לראיה, אנחנו רואים ארגוני אנטרפרייז רבים אשר עושים תוכנית אסטרטגית לדאטה, ונכנסים לתהליכי מימוש של תפיסות מודרניות.
  • על מנת להביא חדשנות ממוקדת אנו לוקחים נושא עסקי מסוים, ומפתחים עבורו בתוך זמן קצר פתרון אנליטי Tailor-Made ברמת אב-טיפוס, אשר מספק ROI חיובי ואז מתקדמים הלאה להרחבת הפתרון לנושאים עסקיים נוספים. זה מאפשר גם להקטין את הסיכון וגם לקצר את טווח הזמן לקבלת ערך עסקי.
  •  בתקופה האחרונה לאור משבר הקורונה כמובן, השיח עם הארגונים הוא: "איך אני מוציא יותר מהקיים" והתשובה לכך ברוב המקרים עוברת דרך דאטה ואנליטיקה.
    תפיסת Data-Driven Organization מאפשרת לארגון גם לחסוך ולצמצם בעלויות תפעול וגם להגדיל את מקורות ההכנסה. אנחנו מבחינים בין "static analysis" – שמאפשר ניהול באמצעות דשבורדים של פרמטרים עסקיים, כגון: רווחיות, מכירות, מלאי וכוח אדם, לבין
    "Dynamic analysis" שמאפשר קבלת תובנות מבוססות מודלים מתקדמים של Machine Learning והצעות-ערך בזמן אמת.
  • מחקרים מראים כי ההשקעה בגיוס לקוח חדש גדולה פי 3 מזו הנדרשת לשימור לקוח. בנוסף קיימת הפגיעה במוניטין שיכולה להיווצר מנטישת לקוחות – ולכן מניעת נטישת לקוחות הינה אחד היעדים החשובים בכל חברה. חשוב לציין כי על ידי שימוש בניתוחים של פרופיל הלקוח ניתן גם לנהל את הנטישה ולהגדיר לקוחות שנטישתם אינה פוגעת בפעילות החברה אלא לעיתים יכולה אף לשפר את הביצועים העסקיים.

ביונד (Biyond) הינה חברת פרוייקטים ותיקה. לחברה מומחים מובילים בתחומי הדאטה והאנליטיקה, בעלי רקורד מוכח של שנים רבות במגזרי תעשייה שונים, בארץ ובחו"ל. אנו גאים בערך העסקי שאנו מביאים ללקוחותינו, אשר מושג באמצעות רמת מקצועית גבוהה ובהיותנו Trusted Advisors של לקוחותינו תוך הקפדה על ייעוץ בלתי תלוי, מעצם העובדה שאיננו מפיצים או מוכרים טכנולוגיה של אף ספק חומרה או תוכנה.

בזכות הניסיון הרב אנו נכנסים במהירות לכל תחום עסקי, מורכב ככל שיהיה, מלווים את הלקוח בתהליך מקצה לקצה ותופרים את הפתרון הנכון והמקצועי ביותר לצורך העסקי הספציפי של כל לקוח ולקוח, בהתאם לסביבתו העסקית וליכולתו התקציבית.

About מאיר עשת

Check Also

מהפכת ה-Data Virtualization: כיצד משנה Starburst את עולם ניהול הנתונים

מאת אור מזרחי, מנהלת מכירות ושותפים באקיורייט מקבוצת UCL ארגונים מתמודדים עם כמויות אדירות של …

נגישות