יום ראשון , יולי 7 2024
Home > חומרות > תשתיות תקשורת, ניטור ושירות > תשתיות תקשורת בעסק – חשיבותן ומרכזיותן בעסקים

תשתיות תקשורת בעסק – חשיבותן ומרכזיותן בעסקים

הקדמה חוללה מהפכים רבים בתחום התקשורת העסקית. מים רבים זרמו לים מאז שעסק יכול היה להסתפק בקו טלפון ובמחשב בודד, שבעצם לא מחובר לשום ציוד קצה. הרבה התפתחויות הפכו גם את המרכזיות העסקיות הישנות לבלתי מתאימות לימינו אלה (כיום יש פתרונות ממוחשבים וחכמים יותר). כיום, אפילו עסק חדש שהוקם אך לאחרונה זקוק לתשתיות חכמות, לצרכי התקשורת השונים. נסביר על חשיבותן ומרכזיותן בעסקים.

תשתיות לקליטה, עיבוד, שמירה והפצה של מידע

גם כיום, מרבית העסקים עושים שימוש בקו טלפון נייח אחד לפחות. יחד עם זאת, תשתיות תקשורת לעסקים כוללות הרבה מרכיבים ופתרונות והרבה יותר ציוד מאשר טלפונים. התשתיות הללו כוללות ארונות חשמל ותקשורת, נתבים וראוטרים, כבלים ואמצעי קליטה ושידור שונים, לרבות פתרונות אלחוטיים ללא כבלים. התשתיות הללו מחברות את העסק עם העולם החיצון וגם מאפשרות קליטה, עיבוד, שמירה והפצה של מידע באין ספור דרכים והכל, בעלות נוחה וזמינות מלאה.

תשתיות חיוניות לאין ספור פעולות עסקיות  

תשתיות המשמשות את העסק למטרות תקשורת חיוניות לצורך שמירה על מידע ועיבודו, אך גם הרבה מעבר לכך. הן כוללות את כל החיבורים למסופי מחשב ועמדות עבודה, חיבורים למדפסות ולפעמים למערכות נוספות כגון אינטרקום, מצלמות אבטחה. תשתיות חשובות אלה מאפשרות לעובדים ולמנהלים לשוחח עם בעלי תפקידים בעסק וכן ליצור קשר עם ספקים, נותני שירותים וכמובן לקוחות. המערכת הללו מאפשרות לעסק לתעד מידע עסקי, לשלוח מסמכים ללקוחות, לבצע חתימה על חוזים, להקליט שיחות ולגבות מידע. בכל פעם שמידע עובר מעמדת עבודה אחת לאחרת, נעשה שימוש בתשתיות החשובות. בכל פעם שעובד זקוק לגישה לנתון השמור בענן, נעשה שימוש בתשתית התקשורת. ללא מידע זמין, מגובה ומקיף, אף עסק לא יוכל לתפקד בסביבה המודרנית והדינאמית של ימינו.

התשתית שמאפשרת מענה לתנאים משתנים

החשיבות של תשתיות תקשורת חכמות טמונה בעוד כמה דברים. מלבד שמירה, הפצה ועיבוד של מידע, התשתיות גם מאפשרות מענה מהיר ומידי להתמודדות עם תנאים משתנים. לדוגמא, על בסיס תשתית שהוקמה בצורה טובה, ניתן להוסיף ציוד קצה ועמדות עבודה במהירות. על בסיס תשתית קיימת, ניתן להשתמש במערכות הפועלות בענן, תוכנות CRM, מערכת אבטחת מידע, פתרונות גיבוי ותקשורת מתקדמת (כגון מרכזיות וירטואליות). תשתית מאורגנת היטב מאפשרת לעסק להתחבר לאמצעי תשלום שונים, לנהל מערכות מידע, מאגרי מידע, פעילות פיזית או דיגיטלית, לרבות ציוד קצה נייד (כגון מסופונים, מחשבים ניידים).

תשתית לשמירה על העסק מכל הכיוונים

התשתית לתקשורת עסקית מאפשרת לעסק לשמור על עצמו, מכל הכיוונים. מלבד אבטחת מידע, התשתית הזאת יכולה לכלול אמצעים מודרניים לבקרת כניסה, אינטרקום ואף מצלמות. בעסקים בהם ישנה תנועת אנשים ערה כשצריך הקלטה של סביבת הקופה או מדפים עם מוצרי ערך, לאמצעים הללו יש חשיבות יום יומית ומתמשכת.

About מאיר עשת

Check Also

פריצת דרך חשובה לחברת איירספן: פתרון ה-5G של החברה קיבל אישור שימוש בתדר CBRS ממשרד התקשורת האמריקאי

 הפתרון שמפותח במרכז הפיתוח בישראל הוא הראשון בעולם שקיבל אישור מפורום החדשנות האלחוטית האמריקאי והוא …

נגישות