מאת: משה ריבל, דירקטור בכיר למכירות טכניות, אירופה והמזרח הרחוק ב-Infinidat
הגירת נתונים מפתרון אחסון מידע אחד לאחר היא אחד התהליכים המכאיבים בתחום מערכות המידע. אחוזי ההצלחה של תהליכי הגירה יחסית נמוכים והם יכולים לפגוע בעסק אם הם מתבצעים בצורה לקויה ועם אסטרטגיה לא מדויקת. יחד עם זאת, נפח המידע בעולם, הגדל בקצב אקספוננציאלי, המעבר לשירותים דיגיטליים ולשירותים מרחוק מאלצים ארגונים רבים להיערך עם קיבולת אחסון גדולה מזו שהיו רגילים אליה, ויותר מכך, הם נדרשים לגמישות ביכולת הגידול, למהירות גבוהה יותר וליעילות רבה אם ברצונם להישאר בחזית התחרות בענף בו הם פועלים.
הגירת נתונים לפתרון אחסון מתקדם מייצרת את ההזדמנות ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת המאיצה את העסק. נשאלת השאלה, כיצד ספקי האחסון יכולים לסייע לארגונים לצמצם סיכונים ולצעוד בקצב הזמן? התשובה נעוצה בנטילת אחריות לתהליך ההגירה.
מדוע הגירת נתונים כואבת?
תהליכי הגירת נתונים מפתרון אחסון אחד למשנהו הם בעלי עלות גבוהה, והם דורשים משאבי אנוש יקרים, גוזלים זמן, יוצרים סיכונים פיננסיים ותפעוליים ומסבכים את יחסי הספקים. זהו תהליך מורכב וכאשר הוא נעשה בצורה גרועה, הוא משפיע על יכולת מחלקת מערכות המידע לעמוד ביעדי ה-SLA. הגירת נתונים נוגעת לגיבוי והתאוששות, תכניות D/R, תכניות המשכיות עסקית, נהלי מדיניות וניהול נכסים וספקים.
ארגון שמתכנן לבצע הגירת נתונים חייב לדעת לעשות זאת נכון ולפעול לפי אסטרטגיה מובנית ו-best practices שיאפשרו את הצלחת התהליך. בין היתר, יש לנתח את הפורמט של המידע והיכן הוא ממוקם, יש לתכנן בקפידה את גודל והיקף הפרויקט ולהעמיד את המשאבים הדרושים לו, יש לגבות את המידע לפני העברתו, להשתמש בתוכנות ובכלים המתאימים להעברת המידע ולהתחשב בנפח המידע, להבטיח את ניקיון המידע ואבטחת המידע, לבצע מבחנים, לבדוק אם נפלו טעויות ועוד. התהליך הופך מורכב אפילו יותר כשמדובר בקונסולידציה של מספר מערכי אחסון לפתרון אחד חדש.
הגירת נתונים היא תהליך קריטי, שמנהלי התשתיות והתפעול שואפים להשלים לפי לוח הזמנים שנקבע ללא בעיות תפעוליות, עם סיכון מינימלי ובעלות נמוכה ככל הניתן על מנת לעמוד ביעדי ה-SLA ולספק ללקוחות שירות מצוין.
אולם, בפועל, תהליכי הגירת נתונים לא תמיד מצליחים. ארגוני מערכות מידע רבים חסרים בידע ובניסיון הדרוש לביצוע שלהם, ואף חסרים בכוח אדם, הן מספרית והן מבחינת תמהיל המומחים הדרוש לכך. הסיכון בתהליך ההגירה לעיתים גבוה מהיתרון במעבר לפתרון אחסון חדשני ויעיל יותר ולכן מנהלי תשתיות רבים עשויים לבחור להישאר עם פתרון האחסון הקיים שלהם.
הפתרון: העברת האחריות להגירת הנתונים לספק האחסון
אפשר להבין את הרצון של ארגונים לדחות תהליכים של הגירת נתונים, אך המעבר לפתרון אחסון חדשני יותר בסופו של דבר יגיע לפתחם. הדרך היחידה להתגבר על הקשיים שציינתי היא על ידי העברת האחריות להגירת הנתונים לספקי פתרונות אחסון הנתונים.
בפתרון זה קיימים יתרונות רבים, הן ללקוחות והן לספקי האחסון. עבור הלקוחות, היתרונות הם ברורים – קבלת שירותי הגירת נתונים מספק האחסון מאפשרת לארגון לקבל ערבות לגבי ביצועים ולוחות זמנים. הלקוחות זוכים להסרה או הפחתה משמעותית של העלויות והסיכונים הכרוכים בהגירת נתונים ואפשרות לעבוד עם צוותים מנוסים בעלי ידע בנהלים ובכלי אוטומציה וכלי הגירת נתונים.
עבור ספקי האחסון, היכולת להציע שירותי הגירת נתונים מקלה על לקוחות פוטנציאליים להכניס אותם לרשימת הספקים המועמדים, ולהעריך מחדש את מערכות האחסון הקיימות שלהם אל מול היתרונות התחרותיים של ספקים חדשניים יותר.
מערכי אחסון חדשניים מאפשרים להעביר חלק ניכר מעלויות ההגירה אל תוך פתרון האחסון עצמו באמצעות תוכנה חכמה, מתקני שכפול מקומיים ומרוחקים חזקים. חברות שנמצאות בחזית עולם האחסון מחזיקות גם בצוותים מנוסים ומוכשרים המצוידים בכלים הדרושים כדי לספק חווית הגירה יעילה.
בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית מוגברת ותהליכי מודרניזציה, ככל שעולה החשיבות העסקית של אחסון מידע מהיר, גמיש ובעל ביצועים גבוהים, כך על ארגונים לדרוש מספקי האחסון לכלול את מאמץ הגירת הנתונים בהצעות שלהם. הדבר יסייע להם להתקדם מעבר למשוכת הסיכון שקיים בתהליך ההגירה ואף להשוות בין ספקים קיימים לחדשים, הן בהיבטים טכנולוגיים והן בכישורים המקצועיים שלהם.