חברת Carbyne (קרביין), המובילה העולמית בניהול שיחות חירום בענן, בשיתוף עם NENA
((National Emergency Number Association, איגוד מוקדי החירום 9-1-1 הלאומי, הודיעה על הממצאים של סקר ראשון מסוגו שבוצע בקרב יותר מ-800 משיבים במרכזי 911 בצפון אמריקה.
הסקר חושף תובנות לגבי האתגרים הקריטיים עמם מתמודד כוח האדם במוקדי 9-1-1, ומצייר תמונה של תעשייה תחת לחץ עצום. כוח העבודה במוקדים אמנם מנוסה, אך לחוץ מדי בשל התמודדות עם עלייה דרמתית בכמות השיחות ועם מצבי חירום מורכבים, על רקע תשתיות טכנולוגיות מיושנות.
"לטכנולוגיה יש את הכוח לשנות את תעשיית 9-1-1 ולהקל על ההתמודדות עם האתגרים העומדים בפני מוקדנים", אמר אמיר אליחי, מנכ"ל קרביין. " על ידי רתימת הפוטנציאל של פלטפורמות מתקדמות לטיפול בשיחות, ניתן לשפר ולדייק את תגובת החירום ובכך לייעל את תהליכי העבודה. אנו מסוגלים לגשר על פערים בתקשורת, לספק נראות בזמן אמת של האירוע ועל ידי כך סיוע מהיר ויעיל יותר לפונים לקבלת עזרה. הטכנולוגיה היא כלי רב עוצמה במסע של קרביין, שמטרתו לחולל מהפכה בשירותי החירום ולהבטיח קהילות בטוחות וחזקות יותר".
"זהו דו"ח מלא תובנות משמעותיות על המצב הנוכחי של 9-1-1. אני מאמין שהוא יהווה קרש קפיצה לדיונים מהותיים, וחשוב מכך, לפעולות לשיפור 9-1-1", אמר בריאן פונטס, מנכ"ל NENA. "במשך יותר מחמישים שנה, עושה קהילת 9-1-1 עבודה יוצאת דופן בשירות הציבור, מספקת מענה למיליוני שיחות בשנה ומשגרת סיוע היכן שנחוץ", אמר פונטס. "עם זאת, הנוף משתנה באופן דרמטי, ומרכזי 9-1-1 חייבים להתאים עצמם".
הממצאים העיקריים של הסקר:
- כוח אדם: שיעור מדהים של 82% ממרכזי החירום וההצלה דיווחו על מחסור בכוח אדם ומאבק על גיוס ושימור עובדים. המשיבים ציינו כי לחץ ושכר נמוך הם המכשולים העיקריים למשיכה ושימור עובדים. הנתונים מצביעים גם על מחסור הולך וגדל בעובדים צעירים שיחליפו את אלה שפורשים או נשחקים.
- טכנולוגיה: הנתונים מראים כי מספר ניכר של משיבים אינם מכירים טכנולוגיות מתפתחות ואת הפוטנציאל שלהן לסייע בפתרון בעיות כגון מחסור בכוח אדם ועלייה בפניות. 83% מהמשתתפים אומרים שהמוקדים שלהם חווים נפחי שיחות גבוהים במיוחד, מספר ימים בשבוע. פחות ממחצית מסוגלים לקבל מידע מיקום מדויק ממתקשרים ניידים, ופחות מ-20% מסוגלים לקבל שיחות וידאו.
- בריאות הנפש ואיכות החיים: 74% מהמשיבים חשפו כי מרכזי 9-1-1 שבהם הם מועסקים, סובלים משחיקה של הצוות, כאשר רבים אחרים מציגים סימני אזהרה לבריאות הנפש כגון חרדה, עייפות ורמות אנרגיה נמוכות. בעוד יותר מ- 90% ממנהלי מוקדי 9-1-1 מספקים שירותי תמיכה בבריאות, רק 18% מהמשיבים עושים בהם שימוש.
- הכשרה: פחות ממחצית מהמשיבים הרגישו מצוידים מספיק כדי להתמודד עם כל סוג אירוע. כ-38% חשו שאינם מוכנים להתמודד עם מצב של יורה פעיל, 25% הרגישו שחסרה להם הכשרה לשיחות בתחום בריאות הנפש, ו-18% לא הרגישו בנוח לנהל הפרות סדר אזרחיות או אירועים הקשורים להטיה מגדרית או לאומנית.
- גיוון והכלה: 56% מהמשיבים הרגישו שמקומות העבודה שלהם מיישמים מדיניות גיוון והכלה, ו- 42% הבחינו בחוסר גיוון בשורות ההנהגה שלהם. רבע דיווחו כי הנתונים הדמוגרפיים של המרכז שלהם אינם משקפים במדויק את הקהילות שהם משרתים.
אודות NENA
איגוד NENA מעצים את קהילת 9-1-1 במטרה לאפשר לחבריה לספק את תגובת החירום הטובה ביותר האפשרית, באמצעות פיתוח תקנים, ביצוע הכשרות מקצועיות, פיתוח עתודה ניהולית ועוד. החזון של NENA הוא לספק בטחון רב יותר לציבור על ידי אספקת שירותי 9-1-1 באמצעות אנשי מקצוע מיומנים בתחום תקשורת החירום והטכנולוגיות החדישות ביותר. מידע נוסף ב- nena.org.
אודות קרביין (Carbyne)
קרביין היא חברה גלובלית המספקת פתרונות תקשורת מבוססי ענן למוקדי חירום, במטרה לאפשר תגובה יעילה בזמן חירום. הטכנולוגיה שלה מאפשרת למוקדי חירום ולמרכזי תקשורת לנהל שיחות עם אזרחים באמצעות ערוצי תקשורת מאובטחים ומתקדמים, הכוללים אודיו, וידיאו, תמונות וצ'ט, מבלי שהאזרחים יצטרכו להתקין אפליקציה. קרביין מספקת מעל 250 מיליון נתונים קריטיים למוקדי חירום מדי שנה באמצעות הפלטפורמות שלה ומגדירה מחדש את שיתוף הפעולה בין כל המעורבים במתן מענה למצבי חירום.
לקרביין, שהוקמה ב-2015, מטה בניו יורק ומרכז פיתוח בתל-אביב, והיא מעסיקה 160 עובדים.
מייסדי החברה הם אמיר אליחי (מנכ"ל), אלכס דיזינגוף (CTO) , יוני יטאסון (ראש צוותי פיתוח) וליטל לשם (בעלת מניות).
www.carbyne.com