יום שישי , מרץ 29 2024
Home > חדשות > סקירות טכנולוגיות > מחקר חדש של לנובו ואינטל: העצמת העובדים באמצעות טכנולוגיה יכולה לספק תשואות גבוהות במיוחד

מחקר חדש של לנובו ואינטל: העצמת העובדים באמצעות טכנולוגיה יכולה לספק תשואות גבוהות במיוחד

המחקר, במימון לנובו ואינטל, בדק כיצד טכנולוגיה מעודכנת יכולה לשפר פרודוקטיביות, את מעורבות העובדים ואת שביעות הרצון של הלקוחות

  • מנהלים בתחום ה-IT מספרים שהם מתכננים להכפיל כמעט את ההשקעה ביוזמות חוויית עובד (EX) במהלך השנתיים הקרובות.
  • כמעט 60% ממנהלי ה-IT מציינים עלייה של 10% בניקוד חוויית העובד בזכות שיפור שביעות הרצון של העובדים על ידי שימוש בטכנולוגיה.
  • בעוד ש-50% מהעובדים מרגישים שהמחשבים האישיים אינם מעודכנים, 84% ממקבלי ההחלטות ב-IT מאמינים שהעובדים יכולים לשדרג או להחליף מחשבים בקלות. עם תקשורת טובה יותר שתגשר בין הקבוצות הללו יש פוטנציאל טוב יותר לספק חוויית עובד טובה יותר.

מחקר חדש של לנובו ואינטל, "העצמת עובדיכם באמצעות הטכנולוגיה הנכונה" (Empower Your Employees with the Right Technology), שנערך בידי חברת הייעוץ פורסטר, מצא כי ההשפעה של הטכנולוגיה בשיפור חוויית העובד (EX), היא גדולה בהרבה מכפי שחזו. המחקר מספק תובנות עבור מקבלי החלטות ה-IT בארגונים בסביבת העבודה המרוחקת וההיברידית של ימינו.

התובנה המרכזית של המחקר מצביעה על כך שבעוד חברות עדות בממוצע להחזר הגדול פי חמש  על ההשקעה בחוויית העובד בהיבט של עלייה בפרודוקטיביות, זריזות ארגונית ושביעות הרצון של הלקוחות, מקבלי ההחלטות והעובדים חלוקים ביניהם באשר לגבי סדרי העדיפויות הטכנולוגיים. בעוד שמקבלי ההחלטות מעדיפים שילוב אסטרטגי של צרכי ה-IT, תוכנה ושירות, עולה מהמחקר כי העובדים ממוקדים הרבה יותר בחוויה הטכנולוגיה היום יומית הבסיסית שלהם. הפער הזה מראה שיש מקום שהמנהלים עסקיים ישתפו פעולה באופן הדוק יותר עם העובדים לגבי החלטות הרכישה ב-IT כדי להגביר את מעורבות הצוות, להגדיל את שביעות רצון הלקוחות, וכדי לשפר את השורה התחתונה.

גישור על המחלוקת בין עובדים לבין מקבלי החלטות ה-IT

בזמן שארגונים מתמקדים היום בעבודה מרחוק ועבודה היברידית, מקבלי ההחלטות ב-IT עסוקים בשדרוג מכשירים, תוכנה ושירותים במטרה לשפר את שביעות הרצון של הצוות. באופן טבעי, הובילו השדרוגים לגידול בהוצאות טכנולוגיות. עם זאת, מנהלי ה-IT מדווחים על תשואה של פי 5 – דולר שהושקע בתוכניות אלה הניב 5 דולרים בדמות תפוקה מוגברת, זריזות ארגונית ושביעות רצון לקוחות – ורבים מצפים להגדיל את ההשקעה שלהם בכ-25% במהלך השנתיים הקרובות.

עם זאת, עובדים עדיין מדווחים שהם מתוסכלים בגין בעיות חומרה ותוכנה ב-PC  שלהם:

  • 50% מהנשאלים אמרו שהמחשבים שלהם מיושנים או אינם מספקים (כלומר, אינם מהירים מספיק, אינם אמינים מספיק או חזקים מספיק)
  • ·        46% ציינו שהתוכנה בה הם משתמשים סובלת מתקלות שכיחות שמפריעות לעבודתם
  • רק 33% מאוד מרוצים מהמחשב הנייד שסופק להם בידי החברה
  • רק 30% אמרו שהמחשב הנייד או הנייח שלהם עובד היטב בהיבט של עבודה משותפת

אחד הממצאים החשובים העולים מהסקר הוא שמקבלי ההחלטות ב-IT והעובדים, כאחד, מגדירים את שביעות הרצון הטכנולוגית של העובדים כמטרה חשובה וחיונית. לשביעות רצון טכנולוגית יש את ההשפעה החיובית המובחנת ביותר: כמעט 60% ממקבלי ההחלטות שענו לסקר ציינו עלייה של יותר מ-10% בניקוד חוויית העובד על ידי שיפור שביעות הרצון של העובדים לגבי הטכנולוגיה בה הם משתמשים. מהמחקר עולה כי מחלקות ה-IT והטכנולוגיות שהן מציעות הם כלים חשובים להנעת חוויית העובד, מעבר למשתנים מסורתיים כמו משאבי אנוש, בונוסים לעובדים ועוד.

ועם זאת מתברר כי קיים נתק בין העובדים לבין מקבלי ההחלטות, שהדאגה העיקרית שלהם היא אורך החיים של ההשקעות הטכנולוגיות שלהם ולא ההשפעה שלהן על מעורבות העובדים. על פי המחקר, בעוד 84% ממקבלי ההחלטות ב-IT מאמינים שעובדים יכולים לעבור בקלות לשימוש במחשב אחר אם יש צורך להחליף את הנוכחי שלהם, רק מחצית מהעובדים מסכימים שזהו אכן פתרון זמין. בסופו של דבר, שני הצדדים מסכימים שניתן לשפר את מחזורי הרענון ולבצע התאמות מדויקות יותר. בנוסף, מקבלי ההחלטות מאמינים כי השילוב של חומרה ותוכנה ישפיע יותר מכל על חוויית העובד, בעוד שהעובדים פשוט רוצים מחשבים שפועלים באופן עקבי.

לתעדף את העובדים כדי למנף טוב יותר את ההשקעות הטכנולוגיות

המחקר מציג כמה המלצות עיקריות לגבי היכולת של המובילים העסקיים לשפר את המעורבות של העובדים ואת התוצאות העסקיות באמצעות השקעות טכנולוגיות.

  • לחשוב מחדש על השקעות. בעוד שמקבלי החלטות רבים משקיעים משאבים בחקר טכנולוגיות חדשות ומתפתחות כמו 5G, מציאות רבודה ווירטואלית (AR/VR), וכלי בינה מלאכותית (AI) או לימוד מכונה, בהתבסס על המשוב של העובדים, חשוב לא פחות – ואולי יותר – להתמקד באופן מיידי במה שהעובדים מציבים בראש סדר העדיפויות – בניית בסיס חזק של מחשבים וכלי שיתוף פעולה – כשבמקביל בוחנות מחלקות ה-IT כלים טכנולוגיים מתקדמים יותר.
  • לארגן מחדש סדרי עדיפויות. מקבלי ההחלטות צריכים להתמקד בשיפור חוויית העובד לעומת התמקדות במדדי פרודוקטיביות מסוימים. על פי המחקר כמעט 80% ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT מתכננים להתמקד בשיפור המעורבות של העובדים בחודשים הקרובים.
  • להתמקד ב-PC. המחשבים האישיים הפכו לחשובים ביותר לעובדים, אפילו קריטיים. 77% מהעובדים במשרה מלאה העידו כי המחשבים הם גורם קריטי בעבודתם היומיומית ובשיתוף הפעולה ביניהם. להתמקדות מחודשת במחשבים האישיים יכולה להיות ההשפעה הרבה ביותר על השורה התחתונה ועל שביעות רצון הלקוחות. מרבית הנשאלים מסכימים כי המחשבים קריטיים לשיפור שביעות רצון הלקוחות (69%), גידול בהכנסות (62%) ושימור עובדים (55%).
  • שיתוף עובדים בהחלטות לגבי השקעה ב-PC. לא פחות מ-72% מהעובדים השיבו כי יש להקשיב להם או לקבל מהם הבהרות. למעשה, הבחנה זו דורגה כאחד משלושת הדברים העיקריים שחברה צריכה לעשות בכדי לשפר את חוויית העובד. מדובר במשוב חשוב מכיוון שהעובדים מבינים את ערכם של מכשירי העבודה שלהם להשגת תוצאות עסקיות, בהתבסס על משתנים טכנולוגיים כגון ביצועים, קישוריות, אמינות, ניידות, גודל/משקל, חיי סוללה ועוד. בחינת משוב עובדים יכולה לעזור מאוד בהחלטה לגבי השימוש באפשרויות הטכנולוגיות הטובות ביותר.

"ממצאי המחקר שלנו מאששים עוד יותר את האמונה שלנו בחשיבות האסטרטגית של הטכנולוגיה כהשקעה קריטית, ולא כעלויות של עסקה פשוטה. פריסה נכונה של טכנולוגיות המספקות החזר יכולה לחרוג בהרבה מההוצאה הראשונית במודלים עסקיים והזדמנויות חדשות", אמר כריסטיאן טייסמן, נשיא, קבוצת עסקי המחשבים אישיים ומכשירים חכמים, לנובו. "בהתחשב בכך שהעובדים הם הנכס הגדול ביותר של החברה, המחקר ממפה טוב יותר את ההזדמנויות להגדיל את ההחזר על ההשקעה הטכנולוגית עם התמקדות במחשבים וכלי שיתוף פעולה, עם מעורבות רבה יותר של העובדים בהחלטות רכישה. במערך העבודה החדש וההיברידי של ימינו, צעדים אלה מרכזיים עבור חברות בחיפוש אחר הזדמנויות שמציעות הרבה יותר מההוצאה הראשונית שלהן על טכנולוגיה".

בקרו בכתובת www.lenovo.com/EnterpriseSolutions לממצאים המלאים של המחקר.

*סקר Empower Your Employees with the Right Technology נערך על ידי פורסטר בין יולי לספטמבר 2020 בקרב 1,014 מקבלי החלטות IT בארגונים גלובליים האחראים להחלטות רכישת IT ואסטרטגיית מחשבים של משתמשי קצה; בקרב 1,845 עובדים במשרה מלאה שעובדים בעיקר עם מחשבים ניידים; וכמו כן בוצעו ראיונות עומק עם תשעה מקבלי החלטות מסין, צרפת, גרמניה, הודו, איטליה, יפן, מקסיקו, בריטניה וארה"ב.

About מאיר עשת

Check Also

שמרו על העיניים שלכם: הטכנולוגיה שיכולה להגן עלינו מאור כחול

בעקבות אימוץ טכנולוגיית Eyesafe במחשבי חברת Dynabook, ניב יוסיפון, סמנכ"ל סחר במפעיל, נציגת החברה בישראל, …

נגישות