גם – ובעיקר – בעידן של עבודה מרוחקת והיברידית, באפסון ישראל מדגישים את הצורך במוצרים איכותיים לשוק העסקי – ובלי לשכוח את זה הביתי – וממשיכים במרץ לקדם את השמירה על הסביבה ותוך כדי לשמור על ההובלה בכל תחומי הפעילות. ראיון עם ירון פרץ, מנהל התחום העסקי בחברה
דו"ח שפורסם על ידי האגודה לניהול מידע (AIIM) שכותרתו "מצב תעשיית ניהול המידע החכם 2021", מראה שארגונים צופים שנפח המידע הבלתי מובנה שזורם לעסקים שלהם יגדל פי 4.5 במהלך השנתיים הקרובות. מחקר אחר שנערך בשנת 2020 מצא ש-56% מהעובדים עדיין מדפיסים ו-50% עדיין סורקים מסמכים במסגרת עבודתם השוטפת בעסקים ובארגונים.
הנתונים הללו מציבים אתגרים לעובדים שצריכים לנהל בצורה מאובטחת מסמכים מודפסים ולאחר מכן גם להקל על שיתוף המסמכים בסביבות עבודה מרוחקות, או היברידיות, בו זמנית. בעוד מעצמות טכנולוגיה כמו Adobe ומיקרוסופט החליטו להתמקד באוטומציה בענן כדי לבטל בהדרגה תהליכים מבוססי נייר לעסקים, לדברי ירון פרץ, מנהל התחום העסקי באפסון ישראל,הדפסת נייר עדיין משתלמת כיום כתמיד.
עוד לא מוותרים על הנייר
אפסון היא חברת אלקטרוניקה בינלאומית, שמתמקדת בפיתוח וייצור מדפסות לשימוש אישי, עסקי וארגוני כאחד כמו גם מתמחה במגוון מוצרי הקרנה המיועדים לשימושים עסקיים, ארגוניים וביתיים ובקו המוצרים שלה ניתן למצוא גם סורקים, מדפסות מקצועיות גדולות (בעיקר לצרכי הפקה/שילוט/דפוס וטקסטיל) ואף ליין שלם של עמדות מכירה (POS). בחברה אומרים שהמעבר לעבודה מרחוק ועבודה היברידית בהחלט השפיעה – ולטובה – על המוצרים שהחברה מייצרת.
"ראינו גידול משמעותי בפתרונות ההדפסה המבוססות מיכלי הדיו שלנו במהלך תקופה זו, המעניקים ללקוחות אלטרנטיבה משתלמת יותר למחסניות דיו יקרות או לפתרונות הדפסת לייזר," מסביר פרץ. "כך לדוגמה, בחלק מהמקרים, על ידי קבלת דיו בשווי שלוש שנים במארז, המשתמשים יכולים ליהנות מהדפסה ללא טרחה ולקבל עד 6,500 עמודים מבלי לדאוג להחליף את הדיו שלהם. הצרכנים הישראלים, בין אם בבית ובין אם בעסקים ובארגונים תמיד הבינו מה זה מוצר שמספק ערך אמיתי וממשיכים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה הזו בקצב מהיר."
"ראינו גידול משמעותי בפתרונות ההדפסה המבוססות מיכלי הדיו שלנו במהלך תקופה זו, המעניקים ללקוחות אלטרנטיבה משתלמת יותר למחסניות דיו יקרות או לפתרונות הדפסת לייזר," מסביר פרץ. "כך לדוגמה, בחלק מהמקרים, על ידי קבלת דיו לתקופה של שלוש שנים במארז, המשתמשים יכולים ליהנות מהדפסה ללא טרחה ולקבל עד 86,000 עמודים מבלי לדאוג להחליף את הדיו שלהם. הצרכנים הישראלים, בין אם בבית ובין אם בעסקים ובארגונים תמיד הבינו מה זה מוצר שמספק ערך אמיתי וממשיכים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה הזו בקצב מהיר."
פרץ מעריך על בסיס ניסיונו כי אנשים לא מתכוונים להתרחק מתהליכים מבוססי נייר גם עם המשך התפתחות הטרנספורמציה הדיגיטלית בשוק. "אנחנו רואים האופן שבו לקוחות צורכים את המידע שלהם, בין אם על נייר או בדיגיטל, ממשיך להשתנות. מגמות בשווקים מפותחים יותר מראות כיצד ההדפסה מתחילה להתאושש, במיוחד כאשר העלות של הדפסת נייר באמצעות טכנולוגיות חדשות ממשיכה לרדת באופן משמעותי. הצורך בהדפסה תמיד יישאר. לכן ההתמקדות שלנו היא לספק לצרכנים פתרונות המספקים אפשרויות חסכוניות התומכות בצורך בפתרונות ידידותיים לסביבה ובהפחתת הפסולת הקשורה לטכנולוגיות לייזר ומחסניות דיו."
בהקשר הזה אומר פרץ כי בעוד המציאות של מצב החירום האקלימי נפרשת לנגד עינינו, העובדה שאנשים רבים כל כך לא מכירים בו, או אפילו מכחישים את קיומו הלכה למעשה, מעוררת דאגה אמיתית. ״זוהי קריאת השכמה עבור כולם – ממשלות, עסקים ואנשים, שכולם צריכים לעודד את ביצוע הפעולות הדרושות למזעור שינוי האקלים". הוא אומר שכעת הוא הזמן לחברות בכל הגדלים למלא תפקיד גדול יותר. חברות יכולות להעצים עסקים וצרכנים אחרים באמצעות חידושים התומכים בקיימות.
״מעבר לחדשנות במוצרים ובחומרים, עסקים יכולים לחולל שינוי גדול על ידי קידום והדגמת אחריות אקלימית.
אפסון מקדמת זאת על-ידי מעבר ל-100% אנרגיה מתחדשת ומעורבות ביוזמות דוגמת פרויקט אנרגיה מתחדשת RE100; קידום שיפוץ מוצרים ושימוש חוזר במוצרים; ומעורבות בשותפויות בעלות השפעה רבה כגון העבודה עם נשיונל ג'יאוגרפיק למניעת התחממות כדור הארץ. ״המטרה שלנו היא לייצר את המודעות הזו ואת הטכנולוגיות הדרושות – על-ידי החברה שלנו, עסקים וצרכנים אחרים – כדי לחולל שינוי טרנספורמטיבי. קיימות היא מרכיב מרכזי בתוכנית העסקית שלנו ומגובה במשאבים משמעותיים – משום שלמרות שאנו יודעים שהדרך עוד ארוכה, אנו מאמינים שנוכל לבנות עתיד טוב יותר".
מקרינים גם בבית
המעבר לעבודה מרחוק, לא השפיע רק על תחום ההדפסה – גם תחום ההקרנה, בו אפסון משחקת תפקיד חשוב, ראה שינויים בעקבות הקורונה. "הצלחנו לשמור על מעמדנו כמובילי שוק בתחום על ידי מעבר לשוק החינוך באולמות גדולים והשילוט הקמעונאי היוקרתי, מה שאפשר לנו לשמור על נתח שוק משמעותי של מקרני הפרימיום," מסביר פרץ. "שוק החינוך לסוגיו עדיין מהווה שני שלישים משוק ההקרנה הכולל שלנו, כך שהתמקדות בהיצע זה מוסיף ערך למשווקים ולמשתמשי הקצה שלנו."
"שוק השילוט הדיגיטלי וההפקה ממשיך לקצור תשואות אצלנו ומאפשר לנו להציע מערך מוצרים שאף יצרן אחר לא יכול להשתוות אליו או להתחרות בו. מוצרים אלה עומדים מול תצוגות שילוט שטוחות מסורתיות, ומאפשרים ללקוחות לעצב יישומי שילוט מרתקים יותר בכל סביבה על ידי שימוש באובייקטים המפורסמים כחלק מהפרסום בפועל על ידי הקרנת תמונות עליהם. זה יוצר סוג של חוויה "פיזי-דיגיטלית" על ידי גישור על הפער בין חוויה פיזית לחוויה דיגיטלית."
לדבריו, בהשוואה למקרנים אחרים, למגוון של אפסון יש ליין-אפ רחב, טכנולוגיה ייחודית המוגנת בפטנט, וצוות מחקר ופיתוח שנשאר בפרונט בעת שדרוג מוצרים קיימים או שחרור מוצרים חדשים. פרץ מדגיש את מערכת 3LCD הייחודית של אפסון, המעניקה למוצר CLO אמיתי (תפוקת אור צבעונית, תפוקת אור לבן נמדדת ב-ANSI Lumens זהה לתפוקת אור צבעונית) ןמפיקה צבעים מדויקים וחיים. בהירות התמונה של מערכת זו מדויקת במיוחד, ומאפשרת שימוש במקרנים במקומות מוארים רבים ללא צורך בהחשכה.
"הטכנולוגיה הייחודית הזו גם שמרה אותנו בקדמת התעשייה ואפשרה לנו לשמור על המקום הראשון כמותג מקרנים עולמי מאז 2001," מספר פרץ. "לטווח יש גם אפשרויות רבות ושונות של עדשות ויחסי זריקה, מ-XGA עד WUXGA ורזולוציות משופרות של 4K . אנו גאים מאוד במיצוב השוק שלנו בישראל ובעולם. איכות המוצרים שלנו לאורך כל הקווים מדברת בעד עצמה."