ב-F5, אנו קוראים לזה "כדור האש" – רשת סבוכה של אתגרים מחוברים המשפיעים על ביצועי העסק וחוויית הלקוח. ובנוף הדיגיטלי של ימינו, אתגרים אלה רק מתעצמים כאשר יישומים הופכים מבוזרים ומורכבים יותר.
תפקיד מנהל החדשנות הראשי (Chief Innovation Officer) חווה עלייה בשנים האחרונות, כאשר חברות בתחומי הטכנולוגיה, הבריאות, הפיננסים והקמעונאות פועלות לאמץ תפקיד אסטרטגי זה בהנהלה הבכירה. למרות שעדיין אינו נפוץ כמו התפקיד המסורתי יותר של מנהל טכנולוגיות ראשי (Chief Technology Officer), המיקום הפך בולט יותר ככל שארגונים מתמקדים ביצירת תרבות של חדשנות, טרנספורמציה דיגיטלית וערך מוגבר ללקוחות.
חלקו מנהיג אסטרטגי, חלקו טכנולוג, וכמובן, חלקו חדשן, מנהל חדשנות בארגון הוא סוכן שינוי עבור ארגונים הנמצאים לעיתים בנקודת מפנה – כולל כאלה הנמצאים על סף עשיית משהו גדול. F5 מינתה לאחרונה את קונאל אנאנד למנהל חדשנות ראשי כדי להוביל את ההסתערות שלה לעבר עתיד אבטחת היישומים וההפצה שלהם.
קונאל אחראי ב-F5 על פונקציות קריטיות כמו אסטרטגיית טכנולוגיה ובינה מלאכותית, פיתוח מוצרים, ניהול מוצרים והנדסה. שוחחנו לאחרונה עם קונאל על תפקידו החדש ומה הוא אומר על עתיד החדשנות ב-F5.
ש: קונאל, עברת מסע בסיוע להגדרת תפקיד חדש זה ב-F5. מה המשמעות של להיות מנהל חדשנות ראשי?
קונאל: ראשית, אני רוצה להדגיש שזהו זמן מרגש להיות ב-F5. התשוקה שלי לטכנולוגיה וחדשנות מתיישבת באופן מושלם עם המחויבות של F5 לספק אבטחת יישומים ואמינות בקנה מידה עולמי. תפקיד זה חדש עבור החברה, והעיתוי לא יכול להיות טוב יותר. נוף הטכנולוגיה עובר שינויים עצומים עם התקדמות בבינה מלאכותית ומחשוב מרובה עננים, המשנים באופן מהותי את האופן שבו אנו חושבים על שירות לקוחות. התפקיד שלי מתמקד בעיצוב עתידה של F5 באמצעות חדשנות במוצרים והתקדמות טכנולוגית. כמנהל חדשנות ראשי, אני אחראי על חזון המוצר, האסטרטגיה והביצוע – הבטחה שאנו מפתחים פתרונות פורצי דרך הפותרים את האתגרים הקריטיים של לקוחותינו ויוצרים חוויות יוצאות דופן.
ש: נגעת בכמה אתגרים שעסקים מתמודדים איתם בכלכלה דיגיטלית משתנה ללא הרף. מהם האתגרים העומדים בפני לקוחות F5?
קונאל: שוחחתי עם למעלה מ-500 לקוחות ושותפים השנה, ומה שברור הוא שארגונים מתמודדים עם אתגר בסיסי: הם צריכים לאבטח ולספק יישומים על פני נוף מבוזר יותר ויותר באופן עקבי. הם רוצים את הגמישות לפרוס בכל מקום – ממרכזי נתונים מסורתיים ועד לעננים מרובים ועד לקצה – תוך שמירה על תקני אבטחה ואספקה אחידים הפועלים עבור כל תרחיש, כולל מקרי הקצה שלעתים קרובות מתעלמים מהם. ב-F5, אנו קוראים לזה "כדור האש" – רשת סבוכה של אתגרים מחוברים המשפיעים על ביצועי העסק וחוויית הלקוח. ובנוף הדיגיטלי של ימינו, אתגרים אלה רק מתעצמים כאשר יישומים הופכים מבוזרים ומורכבים יותר.
ש: בהתבסס על אותן שיחות עם לקוחות ושותפים, באילו דרכים F5 יכולה לסייע בטיפול ב"כדור האש"?
קונאל: F5 נמצאת בעמדה ייחודית לסייע לארגונים להתמודד חזיתית עם "כדור האש", הסיבה לכך היא שארגונים התמודדו במשך זמן רב עם נראות מקוטעת, מערכות ניהול מנותקות ומשטח תקיפה מתרחב המונע על ידי התרבות של ממשקי API. הופעתה של הבינה המלאכותית מוסיפה רבדים חדשים של מורכבות וסיכוני אבטחה בכל מחסנית הטכנולוגיה. זה בדיוק המקום שבו הגישה המקיפה של F5 עושה את ההבדל. אנו הספק היחיד המשלב יכולות מובילות בתעשייה באספקת יישומים, רשתות מרובות עננים והגנה על יישומי אינטרנט וממשקי API. משמעות הדבר שאנו יכולים לטפל באתגרים מחוברים אלה באופן הוליסטי – לא רק לטפל בסימפטומים אלא לפתור את שורשי הגורמים היוצרים מורכבות עבור לקוחותינו. לאף חברה אחרת אין את העומק והרוחב לספק רמה זו של הגנה ושליטה מקיפה.
ש: אם מדברים על בינה מלאכותית, איזה תפקיד אתה רואה את F5 משחקת לא רק בסיוע ללקוחות להתמודד עם מורכבות מונעת בינה מלאכותית, אלא גם באספקה ואבטחה של יישומים מופעלי בינה מלאכותית?
קונאל: במשך 25 שנה, F5 הייתה בחזית אבטחת היישומים והאספקה שלהם, והובילה את קטגוריית בקרי אספקת היישומים (ADC) באמצעות מעברים טכנולוגיים מרובים. כשאנו נכנסים לעידן הבינה המלאכותית, המומחיות שלנו מוכיחה את עצמה כחיונית מתמיד, ואנו ניגשים לטרנספורמציה זו משתי זוויות מפתח:
ראשית, אנו מטמיעים בינה מלאכותית בכל הפלטפורמה שלנו כדי להפוך את הפתרונות שלנו לחכמים ויעילים יותר – "בינה מלאכותית עבור ADC". השקנו את F5 AI Data Fabric מוקדם יותר השנה, פלטפורמה בסיסית המפעילה תכונות חדשניות כמו עוזר הבינה המלאכותית שלנו ב-F5 Distributed Cloud Services. זוהי רק ההתחלה של האופן שבו אנו משתמשים בבינה מלאכותית כדי לשפר את היכולות התפעוליות של לקוחותינו.
שנית, אנו מפתחים את הפתרונות שלנו כדי לתמוך ביוזמות הבינה המלאכותית של לקוחותינו – "ADC עבור בינה מלאכותית". האימוץ הגדל במהירות של בינה מלאכותית יוצר דרישות חדשות לאספקת יישומים ואבטחה. אנו עונים על צרכים אלה עם חידושים כמו F5 BIG-IP Next עבור Kubernetes, המאפשר אבטחת יישומים ואספקה על תשתית של יחידות עיבוד נתונים NVIDIA Bluefield-3 עבור ארגונים הבונים מפעלי בינה מלאכותית. הצגנו גם את F5 AI Gateway, מערכת העצבים המרכזית של הארגון לפעולות בינה מלאכותית, המעניקה לצוותי אבטחה וממשל שליטה חסרת תקדים על יישומי הבינה המלאכותית והשימוש בהם.
ש: אספקת פתרונות חדשים היא נהדרת, אך כיצד אתם מבטיחים שהמוצרים שאתם בונים יישארו מחוברים לאתגרי ולצרכי הלקוח? איזה תפקיד ממלא משוב לקוחות בעבודתך?
קונאל: משוב הוא מתנה, ואנו ברי מזל שלקוחותינו ושותפינו משתפים איתנו פעולה ומעבירים לנו את התובנות והחוויות שלהם. דיאלוג מתמשך זה מעצב את אסטרטגיית החדשנות שלנו, ואני גאה במיוחד באופן שבו יישמנו משוב זה למפת הדרכים של המוצרים שלנו. במקום למהר לשוק עם גרסאות ממותגות בינה מלאכותית של מוצרים קיימים, נקטנו גישה מתאימה יותר – שיתוף פעולה עם מובילי תעשייה, זיהוי הזדמנויות אמיתיות והתמקדות בפתרון אתגרים אמיתיים של לקוחות.
לקוחותינו אומרים לנו בעקביות שהם זקוקים ליכולות עוצמתיות ופשטות תפעולית. הם אומרים, "אל תסבכו לנו את זה. תנו לנו פתרונות קלים לאימוץ, לא הגירות מסורבלות. תנו לנו תובנות וניתוחים עשירים." אנו לוקחים משוב זה ברצינות מכיוון שלקוחותינו לא רק משתמשים בטכנולוגיה שלנו; הם סומכים עלינו כשותף קריטי שיעזור להם לנווט באתגרים מורכבים של אבטחת יישומים ואספקה. אנו שואפים לעזור להם להקדים איומים והזדמנויות מתעוררים, ולהבטיח שהם מוכנים לכל מה שיבוא בהמשך.
ש: מה הלאה עבור F5 ולאן אתה רואה את התפקיד הזה לוקח אותך?
קונאל: החוזק הייחודי של F5 טמון ביכולת שלנו לאבטח ולספק יישומים בכל שכבה – מהסיליקון דרך הרשתות ועד לקצה. אנו בונים על בסיס ומייצרים פלטפורמה חכמה שיכולה להגן ולבצע אופטימיזציה של יישומים בכל מקום שהם פועלים. אנו מטמיעים יכולות בינה מלאכותית בכל המוצרים שלנו כדי לעזור לצוותי IT ואבטחה להגיב לאיומים בזמן אמת ולייצר תובנות מעשיות, תוך עבודה צמודה עם לקוחותינו ושותפינו כדי להבטיח שאנו פותרים את האתגרים הקריטיים ביותר שלהם.