יום שני , אוקטובר 28 2024
Home > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > עמותת מחשבה טובה, מנגישה טכולוגיה לאוכלוסיות מגוונות כדי לאפשר חיבור ושייכות

עמותת מחשבה טובה, מנגישה טכולוגיה לאוכלוסיות מגוונות כדי לאפשר חיבור ושייכות

עמותת מחשבה טובה, מנגישה טכולוגיה לאוכלוסיות מגוונות כדי לאפשר חיבור ושייכות, לצד הישגיות והכשרה מתקדמת של הדור הבא למצויינות טכנולוגית חדשנית, פועלת לילות כימים מאז החלה המלחמה ומייצרת חוסן דרך יצירה דיגיטלית ולימוד, לצד משחק באמצעות סדנאות וכלים טכנולוגיים לילדים, מבוגרים, בני הגיל השלישי, מפונים ותושבי אזורי העימות.

פעילות-מחשבה-טובה-למפונים-משלומי-וקרית-שמונה-במלונות-בירושלים

לדברי חגית אוחנה, מנהלת מחלקת תוכן והדרכה בעמותת מחשבה טובה : "החוסן, היה מושג שהיה נחלתם של תושבי שדרות ועוטף עזה במשך שנים, קיבל משנה תוקף בשנה האחרונה. ברור לכולם שהחוסן נפגע בעקבות המלחמה, הן ברמה האישית והן במימד הקהילתי. וברור גם שחוסן הוא מרכיב חשוב ביותר ביכולת של פרט ושל קבוצה להתאושש מטראומה ולחזור לשגרה ולחיים סדירים. לכן, מוגדר חיזוק החוסן כמשימה משמעותית בתהליך ההחלמה שלנו כחברה וכיחידים.

לתת-עם-מחשבה-טובה-בלוד

חיזוק החוסן מגיע בדרכים שונות ויכול להתרחש מפעולות מגוונות שנעשות בשטח. אנחנו כעמותה טכנולוגית, מצאנו שחוסן של ילדים מתחזק בין היתר דרך עיסוק חיובי בטכנולוגיה וביצירה דיגיטלית.

דוח של UNICEF מ-2024, הראה שמשחקים דיגיטליים מספקים הזדמנות לפתח יצירתיות, חקירה וסקרנות, וששימוש במשחקים דיגיטליים מאפשרים לילדים סיפוק צרכים פסיכולוגיים אישיים (כגון החזרת שליטה, התמודדות עם אתגרים ועוד) ודרך כך תורמים לרווחה הנפשית. כמו כן, שימוש במשחקים דיגיטליים מאפשר הזדמנות לפתח חוסן רגשי מצד אחד על ידי אפשרות לעסוק בעשייה וניתוק מגורמי לחץ חיצונים, ומצד שני על ידי התמודדות עם רגשות שליליים כגון פחד, תסכול ואכזבה, ופיתוח מודעות רגשית ומיומנויות של ויסות רגשי. נמצא ששימוש בכלים טכנולוגיים מאפשר לילדים ערוץ לביטוי עצמי אותנטי והתמודדות עם אתגרים, ושימוש זה משמעותי בפיתוח חוסן בקרבם".

לאור זאת, נוצרו סדנאות לחיזוק החוסן בקרב ילדים בכיתות א'-ח' מיישובי העימות, בעזרת טכנולוגיות חוויתיות בסביבה מהנה ומשחקית, המייצרות מרחבי למידה מגוונים. הסדנאות עסקו ביצירה דיגיטלית, וחשפו את המשתתפים לשימוש בכלים טכנולוגיים לביטוי אישי. הסדנאות לא עסקו באופן מפורש במושגי חוסן (את זאת עושים מצוין אנשי המקצוע האמונים על כך)

גם-הסבא-והסבתא-משתתפים-בפעילות-וזקוקים-להפוגה-לנשמה

"מבחינתנו, משתפת אוחנה, נקודת המוצא היתה שחיזוק החוסן יושג דרך עשייה טכנולוגית חיובית. הפעילות היוותה מקור לשחרור והפוגה מהמציאות העכשווית המורכבת, נתנה לילדים אופק, החזרת שליטה ומיקוד בעתיד.

לקראת סוף שנת הלימודים האחרונה, הפעלנו מספר סדנאות עבור ילדי אופקים ואשקלון, בשיתוף ג'וינט-אשלים. בדקנו את ההשפעה של הסדנאות בהקשר לחיזוק החוסן, ואכן מצאנו כי מרבית הילדים שהשתתפו בתכנית (73% מהמשתתפים) דיווחו שהשתתפות בסדנה תרמה לתחושת המסוגלות העצמית ולחוסן האישי. נתון זה השתקף גם בדיווחים של הצוות החינוכי שליווה את התוכנית, שציינו כי תחושת המסוגלות והחוסן של התלמידים עלו בעקבות הפעילות. סיכמה זאת ליאת, מחנכת הכיתה שליוותה אותם לאורך הסדנה: "לפי דעתי התלמידים רכשו בפעילות תחושה של הצלחה ומסוגלות עצמית הפעילות רק העצימה אותם ותרמה להם רבות מבחינה אישית וגם חברתית… ההזדמנות לקחת הפוגה מהיומיום המפחיד והקשה עזרה להם להתחזק ולצאת עם יותר כוחות להתמודדות".

About מאיר עשת

Check Also

קרביין נרתמה למיזם "Next October" של השר לשעבר יזהר שי וקיימה את ההאקתון השנתי בהשראתו ולזכרו של דור חנן שפיר ז"ל שנרצח ב־7  באוקטובר 

הפתרון הזוכה בהאקתון: יישום המספק לאדם המתקשר למוקד החירום נתונים מיידיים מצילי חיים, עוד לפני …

נגישות