יום שלישי , אפריל 8 2025
Home > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > מלקחי המלחמה: איחוד הצלה משדרגת את יכולות התגובה והצלת החיים – עוברת לענן עם  הטכנולוגיה המתקדמת של קרביין לניהול תקשורת חירום

מלקחי המלחמה: איחוד הצלה משדרגת את יכולות התגובה והצלת החיים – עוברת לענן עם  הטכנולוגיה המתקדמת של קרביין לניהול תקשורת חירום

דובי מייזל , סמנכ"ל מבצעים, איחוד הצלה: "כחלק מהפקת לקחים שאנו עושים החל מהשבעה לאוקטובר, אנו משפרים משמעותית את יכולות התגובה שלנו במצבי חירום ומשנים את כללי המשחק בתחום הצלת החיים. המעבר לענן עם מערכת APEX מבטיח מענה מהיר ויעיל יותר, מגדיל את הסיכוי להציל חיים ומקנה תחושת ביטחון רבה יותר לקהילה"

מימין לשמאל: עדן יונה, מנהלת לקוחות בקרביין, נעם פרנקל מנהל המו"פ בקרביין, פרופ' אהוד דודסון מנכל איחוד הצלה, זהר אלי מנהל מוקדים וטכנולוגיות באיחוד הצלה. צלם-יחיאל-גורפיין

 

איחוד הצלה, ארגון מתנדבים ארצי להצלת חיים, וחברת קרביין (Carbyne), מובילה עולמית בטכנולוגיות בטיחות הציבור, השלימו את התקנתה של פלטפורמת תקשורת חירום מתקדמת, מבוססת ענן,  המשמשת מוקדי חירום והצלה ברחבי העולם. מערכת APEX , שפיתחה קרביין, הוטמעה בתשתית המטה הארצי של איחוד הצלה, ומספקת לפרמדיקים במוקד סביבת עבודה בעלת יכולות טכנולוגיות מתקדמות, ותפעול אמין ושוטף ללא הפרעות או השבתות.

פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל איחוד הצלה אמר באירוע שהתקיים השבוע בירושלים לרגל העלייה לאוויר של המערכת, כי "אין יעד יותר קדוש ומשמעותי מהצלת חיים ובכך אנשי איחוד הצלה עוסקים יום ולילה. יש לנו יעד נוסף, מאוד לא פשוט להשגה – להגיע לכל מי שזקוק לסיוע שלנו בתוך 90 שניות. לכן, כל פתרון טכנולוגי שאנו מסוגלים לגייס הוא מבורך ומהווה קפיצת דרך". "

דובי מייזל , סמנכ"ל מבצעים, איחוד הצלה: "כחלק מהפקת לקחים שאנו עושים החל מהשבעה לאוקטובר, אנו משפרים משמעותית את יכולות התגובה שלנו במצבי חירום ומשנים את כללי המשחק בתחום הצלת החיים. המעבר לענן עם APEX של קרביין, מבטיח מענה מהיר ויעיל יותר, מגדיל את הסיכויים להציל חיים ומקנה תחושת ביטחון רבה יותר לקהילה".

הטכנולוגיה מאפשרת למוקדני איחוד הצלה העונים לשיחות חירום, לקבל מהמתקשר תוכן וידאו וצילומים ממקום האירוע בזמן אמת, וכן זיהוי מיקום מייד ומדויק של המתקשר (כולל גובה כשמדובר בבניין) ותקשורת באמצעות צ'אט כשלא ניתן לדבר. יכולות אלה מתאפשרות על ידי לחיצה על קישור שנשלח לטלפון של המתקשר וזמין רק במהלך השיחה עם המוקד, ללא כל צורך בהורדת אפליקציה. היכולות מבוססות ה-AI (בינה מלאכותית) של APEX מאפשרות הזרמה של נתונים קריטיים למוקדנים, ובכך משתפרת יכולת קבלת ההחלטות בהתאם למצב המדויק בזירת האירוע. בנוסף, מאפשרת המערכת לסנן ולנתב שיחות נכנסות למוקד לפי רמת דחיפות, ובכך מייעלת את עבודת המוקדנים בזמני עומס ומאפשרת להם להתמקד באירועים הדחופים ביותר.

צלום-מאט-קאר.-אמיר-אליחי-מייסד-ומנכל-קרביין

זהר אלי, מנהל מוקדים וטכנולוגיות, איחוד הצלה: "אנו מטפלים בכ-2000 אירועים מדי יום וכבר עכשיו לוקח לנו זמן שיא של פחות מחמש שניות לספק מענה טלפוני למתקשרים. המערכת המתקדמת של קרביין שמוטמעת כבר במדינות גדולות בעולם, לוקחת אותנו עוד צעד קדימה בדרך להשגת היעד של מתן סיוע תוך 90 שניות. המעבר לפתרון מבוסס הענן של קרביין, מספק לנו יכולות מתקדמות בתחום תקשורת החירום וגמישות לעבוד מכל מקום. מוקדנים יוכלו לקבל שיחות ונתונים  ממקום האירוע, ולספק הנחיות לסיוע מציל חיים מרחוק. נתוני השיחות מאוחסנים ומגובים בענן, ובכך פוחת הסיכון לאיבוד נתונים."

"קרביין מחויבת לספק לעולם החירום וההצלה פתרונות תקשורת חדשניים שיוצרים מהפיכה בדרך בה מוקדים פועלים להצלת חיים", אמר אמיר אליחי, מנכ"ל ומייסד קרביין. אנו מעריכים את הנהלת איחוד הצלה על מחויבותה לספק לאלפי העובדים והמתנדבים שלה סביבת עבודה מודרנית, יעילה ואמינה ומעבר לכך – על מחויבותה לספק לציבור אותו היא משרתת, תגובה מהירה וטובה יותר במצבי חירום. "

אודות איחוד הצלה

איחוד הצלה הוקם בשנת 2006 כארגון המושתת על מתנדבים ומטרתו מתן מענה רפואי ראשוני ומקצועי על מנת להציל חיים. הארגון מונה כיום מעל 6,500 מתנדבים הפעילים מדן ועד אילת והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות. המתנדבים פזורים בתוך אוכלוסיית ישראל ומגיעים מכל שכבות האוכלוסייה בישראל: יהודים, ערבים, חילונים, חרדים, גברים ונשים, כאשר חלקם פעילים בארגון במסגרת השירות האזרחי. מתנדבי איחוד הצלה לא גובים תשלום על הטיפול בחולים ופצועים, והם פעילים 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, כולל שבתות וחגים.

אודות Carbyne

קרביין היא ספקית גלובלית מובילה של פתרונות תקשורת מתקדמים מבוססי ענן למוקדי חירום.

החברה מספקת שירות למרכזי 911 רבים בארה״ב, בהם מיאמי, אטלנטה, ניו-אורלינס ולמדינות כמו מקסיקו, קולומביה, ישראל ועוד. כמו כן, על לקוחותיה נמנית     Global Medical Response  , חברת טיפול רפואי מקדים עם יותר מ- 8,000 רכבי הצלה, מסוקים ומטוסי חירום ברחבי ארה"ב. בין לקוחות החברה בישראל – ארגון איחוד הצלה, עיריית תל אביב, עיריית ירושלים ועוד.

מערכות קרביין מנהלות כ־150 מיליון שיחות ו־200 מיליון עדכוני מיקום ממתקשרים, בשנה. מטה החברה ממוקם בניו יורק, עם סניפים בתל אביב, מקסיקו, הודו ואוקראינה. קרביין מעסיקה 190 עובדים, 70 מהם בישראל. עד היום גייסה החברה 136 מיליון דולר בארבעה סבבים. מידע נוסף בCarbyne

About מאיר עשת

Check Also

עובדי אברא השתתפו במרוץ איתן RUN25 למען אנשים עם יכולות מיוחדות

 אברא, מהחברות המובילות בתחום טכנולוגיות המידע (IT) בישראל, לקחה חלק זו השנה השלישית במרוץ איתן …

נגישות