היפוך תפקידים: המשקיעים נותנים את הפיץ׳ לסטארטאפים והיזמים בוחרים עם מי להיפגש
כנס Europe Days 2023, שיתקיים ב-21 במרץ בתל אביב, יפגיש 11 משקיעים עם 600 מיליון יורו להשקעה, חמישה אקסלרטורים ואינקובטורים וכ-20 נציגי תעשייה אירופאיים עם למעלה מ-200 סטארטאפים ישראלים. הכנס אף מארח משלחות של כ-30 נשות ואנשי עסקים מגרמניה, שוויץ ואוסטריה, שמחפשים פתרונות של סטארטאפים ישראלים
כנס Europe Days יפגיש השנה יזמים ויזמיות ישראליים עם יותר מ-40 משקיעים, נציגי חברות, אקסלרטורים ונציגי ערים ומחוזות מאירופה. הכנס יתקיים ב-21 במרץ בתל אביב, במתכונת ייחודית בו המרצים הם אלה שמבצעים את הפיץ’ לסטארטאפים, והיזמים בוחרים עם מי להיפגש. הפורמט הייחודי שם דגש על מפגשים שנועדו לייצר שיח ופגישות 1:1 בין המשתתפים והמשתתפות לבין המרצים והמרצות. ליזמים/ות ישראלים, ההשתתפות בכנס שקולה לביקור של 3-4 ימים ברחבי אירופה.
בכנס צפויים להשתתף יותר מ-200 סטארטאפים ישראליים ממגוון תחומים. מהצד האירופאי ייקחו חלק 11 משקיעים שמביאים עמם יותר מ-600 מיליון יורו להשקעות בחברות צעירות, חמישה אקסלרטורים ואינקובטורים, כ-20 נציגי חברות תעשייתיות מהגדולות בשוק וכ-10 נציגי ערים ומחוזות – כולם מחפשים סטארטאפים ישראליים להשקעות ושיתופי פעולה תוך מתן סיוע בכניסה לשווקי אירופה. בנוסף, הכנס מארח כמה משלחות עם כ-30 נשות ואנשי עסקים מגרמניה, שוויץ ואוסטריה, שמחפשים פתרונות של סטארטאפים ישראלים.
הענפים המרכזיים שבהם הכנס יעסוק הם FoodTech ,Retail ,InsurTech/Fintech ,5G, לוגיסטיקה, תעשייה 4.0, סייבר, eHealth ,AI ,ClimaTech/ESG וBlockchain/Web3. . בין הרצאות הפתיחה ניתן יהיה לשמוע את רנה אוברמן, יו”ר Airbus ומנכ”ל Warburg Pincus Germany, את אולאף קוך, מנהל קרן ההשקעות Zintinus שמשקיעה בפודטק וקמעונאות ואת אוליבר הולה, מנהל קרן ההשקעות SpeedInvest שהשלימה לאחרונה גיוס של 500 מיליון אירו להשקעות בסטארטאפים בשלבים מוקדמים.
לדברי גילי צגלה, מנכ״ל Novawind ויזם Europe Days, מגמת ההשקעות והעניין בשוק הישראלי מצד גופי השקעה אירופאיים, כמו גם חברות ענק, רק ילך ויגבר בשנה הקרובה. על פי נתוני IVC לשנת 2022 ההשקעות מאירופה בתעשיית ההייטק הישראלית כבר עומדות על 10% , “החברות והמשקיעים מאירופה נמצאים כיום בנקודה בה הם חייבים להסתכל החוצה למקומות כמו ישראל, שתספק להם מה את שעסקים בכל העולם מחפשים: חדשנות, מוצרים חדשים ומודלים עסקיים מנצחים ואלה לא הולכים להיעלם מכאן”, אומר צגלה.
האקסלרטורים והאינקובטורים המבקרים יציעו לסטארטאפים תוכניות שונות ונציגי החברות (עם מחזור מצרפי של יותר מ-90 מיליארד יורו) יחפשו טכנולוגיות ופתרונות ישראליים למטרות שיתופי פעולה ואילו נציגי הערים והמחוזות עוזרים ללא תשלום ליזמים ויזמות לעשות עסקים בגרמניה, שוויץ ואוסטריה.
לדברי צגלה, ההשתתפות בכנס שקולה לסיור פגישות של כשלושה-ארבעה ימים באירופה, בזכות ניצול מרבי של הפורמט הייחודי ופלטפורמה ייעודית לפגישות 1:1, המאפשרים למשתתפים הזדמנויות רבות לפגישות וקיום אינטראקציה עם נציגי החברות והמשקיעים מחו”ל. פגישות 1:1 ייערכו בשני סבבים: האחד ב-21.3 פנים אל פנים במתחם הכנס (גלריה מאיירהוף, תל אביב), והשני וירטואלית בשבוע של ה-27.3.
בין נותני החסות והשותפים העסקיים של האירוע ניתן למנות את Lufthansa Group, Berlin Partner, לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה, REWE Digital, HELMHOLTZ, רשות החדשנות, Greater Zurich Area, גיקטיים, KoelnBusiness, משרד הכלכלה, Bw-i, דוניצה תקשורת, Lilo, Advantage Austria, משרד הכלכלה, GTAI, Vienna Business, , NRW.Global Business , Kickstart ו-IVC. למידע נוסף: http://www.europedays.com