יום שישי , מרץ 29 2024
Home > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > משרד הקבינט היפני מארגן את Society 5.0 Expo במטרה להציג את הטכנולוגיות וההישגים המתקדמים של יפן

משרד הקבינט היפני מארגן את Society 5.0 Expo במטרה להציג את הטכנולוגיות וההישגים המתקדמים של יפן

האירוע יציג מעל 200 מוצרים חדישים והישגי מחקר המתמקדים בדור ה-5 והעתידי של חברה הרואה את האדם במרכזה

טוקיו, 14 ביולי 2021, (BUSINESS WIRE):

משרד הקבינט של ממשלת יפן הודיע כי יארגן את Society 5.0 Expo  במשותף עם הסוכנות היפנית למדע וטכנולוגיה ימיים ויבשתיים (JAMSTEC) החל מה- 15 ביולי ב- TOKYO SKYTREE TOWN®  שביפן. התערוכה צפויה להיות האירוע הגדול הראשון ביפן המתמקד ב"חברה 5.0". ניתן יהיה לצפות בתערוכה גם באופן מקוון בליווי הסברים רב לשוניים לקהל העולמי.

התערוכה תציג את תפיסת "חברה 5.0" שהציעה ממשלת יפן כמטרה רצויה ביותר לחברה עתידית. הרעיון מאחורי התפיסה צופה יצירת חברה ממוקדת בבני האדם, בה כל התעשיות ותחומים אחרים בחברה מאמצים בינה מלאכותית, IoT, רובוטים, ביג דאטה וטכנולוגיות חדשניות אחרות על מנת להתמודד עם אתגרים קריטיים. התוכנית הבסיסית השישית למדע, טכנולוגיה וחדשנות של משרד הקבינט מכסה את שנות הכספים 2021 עד 2025, ומתווה את הכיוון למדיניות המדע, הטכנולוגיה והחדשנות להבטחת קיימות, חוסן ורווחתם של אזרחים ממגוון רחב.

בתערוכה יוצגו הישגים המתממשים באמצעות פרויקטים לאומיים המתמקדים בהגדלת החדשנות בחברה, כולל תוכנית קידום החדשנות האסטרטגית הבין-משרדית (SIP) ותכנית ImPACT לעידוד מו"פ בסיכון גבוה והשפעה רבה. השאיפות המדעיות והטכנולוגיות של יפן יודגמו באמצעות תצוגות רבות של טכנולוגיות מתקדמות.

  • באופן פרטני, כ -50 חברות יפניות מובילות, אוניברסיטאות וארגונים יציגו כ-200 מוצרים והישגי מחקר הצפויים לתרום לא רק לחברה 5.0, אלא גם ליעדי פיתוח ברי-קיימא של האו"ם. התצוגות יכסו גם תחומים כמו ניידות, שירותי בריאות וטיפול, ייצור, חקלאות, מזון, מניעת אסונות ואנרגיה, ויכללו, בין השאר:
  • · הקפסולה שהשיב חוקר האסטרואידים  Hayabusa2
  • · דגם בקנה מידה מלא של הצוללת SHINAKI 6500 ששייטה בעומק 6,500 מטרים מתחת לפני הים
  • · מכונית מעופפת  SkyDrive
  • · רכב אוטונומי רמה 3 של הונדה Legend עם מיפוי תלת ממדי בחדות גבוהה
  • · דגם של מערכת לווין מכ"ם קטנה עם צמצם סינטטי לשיגור לפי דרישה ותצפית מיידית
  • · סייבורג לביש של HAL המעביר אותות מוחיים לשרירי האדם לסיוע בתפקודים גופניים
  • · מערכות למניעת אסונות על בסיס חיזוי גשם כבד וטורנדו, ושיתוף מידע מבוסס ICT
  • · טכנולוגיית חקלאות חכמה, כגון מערכת אספקת מים וניקוז אוטומטית

צופים מרחבי העולם מוזמנים בברכה ליהנות מהתצוגות הרבות, הניתנות לצפייה מקוונת באמצעות מכשירים ניידים ומחשבים אישיים, ומלוות בהסברים הזמינים במספר שפות. המארגנים ישמחו להציג את התערוכה הווירטואלית כהזדמנות עבור הקהילה העולמית ללמוד עוד על תפיסת "חברה 5.0" הצופה לעתידה של יפן.

התערוכות יקובצו לפי הנושאים הבאים:

שלב 1 פרולוג

הנושא הפותח יציג מודל בקנה מידה מלא של צוללת המחקר SHINKAI 6500 וכדור Dagik דיגיטלי תלת מימדי של כדור הארץ , וכדומה. טכנולוגיות מבוססות לוויין המותקנות לצורך פעילות בשטח על בסיס קבוע במגזרים שונים יוצגו גם הן.

שלב 2 אל קצוות המדע – חלל ואוקינוס

תצוגות של טכנולוגיית חקר החלל ברמה הגבוהה ביותר של יפן יכללו דגמים של תחנת החלל הבינלאומית, מודול הניסוי היפני Kibu, מנוע רקטות בקנה מידה מלא, והקפסולה שהשיב ה-Hayabusa2.

תצוגות של טכנולוגיה המשמשת את המסעות לגילוי האוקינוס וטכנולוגיית הדמיה סביבתית ביפן, שיכללו כלי רכב תת-ימיים אוטונומיים לחקר פתחי אוורור הידרותרמיים ומשאבי קרקעית האוקיינוס, ​​ופתרונות מתקדמים לחקר האוקינוס.

שלב 3 חברה 5.0 של העתיד

מדע וטכנולוגיות שפותחו באמצעות תוכניות SIP ו IMPACT של יפן וכיצד הם יסייעו לשפר את חיינו בחמישה תחומים: 1) אורך חיים בן 100 שנים 2) ניידות ואינטראקציה חברתית 3) תשתיות לחוסן ולחיים בטוחים יותר 4) אורחות חיים ידידותיים לאדם ולכדור הארץ 5) ייצור מתקדם. התערוכות יכללו פתרונות אוטומטיים כגון רובוטים, כלי רכב ומזל"טים, מערכות למניעת אסונות כדוגמת בינה מלאכותית לבדיקת תשתיות, בורסקופים תעשייתיים רובוטיים, אנרגיה של הדור הבא ומשאבים כדוגמת דלק אמוניה ומינרלים מקרקעית האוקיינוס, וחומרים מתקדמים כגון משי עכביש סינטטי ופולימרים דקים במיוחד אך גמישים.

שלב 4 המסלול לעבר חברה 5.0

התפתחות הציוויליזציה האנושית תוצג באמצעות סרטונים ופריטים ויזואלים אחרים, המציגים את ה"חברה "1.0 (ציד וליקוט), 2.0 (חקלאות), 3.0 (תעשייה) ו- 4.0 (מידע) וכן 5.0 (בגלריית טמבו שב- TOKYO SKYTREE® , הנקודה הקרובה ביותר לחלל המצויה בטוקיו)

שלב 5 התאטרון של חברה 5.0

יוקרנו סרטים של הסוכנות לחקר החלל היפני (JAXA) ו-JANSTEC. כמו כן, חוקרים ומומחים יעבירו מצגות אודות מדע, אוקיינוסים, מניעת אסונות ותקשוב בשירות טכנולוגיה מתקדמת וחדשנות.

תאריכים: 15 ביולי עד ה-5 בספטמבר, 2021

  • תצוגות פיזיות של חברות מסחריות (15 ביולי עד 19 ביולי)
  • תצוגות פיזיות של ארגונים אחרים (15 ביולי עד 28 ביולי)
  • תצוגות משנה של פוסטרים וסרטונים (15 ביולי עד 5 בספטמבר)
  • תערוכה וירטואלית (17 ביולי עד 5 בספטמבר) עם הסברים בשפות שונות (אנגלית, צרפתית, ספרדית, סינית, ערבית ויפנית)

כניסה חופשית (הכניסה לתצוגות המשנה באמצעות כרטיסים בלבד, אשר ימכרו בגלריית טמבו שב-TOKYO SKYTREE

מציגים ושותפים : אנא צפו ברשימה המופיעה באתר הרשמי

About מאיר עשת

Check Also

כפר עזה שנוסד ע"י חברי תנועות נוער מתחיל את שיקומו בשבט הצופים של הקיבוץ

חברת מטריקס משיקה בימים אלו את "מיזם תהודה" – תכנית התנדבות שנתית שמטרתה לסייע בהקמתו …

נגישות