800,000 ניווטים לקלפי באמצעות שירות הניווט האינטרנטי של חברת הסטארט אפ הישראלית SPS
מדובר בשיתוף פעולה בין משרד ממשלתי, משרד הפנים, עם חברת סטארט אפ
למעלה מ- 800,000 ניווטים בוצעו על ידי בוחרים באמצעות שירות הניווט האינטרנטי של חברת הסטארט אפ הישראלית SPS על מנת לאתר ולנווט לקלפי בהם הם מצביעים. כ- 400,000 מן הניווטים בוצעו לפני יום הבחירות לאיתור הקלפי ולתכנון הניווט ולמעלה מ- 400,000 בוצעו ביום הבחירות עצמו .
SPS נבחרה על ידי משרד הפנים לספק את שירות הניווט האינטרנטי ביום הבחירות. זוהי פעם ראשונה בה משרד ממשלתי בוחר במסגרת מכרז חברת סטארט אפ לאספקת שירות מקוון.
על פי נתונים שהצטברו במשרד הפנים בשעות השיא סביב השעה 10:00 בבוקר הגיע מספר המשתמשים בשירות ל- 3,000 משתמשים בשניה.
שירות הניווט של SPS הוא שירות וובי חכם וייחודי המאפשר לנווט באמצעות המחשב או הסמארטפון במסלול רגלי, באופניים, ברכב או בתחבורה ציבורית. כמו כן, המערכת מציגה את משך הזמן הנדרש להגיע ליעד בכל אחת מהדרכים.
נעמי פרידמן, מנהלת אגף בכיר טכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הפנים: "אנו שמחים כי בוחרים רבים בחרו להיעזר בשירות הניווט על מנת להגיע לקלפי וכי השירות הקל על אזרחים רבים ופעל ללא דופי וללא תקלות, למרות הביקוש הרב שהיה בו זמנית לשירות. לראשונה בבחירות לכנסת ה- 24 התקיים שיתוף פעולה של משרד ממשלתי, משרד הפנים, עם חברת סטארט אפ. והיה זה שיתוף פעולה מוצלח. שירות הניווט היה השנה חשוב במיוחד משום שהשנה לאור משבר הקורונה, גדל מספר הקלפיות ואזרחים רבים הצביעו בקלפי שאינה מוכרת להם.
"אנו מודים לממשלת ישראל שלראשונה בחרה בחברת סטארט אפ על מנת להנגיש את הקלפיות לאזרחים ביום הבחירות ה-24 של מדינת ישראל", אמר שגיב לוי, מייסד ומנכ"ל SPS.
ניטרנו את התנועה ואת אבטחת המידע ואנו שמחים לבשר כי לא חווינו "נפילות", חדירות" או תקלות מכל סוג שהן וכי כל המערכות פעלו לשביעות רצוננו ועמדו בכל העומסים, כפי שמתבקש ממערכת מקצועית. תקלה שהיתה בגוגל ווייז ביום הבחירות מנעה שימוש במפות הניווט שלהם ולכן הטכנולוגיה של SPS היתה קריטית הרבה יותר בניווט לקלפי. הבחירה ב- SPS לניהול המידע הגיאוגרפי והניווט לקלפי ביום קריטי כזה עבור מיליוני הבוחרים, הוכח כבחירה נכונה".
אודות SPS
SPS מספקת שירות וובי (ללא צורך בהורדת אפליקציה) חינמי למשתמשים אשר מקבלים מהעסקים וארגונים לינק לניווט שמאפשר להם לדעת מראש כמה זמן ייקח להם להגיע אל היעד, מהי דרך ההגעה המומלצת (ברגל, אופניים, אוטובוס, מונית, רכב פרטי) וכן לבחור בקליק אחד באיזה מערכת ניווט ירצו לנווט ליעד כולל תחבורה ציבורית ושיתופית. הניווט באמצעות SPS מאפשר להשתמש בשכבות מידע, כך שהלקוח יודע מראש בדיוק להיכן עליו להגיע – כולל הפניה למשרד הנכון, קומה, לחניה פנויה, הכניסה הנכונה לבניין וכו׳.
חברת SPS הוקמה לפני כשלוש שנים על ידי המנכ"ל מייסד שגיב לוי, ושמה לה כמטרה להנגיש את תחום ניהול המיקומים וניטור מידע רב שכבתי מבוסס מיקום לטובת כלל משתמשיה, מעסקים קטנים ועד ארגוני בריאות וממשלות בארץ ובעולם. המטה ומרכז הפיתוח של החברה נמצא בתל-אביב. החברה פועלת לכל אורך שנת 2020 כחברה חיונית בישראל למערכות הבריאות והממשלה. למידע נוסף: www.sps-app.com