שבת , אוקטובר 5 2024
Home > חדשות > אנשים, קריירה > יעילות, חדשנות ודיוק מחזקים את הצלחתה של Epson, אומר המנכ"ל

יעילות, חדשנות ודיוק מחזקים את הצלחתה של Epson, אומר המנכ"ל

המנכ"ל והנשיא של Seiko Epson Corporation, יאסונורי אוגווה, חולק תובנות לגבי האסטרטגיות, ההצלחות והתוכניות של החברה, בדגש על השוק במזרח התיכון וחושף את תפיסת העולם שמקדמת יצירת עולם טוב יותר. ״הלקוחות מעריכים את מה שאנו עושים״, הוא אומר

בנוף טכנולוגי המתפתח במהירות, תאגיד Seiko Epson בולט בזכות החדשנות העקבית והמחויבות שלו לקיימות. בראש הענק הגלובלי הזה עומד יאסונורי אוגאווה, שהיה גורם מרכזי בדחיפה של Epson לעבר צמיחה משמעותית והתקדמות פורצת דרך. בראיון למגזין Gulf Business, אוגאווה חולק תובנות לגבי האסטרטגיות, ההצלחות והתוכניות של Epson, בדגש על הפעילות במזרח התיכון.

המנכ"ל והנשיא של Seiko Epson Corporation, יאסונורי אוגווה

ספר לנו על הנוכחות של Epson במזרח התיכון ומה הופך את האזור הזה לחשוב לחברה.

Epson היא חברה גלובלית, וחשיבותו של אזור המזרח התיכון גוברת עבורנו עם הגדילה של העסקים שלנו באזור לאורך זמן. בזמן שהכלכלה העולמית באופן כללי קצת נעצרה, אזור המזרח התיכון מציג עבורנו אתגר וציפיות גבוהות. אחת התוצאות: הקמת משרד המכירות הראשי שלנו בדובאי באוגוסט בשנה שעברה ואנחנו מקווים שהוא יקדם את התרחבותנו באזור.

מה היו הביצועים של Epson ברבעון הראשון של 2024, ומה היו המניעים העיקריים מאחוריהם?

מוצרי Epson הציגו ביצועים טובים מאוד בשלושת החודשים הראשונים של השנה. מדפסות ה-EcoTank שלנו, במיוחד המדפסות הגדולות, היוו מנועים משמעותיים לצמיחה שלנו באזור. גם שוק המזרח התיכון תפקד בצורה יוצאת דופן, ותרם להצלחה הכוללת שלנו.

אילו יוזמות אסטרטגיות היו המשפיעות ביותר בהנעת הצמיחה של Epson באופן גלובלי ואזורי?

ב-Epson, הפילוסופיה שלנו מתמקדת בחדשנות יעילה, קומפקטית, מדויקת ומעשירת חיים, כזו שעוזרת ליצור עולם טוב יותר. ביפנית, אנו קוראים לזה "שו-שו-סי". המשימה הזו היא חלק בלתי נפרד מכל מה שאנחנו עושים.

דוגמה מובהקת אחת היא טכנולוגיית הזרקת הדיו שלנו, המגלמת את הפילוסופיה הזו. הדפסת הזרקת דיו מסוגלת להדפיס כמעט על כל חומר וחסכונית ביותר באנרגיה. בהשוואה להדפסת לייזר רגילה, טכנולוגיית הזרקת דיו יעילה הרבה יותר, משתמשת בפחות חשמל באופן משמעותי, ללא טונר והרבה פחות חלקי חילוף. המשמעות היא שניתן להשתמש במדפסות הזרקת דיו לתקופות ממושכות, מה שתורם גם לקיימות.

בתחום ההדפסה הביתית והמשרד הקטן (SOHO), אנו מקדמים באופן פעיל את מדפסות ה-EcoTank שלנו, המתאימות למטרות הקיימות שלנו. מדפסות אלו מציעות אפשרות בת קיימא יותר עבור השווקים הללו.

מעבר להדפסה, אנו מתמקדים מאוד בעסקי המקרנים והרובוטיקה שלנו. המטרה שלנו היא לא רק להניע שינוי במזרח התיכון, אלא לתרום לכל האזורים באמצעות טכנולוגיה חדשנית.

האם אתה יכול לפרט על המיקוד במחקר ופיתוח ביחס לאוטומציה ורובוטיקה בEpson?

המאפיין העיקרי של הרובוטים של Epson הוא התנועה המדויקת שלהם. דיוק זה הופך אותם ליעילים ביותר למשימות, כולל הרכבת חלקים אלקטרוניים קטנים. מעבר לאלקטרוניקה, לרובוטים שלנו יש יישומים מגוונים. לדוגמה, בתעשיית המזון, הרובוטים שלנו יכולים לארגן במדויק פריטי מזון, ולהציג את הרבגוניות שלהם במסגרות שונות.

אנחנו רואים גם ביקוש הולך וגובר לרובוטים שלנו באזור המזרח התיכון, במיוחד עם ההתמקדות הגוברת בייצור. רובוטיקה היא תחום צמיחה מרכזי עבורנו ואנחנו שואפים להרחיב את העסק הזה באופן משמעותי. אחת הטכנולוגיות החדשניות שלנו היא יכולת החישה המדויקת שלנו. פיתחנו חיישן כוח המאפשר לרובוטים לחוש כמה כוח עליהם להפעיל כדי לתפוס חפצים, המחקה את הרגישות של יד אנושית. טכנולוגיה זו משפרת את יכולתם של הרובוטים לטפל ברכיבים בעדינות וביעילות.

בהתחשב בפוטנציאל של מוצרים אלה בייצור המוני ובטיפול ברכיבים, כיצד אתה מחלק את המגזרים העסקיים שלך, והיכן מתאימה הרובוטיקה מבחינת צמיחה?

אנחנו מסווגים את העסק שלנו לעסקים בצמיחה, עסקים בוגרים ועסקים חדשים. עסקי הצמיחה שלנו כוללים דפוס משרדי, דפוס תעשייתי מסחרי, מכירת ראשי הדפסה להזרקת דיו ורובוטים ופתרונות ייצור.

הרחבת ארבעת התחומים הללו היא האסטרטגיה העיקרית שלנו להתקדם. רובוטיקה, בהיותה חלק מכריע מעסקי הצמיחה שלנו, תראה השקעה ופיתוח משמעותיים ככל שנמשיך לחדש ולעמוד בדרישות של תעשיות שונות.

כיצד תוכנית Certified ReNew של Epson מתיישרת עם יעדי הקיימות שלה, ומה הייתה תגובת השוק עד כה?

אסטרטגיית הקיימות שלנו מחולקת לארבעה תחומים עיקריים: שחרור פחמן, סגירת מעגל המשאבים, הפחתת ההשפעה הסביבתית של הלקוחות ופיתוח טכנולוגיה סביבתית. תוכנית Certified ReNew היא חלק מסגירת לולאת המשאבים, שבה אנו מוכרים מדפסות, סורקים ומקרנים מחודשים. תגובת השוק לתוכנית בינתיים הייתה חיובית, מכיוון שהלקוחות מעריכים את השילוב של איכות וקיימות.

מהם סדרי העדיפויות המרכזיים של Epson לשנים הקרובות, וכיצד אתה מתכנן לשמור על היתרון התחרותי של החברה הן אזורית והן גלובלית?

ההתמקדות העיקרית שלנו היא בהרחבת ארבעת תחומי הצמיחה שלנו: דפוס משרדי, דפוס תעשייתי מסחרי, מכירת ראשי הדפסה ורובוטים. כל המוצרים הללו מבוססים על הפילוסופיה שלנו של חדשנות יעילה, קומפקטית ומדויקת. על ידי הרחבת תחומים אלה, אנחנו מאמינים שנוכל להמשיך לתרום לאיכות הסביבה ולשמור על היתרון התחרותי שלנו.

איך אתה ניגש למנהיגות וקבלת החלטות כדי לטפח חדשנות וצמיחה?

עבורי, מנהיגות ב-Epson סובבת סביב המטרה הארגונית שלנו. חיוני לפתח חזון ארוך טווח עבור החברה, והכי חשוב, לתקשר את החזון הזה בצורה ברורה לכל העובדים שלנו ברחבי העולם. שיתוף החזון הוא רק הצעד הראשון. השלב המכריע הבא הוא לטפח אמפתיה ולהבטיח שכל עובד יבין ויאמץ את החזון הזה, כך שכולנו מכוונים לאותו כיוון.

גיוון המחשבה חשוב לא פחות. איסוף מגוון רחב של דעות דורש כוח עבודה מגוון, ואני מעריך לשמוע כמה שיותר נקודות מבט. גישה כוללת זו עוזרת לנו לחדד את החזון שלנו ומבטיחה שנתקדם יחד עם מטרה מאוחדת.

מה העולם יכול ללמוד מחברות יפניות מצליחות כמו Epson?

חברות יפניות מדגישות הרמוניה, המובלעת בביטוי "Sanpo Yoshi", שמתורגם בערך ל"הצעת תועלת משולשת" – כלומר לקונה, למוכר ולחברה כולה. אז מבחינתנו, זה לא רק רווחים של Epson אלא גם יצירת מצב של win-win-win לכל המעורבים. המשימה שלנו, כאמור, היא העשרת חיים ויצירת עולם טוב יותר באמצעות טכנולוגיה יעילה, קומפקטית, מדויקת וחדשנית.

 

About מאיר עשת

Check Also

מנכ"לית נוספת לקבוצת Yael: סאלי אלקיים מונתה לעמוד בראש חברת Yael NetCloud

סאלי אלקיים מונתה למנכ"לית חברת NetCloud מקבוצת Yael. סאלי, מומחית בעולמות ה- ERP, ניהלה לאורך …

נגישות