שבת , אוקטובר 5 2024
Home > חדשות > אנטוניו נרי, מנכ"ל HPE: "ההכנסות ממערכות AI מהווה כעת 30% מסך הכנסות HPE GreenLake, פי 3 בהשוואה לרבעון הקודם".

אנטוניו נרי, מנכ"ל HPE: "ההכנסות ממערכות AI מהווה כעת 30% מסך הכנסות HPE GreenLake, פי 3 בהשוואה לרבעון הקודם".

אנטוניו נרי CEO HPE

"אנחנו בדרך לסגור את רכישת ג'וניפר נטוורקס בהיקף של 14 מיליארד דולר עד סוף 2024 או תחילת שנת 2025. למעשה כבר קיבלנו אישורים מהאיחוד האירופי, בריטניה, הודו יפן ורבים אחרים".

"HPE GreenLake מהווה מרכיב חשוב באסטרטגיית הבינה המלאכותית של HPE מכיוון שהיא מספקת ללקוחות ביטחון ושליטה בנתונים שלהם שהם הערך הבסיסי בכל הקשור ל- AI".  לדבריו, שירות הענן המקומי GreenLake של HPE הניתן במודל של תשלום לפי שימוש, מסייע בדחיפת הגידול במכירות שרתי AI. הכנסות מערכות AI מהוות כעת נתח של 30 אחוז מסך הכנסות המערכת, לעומת 10 אחוז בלבד ברבעון הקודם", דברים אלו אומר נרי בראיון שערך לאחרונה למגזין הטכנולוגיה הנחשב CRN.

HPE המירה כ-1.3 מיליארד דולר של הזמנות להכנסות ממערכות בינה מלאכותית ברבעון השלישי שהסתיים ב-31 ביולי, עלייה של כ-40% מהרבעון האחרון. הזמנות מערכות בינה מלאכותית, צמחו ב-1.6 מיליארד דולר ברצף ברבעון ל-6.2 מיליארד דולר מצטבר מאז הרבעון הראשון של שנת הכספים 2023. באשר לתנופת המכירות של HPE GreenLake, נרי אמר ל-CRN כי HPE הוסיפה 3,000 לקוחות חדשים של HPE GreenLake Platform ברבעון עם עלייה כוללת של 39 אחוזים בקצב הריצה (ARR) השנתי של HPE עם רווחים גבוהים.

"בענן היברידי, יש לנו כעת 37,000 לקוחות בפלטפורמת HPE GreenLake, שהם 3,000 לקוחות יותר ממה שהיו לנו ברבעון השני ו-10,000 לקוחות יותר ממה שהיו לנו לפני שנה", אמר נרי. "זה מניע צמיחה של מערכות בינה מלאכותית של 39 אחוז ל-1.3 מיליארד דולר ותמהיל ה-ARR השנתי השתפר שוב ומהווה 71 אחוז תוכנות ושירותים."

התמהיל הזה של 71 אחוז של תוכנות ושירותים שמגיע עם HPE GreenLake והמודל הפיננסי של ARR מניב מתח רווחים גבוה יותר עבור HPE ושותפיה. למעשה, תמהיל ה-ARR של HPE עלה בשל המכירות החזקות יותר של שירותי AI הקשורים למכירות שרתי AI ולפלטפורמת Aruba Central. בסך הכל, ה-ARR של HPE ברבעון הפיסקאלי השלישי צמח ב-39% ל-1.7 מיליארד דולר.

"עם מומנטום מכירות שרתי AI, מכירות שרתי HPE ברבעון עלו ב-35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ל-4.3 מיליארד דולר עם שיעור רווח תפעולי של 10.8% בהשוואה ל-10.1% ברבעון המקביל אשתקד. מכירות שרתי HPE עלו ב-27 אחוזים באמצעות שותפים", אמר נרי. לדבריו, "מגזר השרתים בסך הכל עלה על הציפיות בזכות האצה בהמרת הזמנות מערכות בינה מלאכותית להכנסות".

נרי אומר שהגידול החזק במכירות השרתים מראה שאין "קניבליזציה" של שרתים מסורתיים כתוצאה מהגידול במכירות שרתי AI. "הסיבה לכך היא", אמר נרי, "זה לא הגיוני להכניס עומס עבודה מסורתי שפועל בצורה יעילה על שרת מסורתי לתוך מעבד גרפי GPU של שרת AI".

נרי מוסיף: "אני מאוד מרוצה מכך שעסקי השרתים המסורתיים היו חזקים מאוד. ראינו גידול במכירת יחידות שרתים משנה לשנה ואני שמח עם זה. אבל בסופו של דבר הכל קשור למה שאני מכנה הסינרגיה בין רשת, הענן ובינה מלאכותית והכל אצלנו מועבר דרך "HPE Greenlake Platform.

גידול רציף בהזמנות

לדברי נרי, "אנחנו לא חושבים רק בינה מלאכותית או רשתות תקשורת. אנחנו גם חושבים על ענן היברידי, משום שהכל סינרגטי. ברשתות אנו רואים התאוששות בשוק יחד עם עמיתינו. ראינו גידול בהזמנות תקופה רציפה בכל האזורים עם פתרונות LAN אלחוטי, מערכות מיתוג מרכזי ומערכות סייבר –SASE. בתחום מערכות האחסון ראינו צמיחה דו ספרתית, משנה לשנה עם פתרון האחסון HPE Alletra".

איך היו המכירות באמצעות שותפים עסקיים ברבעון?

"מתוך 7.7 מיליארד הדולרים שדיווחנו עליהם במכירות, 4.1 מיליארד דולר הגיעו דרך ערוץ השותפים, שהם 57 אחוז מהמכירות שלנו. כלומר צמיחה של חמישה אחוזים משנה לשנה. עסקי הענן ההיברידי באמצעות השותפים היו בעלי צמיחה של 14% משנה לשנה ו-5% ברבעון. בתחום השרתים, הגדלנו מכירת שרתים דרך שותפים ב-27 אחוז משנה לשנה. בעסקי הנטוורקינג צמחנו ב-7 אחוזים מרבעון לרבעון דרך השותפים".

About מאיר עשת

Check Also

אקווה סקיוריטי משיקה את המאגר הראשון מסוגו לשיתוף מידע על היתכנות לפגיעויות בקוד ומרחיבה את יכולות הסורק Aqua Trivy

המאגר הפומבי בקוד פתוח של מסמכי ניצול פגיעויות בפורמט VEX יקל על מפתחים והאחראים על …

נגישות