יום ראשון , אפריל 28 2024
Home > חדשות > זום: חברנו למשרד החינוך הישראלי כדי לספק למורי ומורות ישראל: רישיונות שימוש חופשי ללימוד מרחוק כסיוע בימים הקשים הללו

זום: חברנו למשרד החינוך הישראלי כדי לספק למורי ומורות ישראל: רישיונות שימוש חופשי ללימוד מרחוק כסיוע בימים הקשים הללו

משרד החינוך: ״ניתן לנהל פגישות באופן מאובטח תוך שימוש באפליקציית זום באמצעות הזדהות אחידה של משרד החינוך – וללא מגבלת זמן.״

הישראלי הבכיר (לשעבר) בזום: החברה החליטה להוריד את מגבלת ה-40 דקות לכל משתמשי משרד החינוך בכדי לספק סביבת לימוד בטוחה 

מנכ״ל זום, אריק יואן/ ershy zuo

זום מדווחת הבוקר על שיתוף פעולה עם משרד החינוך הישראלי לסיוע למורים ולתלמידים בישראל בימים של למידה מרחוק. על פי זום, ״החברה סיפקה למשרד רישיונות שימוש מאושרי משרד החינוך, כדי לתת למורים אפשרות מאובטחת ברמת הארגון ללמידה מרחוק בתקופה קשה זו״.

 בהבהרה שהוציא השבוע משרד החינוך מציין המשרד כי ״ניתן לנהל פגישות באופן מאובטח תוך שימוש באפליקציית זום באמצעות הזדהות אחידה של משרד החינוך – וללא מגבלת זמן.״ בהנחיה למורים שהוציא מינהל התקשוב, חטיבת אבטחת מידע וסייבר, מודגש שהשימוש בחשבונות של משתמשים פרטיים – ללא מדיניות אבטחה ארגונית מוגדרת – עלולה להוות סיכון אבטחה ופרטיות למערך הלמידה מרחוק ולכן, למטרות לימוד מרחוק יש להשתמש בפלטפורמות תקשורת בהן מתבצעת הזדהות אחידה של משרד החינוך״.

מנכ״ל זום, אריק יואן, ציין בפרופיל הלינקדאין שלו כי ליבו עם מי שהושפע מהאירועים הנוראיים. ״אכפתיות לסבל אנושי היא חלק מה-DNA  של זום. אנו עומדים בתקיפות נגד אנטישמיות ופעילויות שנאה מכל סוג שהוא. אנו מתמקדים בתמיכה המתמשכת שלנו ב-Zoomies  שלנו באזור וברחבי העולם".

משרד החינוך עידכן את המלצתו וקבע שזום עומדת בדרישות האבטחה ללימוד מרחוק כאשר נכנסים לשרות דרך הפורטל של משרד החינוך

עודד גל, לשעבר הישראלי הבכיר ביותר בזום (מספר 2 של המנכ״ל אריק יואן). קרדיט זום

עודד גל, לשעבר הישראלי הבכיר ביותר בזום (מספר 2 של המנכ״ל אריק יואן) ששימש כמנהל המוצר העולמי של החברה, מגיב הבוקר על אמירה של משרד החינוך למורים (שכבר תוקנה) שלא לקיים את הלימודים באמצעות זום, בשל ״אי עמידה של זום בדרישות אבטחה״. הסיבה לבלבול, כך מעריך גל, שמאז פרישתו מזום, משמש כמשקיע ויועץ לסטארטאפים (מרביתם ישראלים) בתחום עתיד עולם העבודה, נובעת מכך שהמורים נוטים להשתמש בחשבונות הזום הפרטיים שלהם להתחברות לזום ולא דרך החשבון שלהם במשרד החינוך, שם הכניסה והגדרות הבסיס מאובטחות בהתאם לנהלי המשרד.

גל: ״עבדתי בזמן הקורונה מסביב לשעון יחד עם הצוות של זום, לאפשר שימוש ללא תשלום בזום לכל מורי ותלמידי ישראל. זום אפשרה לבתי הספר להמשיך ללמד והפכה לשם מוכר בכל בית ולפלטפורמת התקשורת המועדפת שליוותה הורים, ילדים, סטודנטים, מחנכים ומנהלי בתי ספר לאורך כל תקופת המגיפה ולאחריה.

בשבוע שעבר, יצא משרד החינוך הישראלי בהודעה מבלבלת האומרת שזום אינה עומדת בדרישות האבטחה החמורות של המשרד. החשש עלה בעקבות העובדה שמורים השתמשו בחשבונות הזום הפרטיים שלהם לטובת לימוד מרחוק ולא בחשבונות שניתנו להם על ידי משרד החינוך.

החל מאתמול, משרד החינוך עידכן את המלצתו וקבע שזום עומדת בדרישות האבטחה כאשר נכנסים לשרות דרך הפורטל של משרד החינוך.

לאות תמיכה במורים ובתלמידים בישראל, זום החליטה להוריד את מגבלת ה-40 דקות לכל משתמשי משרד החינוך בכדי לספק סביבת לימוד בטוחה״.

כדי להשתמש בזום בצורה מאובטחת וללא מגבלת זמן, יש להכנס לשרות דרך הפורטל של המשרד: http://education.gov.il

זום שבה ומתזכרת כי פרסמה כמה וכמה מדריכים בנושאי אבטחה ומומלץ להיעזר בהם בשעת הצורך:

  • מדריך למחנכים לשימוש בזום בכיתה.
  • בלוג על שיטות עבודה מומלצות לאבטחת כיתה וירטואלית.
  • בלוג עם הדרכה למשתמשים כיצד למנוע מאורחים לא קרואים להצטרף לפגישות זום.
  • סרטון עם טיפים למניעת שיבושים בפגישות.
  • לזום יש מרכז אמון ייעודי, המכיל הנחיות והמלצות אבטחה ושמירה על פרטיות, כולל הדרכה למשתמשים לאבטחת הפגישות שלהם.

About מאיר עשת

Check Also

בעקבות המלחמה, קבוצת בני נוער מירושלים יזמה אפליקציית ניווט עבור אנשים נכים

השבוע נערך ברמות בירושלים אירוע אמצע הדרך של תכנית הדגל הייחודית לבני נוער של עמותת "מחשבה …

נגישות