יום ראשון , נובמבר 17 2024
Home > היי טק > אפליקציות אינטרנט > כיצד נתוני מיקום גיאוגרפי מסייעים לגופי השידור וספקי שירותי הווידאו לשפר את השירות לצופים?

כיצד נתוני מיקום גיאוגרפי מסייעים לגופי השידור וספקי שירותי הווידאו לשפר את השירות לצופים?

מאת: אילן סגלמן, מנהל הפיתוח העסקי למדינת ישראל ב- Digital Element

אילן סגלמן

נתוני מיקום גיאוגרפי מספקים ערך רב לגופי השידור וספקי שירותי הווידאו. הם מאפשרים לנהל את זכויות השידור, לשפר את השירות שלהם לצופים, להתאים תכנים באופן מדויק יותר לאזורים ולשווקים ספציפיים ולספק יכולות וחוויות ייחודיות.

במכשירים מודרניים, מחשבים ניידים וטאבלטים, מערכות GPS מחלצות את קו הרוחב והאורך של הצופים ומעבירות מידע זה בחזרה כקוד עיר, אזור או מדינה לשימוש גופי השידור. עם זאת, במכשירים ישנים מקלטי GPS אינם נפוצים כל כך, אך אפילו במכשירים מודרניים צרכנים אינם מעוניינים להפעיל אותם מחשש לפגיעה בפרטיותם. טכנולוגיות מתקדמות של מודיעין IP מאפשרות לגופי השידור לזהות את מיקום הצופים מבלי לפגוע בפרטיותם ומבלי לחשוף כל מידע אישי.

הנה שישה נושאים שבהם נתוני המיקום יכולים לסייע מידי יום לגופי השידור ולספקי שירותי הוידאו:

  1. ניהול זכויות

עבור ספק שירותים או מפעיל של פלטפורמות וידאו, הבעלות על זכויות גיאוגרפיות גלובליות והיכולת לנהל את הזכויות הן קריטיות. אולפנים ושדרנים מפיקים תוכן לספקים, כמו נטפליקס או hulu, תחת כללים ברורים. כללים אלה קובעים היכן ומתי הצרכן יכול להציג את התוכן (כלומר אתם ואני). גם ספקי שירותי הווידאו נדרשות לעמוד בכללים הללו. העונשים על הפרת הכללים הללו הם חמורים. ברוב המקרים נדרש מידע אודות עיר או מדינה בכדי להיות מסוגלים לאכוף את הכללים המסחריים והחוקיים הללו, ומסיבה זאת מודיעין IP היא טכנולוגיה עדיפה – היא יכולה לספק מיקום גיאוגרפי ברמה של שכונה בתוך עיר, כפי שציינתי, מבלי לפגוע בפרטיות המשתמש.

  • בקרת גישה לשירות

בשירותים רבים המשתמשים יכולים לגשת ליישומים, אפילו להירשם לחשבונות או אפילו ליצור מנויים, רק כדי לגלות שבניסיון הראשון לצפות בתוכן, קיימות מגבלות על הזכויות, המונעות את ההפעלה. זה יכול להיות מתסכל מאוד עבור הצרכנים. ניתן למנף את נתוני המיקום הרבה לפני בדיקת הזכויות כדי לוודא שהמשתמשים נמצאים במקום הנכון כדי להתחיל את המסע אתכם.

  • התאמת קטלוגים אישית

משתמשים רבים מנסים למצוא תוכן בקטלוגים – בדרך כלל לאחר חיפוש ישן וטוב – ומגלים שהמיקום שלהם מונע גישה אליו. זהו אחד הדברים הכי מתסכלים שצרכנים נתקלים בהם, ולעתים קרובות. בעידן של היום, זה לא אמור לקרות, אבל זה עדיין קורה. ניתן לבדוק את נתוני המיקום ולהשתמש בהם בנקודת הצגת הקטלוג וכך להבטיח שרק נכסי הווידיאו שהמשתמשים יכולים לצפות בהם אכן יוצגו להם לפני שהקרוסלות (או העמודים) מוצגים. זוהי דרך נהדרת להציג קטלוגים ספציפיים למדינה, עיר או אזור.

  • לוקליזציה של הודעות

ההצלחה בפריסה והפעלת שירות כוללת מענה לצרכי הצרכנים באשר הם. ניתן להשתמש בנתוני מיקום כדי להתאים את היישום או הפורטל לדרישות המקומיות. ניתן להשתמש בו להצגת טקסטים או טבלאות מידע מתורגמים, לצד הצעות או תוכן מקומי, כמו גם הודעות נגן או הודעות פלייבק. זו גישה מרעננת ליישומים ופורטלים בכמה שפות.

  • שליטה במאפיינים

זה לא נדיר לרצות לשלוט במאפיינים או יכולות לפי טריטוריה. במקרה של אירועים בהם המשתתפים נמצאים בו בזמן במספר מדינות (כמו כנס דיגיטלי או אירוע ספורט) או אירועים בהם אנשים רבים מלאומים שונים מתכנסים במקום אחד (אירועים רב לאומיים גדולים שיחזרו בתקווה בקרוב לחיינו), מאפיינים בשירות כגון הורדה להפעלה במצב לא מקוון, הפעלה מחדש מידית או DVR, עשויים להיות כפופים למגבלות בינלאומיות כתוצאה מעסקאות רישוי או שותפויות. השתמשו בנתוני מיקום כדי להגביל יכולות בהתבסס על מיקום. בשילוב עם טכנולוגיות פלטפורמת ניהול מכשירים, היכולת להפעיל או להשבית יכולות על בסיס מיקום או פרמטרים מוגדרים אחרים, דורשת לא יותר משינוי פשוט של מתג במסוף, ולא הפצה מלאה של יישומים בגרסה ספציפית לטריטוריה.

  • בניית דוחות

ניתן להשתמש בנתוני מיקום גם כדי לבנות דוחות מפורטים, שבהם ניתן לראות לדוגמה את הפעילות הרבה ביותר בשירות שלכם. על ידי איסוף קודים של עיר או מדינה והזנתם לכלי ניתוח או ממשקים קנייניים, ניתן לבנות "מפות חום" מדויקות שבהן מצוין מקור הבקשות. אם אתם מחפשים דרך לקבוע את הטריטוריה החמה הבאה שתרצה להשתמש בשירות שלכם, זה הפתרון. אם אתה מרגישים הרפתקנים במיוחד, השתמשו בנתונים לאיתור דפוסי תנועה אבנורמליים ― השוו אותם לנפחי בקשות או נתונים שמגיעים לממשקי ה- API – כך תוכלו לזהות דואר זבל או האקרים מבוקשים של מניעת שירות (DDoS).

היישומים בחיים האמתיים לא עוצרים כאן. יש שימושים רבים נתוני מיקום גיאוגרפי כאשר מבינים איך לקשור אותם לשירותי ליבה ולפונקציות בתוך שירות הווידאו או הפלטפורמה שלכם. בשימוש נכון, מודיעין IP יכול להיות כלי חזק להפליא, שמאפשר התאמה אישית אמתית ולוקליזציה של שירותים, לצד ניהול זכויות.

About מאיר עשת

Check Also

סקר משתמשי זום לסיכום 2022:

הרבה מדברים מהמכונית ומהמיטה, מנקים רק את חלק החדר שמופיע במצלמה ומכניסים את בעלי החיים להופעות …

נגישות