יום חמישי , אפריל 17 2025
Home > היי טק > יזמות > חושבים על סטארט אפ? הכירו אתStarter Up . כל מה שאתם צריכים משלב הרעיון ועד להנפקה בבית אחד.

חושבים על סטארט אפ? הכירו אתStarter Up . כל מה שאתם צריכים משלב הרעיון ועד להנפקה בבית אחד.

  • יש לכם רעיון מדהים שישנה את העולם. אולי אפילו מוצר.. אבל מה עכשיו?
  • ..Starter Up  מעטפת שלמה לסטארט-אפים, משלב בדיקת היתכנות שיווקית וכלכלית לרעיון שלכם,
  • דרך גיבוש תוכנית עסקית, יצירת שיתופי פעולה אסטרטגים, גיוס הון, שיווק ומכירה, שמירת זכויות יוצרים ועד הנפקה באמת מבורסות העולם ואקזיט.

Starter Up  . הסטארטר לכל סטארט אפ

 

אז מה כלול במעטפת של 'סטארטר-אפ'?

ומה הדרך הבטוחה להשקעה ראשונה תוך מספר חודשים עם שווי שוק של מיליונים?!

אז יש לכם רעיון חדשני, אולי אתם גם יכולים לכתוב קוד שיהפוך את הרעיון למציאות, אולי אפילו בניתם אב טיפוס למוצר חדשני. אבל איך ממנפים את כל זה לגיוס הון והצלחה מסחרית? איך ניישם את הצעדים הנכונים בעיתוי הנכון ובדרך היעילה ביותר עד גיוס הון והצלחה? איך תחמקו מהסטטיסטיקה של 'בועת הערכות השווי המוגזמת' וסכנת התרסקות?

המקרים הרבים לאחרונה, בהם הערכות השווי המנופחות של מספר החברות היי טק ישראליות (וגם בעולם), שהובילו בחלק מהמקרים להתפוצצות של בועה ולצניחה, עולה החשיבות של בדיקות התכנות כלכלית והערכת שווי באופן מקצועי, לצד ליווי אסטרטגי מקצועי החל מהשלבים המוקדמים ביותר.

אנחנו ב'סטארטר-אפ' יצרנו עבורכם מעטפת בטחון של פתרונות שיאפשרו העברת 'הרעיון הגולמי' דרך כל השלבים בדרך לסטארט אפ 'מוכן לגיוס', והכל במקצועיות ובאופן סדור וברור.

שאלת 'המיליון דולר': האם המוצר שלכם מעניין משקיעים?

כשאנשי טכנולוגיה חושבים על רעיון הם פונים בדרך כלל למספר כיוונים – חלקם פונים היישר לפיתוח טכנולוגי, חלקם פונים לעו"ד שימור על הזכויות שלהם על הרעיון, חלקם פונים לבדיקת הייתכנות כלכלית והרוב נכנסים לקבוצות פייסבוק או לינקדאין לשאול שאלות ולקבל תשובות ('סקר שוק'). כל הכיוונים האלה לא בהכרח טובות, יעילות או מקצועיות לצורך הספציפי שלהם.

"בשלב זה, למרבה הצער, אף גורם אינו לוקח אחריות על הקמת הסטארט-אפ כולו, והפתרונות שמייצר היזם, בעצמו ואף בעזרה מקצועית, הם חלקיים", אומר עו"ד יריב קדם, שגיבש מעטפת שירותים מלאה להקמת סטארט-אפים: סטארטר-אפ. "התוצאה היא, שמה שיש ליזם למכור, זה ברוב המקרים לא מה שהמשקיע רוצה לקנות. המשקיע לא מחפש מוצר אלא את כל הסטארט-אפ – הביזנס שמאחורי המוצר. עבור מי שעוסק בעיקר בצד הטכנולוגי ופחות בצד העסקי של הסטארטאפ, ההבדל לא תמיד ברור".

לכן, חשוב לענות בכל שלב על שאלות קריטיות להתקדמות:  איך הופכים מוצר לסטארט-אפ?

מה יחפש משקיע בסטארט-אפ שלכם? מהן כל אבני הדרך הבאות שאסור לפסוח עליהן? מה הסדר שלהן? מי יכול לספק את הפתרון בכל אבן דרך? כמה זה עולה? איך לגייס השקעות בדילול מינימלי ושמירת שליטה מירבית בידי היזם? ועוד שאלות רבות ומורכבות.

Starter Up – שותף מלא ומקצועי לדרך

"החדשות הטובות הן שיש מי שיכול לעזור בהתוויית הדרך", אומר עו"ד קדם. "המשרד שלנו מציע שירות ייחודי בשם Starter Up. זהו 'סל פתרונות' הכולל מעטפת מלאה, החל מבחינת הרעיון הראשוני, ניתוח שוק, היתכנות כלכלית, אפיון מוצר והגנת הקניין הרוחני שבו, סיוע מקצועי בעיצוב ופיתוח 'מוצר', אסטרטגיה שיווקית, הערכת שווי הסטארט-אפ, גיוס משקיעים כבר בשלבים הראשונים ועוד, והכל מנקודת המבט של הסטארט-אפ ועם הערכות ותכנון תקציבי מראש. היתרון הבולט של השירות, שהוא בודק בשקיפות את כלל צרכי הסטארט-אפ. "הנטייה של בעל מקצוע כזה או אחר", אומר עו"ד קדם, "היא להיצמד רק לשירות שהוא עצמו נותן מבלי לבדוק את התמונה המלאה. גם אין להם, ולרוב לא יהיו מעוניינים, לבדוק מה הם כלל הצרכים של הסטארט-אפ, ואיך להיערך לכך תקציבית. טוב להם לספק את השירות לסטארט-אפ כאן ועכשיו ולהתקדם לסטארט-אפ הבא". התוצאה של אי הערכות תקציבית מצד היזם, היא התקדמות חלקית כי התקציב נגמר מהר, והמענה לצרכים של המשקיע לקוי. "סטארט-אפים שאינם ערוכים תקציבית, ניגשים למשקיע בלתי ערוכים, והם אפילו לא יודעים למה קיבלו תשובה שלילית. מה עשו לא נכון. זה כשל שוק שאנחנו מטפלים בו" אמר קדם.

"אני רואה את התפקיד שלנו בתור קבלן של סטארט-אפים. כמו שבעל הקרקע לא בונה את הבית לבד אלא מביא אנשי מקצוע שיגשימו לו את החזון העיצובי והבנייה בפועל, כך אנחנו מנהלים ומלוים את תהליך בניית הסטארט-אפ", אומר עו"ד קדם, שברזומה שלו תמצאו אותו גם כבעלים של חברת "App-Lab", לפיתוח אפליקציות ותוכנות.

גם עבור מי שכבר החל את המסלול ופיתח 'מוצר', עדיין חשובים בדיקת היתכנות כלכלית והגנה משפטית על הרעיון. "באופן זה, כל התהליך מבוצע על בסיס בדוק וזהיר", אומר עו"ד קדם. "אם בשלב ההיתכנות הכלכלית אין אור ירוק, אנחנו לא מתקדמים. התפקיד שלנו ב-Starter Up הוא לאפשר ליזמים לחלום בחופשיות, ואנחנו נשמור עליהם ועל דרכם, ונדאג לקדם מיזמים עם פוטנציאל ממשי לתוצאות. לפעמים אני שולח את היזם לעשות שיעורי בית והוא מגיע עם משהו הרבה יותר בשל.

במהלך הדרך אנחנו בוחנים באופן ביקורתי את המיזם הסטארט אפ מול תנאי השוק. זהו תהליך ביקורתי שהסטארט-אפ בריא המניב מוצ

עו"ד יריב קדם Starter Up

רים בעלי פוטנציאל התממשות מוצלחת גדול יותר".

תורת גיוס ההון – תהליך מורכב ומובנה שמתאים למקצוענים

הליך גיוס הון הוא מובנה – החל מהון עצמי, דרך חברים ומשפחה (FFF), אנג'לים, קרנות ועד שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות המגיעות מהתחום של הסטארט-אפ, ועוד. "יש לפנות בכל שלב לסוג המשקיע המתאים", אומר עו"ד קדם. "והתהליך שאנחנו מובילים כל כך יעיל, עד שלעיתים אנחנו מצליחים לדלג על שלב בהשקעה, חוסכים ליזמים דילול מניות, ושומרים לו על רווח השווה ממון רב".

השימוש בתקציב של הסטארט אפ מאד ממוקד. "התהליך שמנוהל ע"י Starter Up מבוצע על ידי אנשי מקצוע עם ניסיון רב, בינהם כלכלנים, אנשי שיווק, אנשי תוכנה ואפליקציות, אנשי עיצוב ופיתוח מוצרים, ועוד. מדובר בארמיה שלמה של מנטורים ואנשי מקצוע שעובדים בסנכרון זה עם זה כבר שנים, כאשר כל אחד נכנס לתפקוד בשלב ובמקום המיועד לו, תוך סנכרון מלא עם השלב שלפניו ואחריו.

"המפתח הוא שרטוט מפת דרכים מסודרת לסטארט-אפ, המתאימה בדיוק לסוגו, החל מהפגישה הראשונה ועד להשקעה ולשיתופי פעולה", מסביר עו"ד קדם, אשר ליווה סטארט-אפים שגייסו השקעות מהמדען הראשי, אנג'לים וקרנות, ואף זכו בפרסים בינלאומיים.

Starter Up: גוף אחד – הרבה כובעים

אחד מהחסרונות המובנים של שוק הסטארט-אפים בישראל (וגם בעולם) הוא הממשקים הרבים מול גורמי מפתח שונים שאמורים לעזור לכם בדרך. מצס בו יזמים מתחילים שמוצאים עצמם פונים לשורה שלמה של אנשי מקצוע נפרדים, כגון מפתחים, מעצבים, כלכלנים, יועצי אסטרטגיה, יועצי שיווק, מיתוג, עורכי דין ועוד – עלול לגרום לכאוס לא רצוי בהתנהלות.

גם עבודה עצמאית לחלוטין (בשילוב עצות מקבוצות ברשתות החברתיות, למשל) עלולה לפגוע קשות בסיכויים לגיוס בהמשך. "אף יזם לא יכול להיות גם ארכיטקט, גם מהנדס בניין וגם אינסטלטור", אומר עו"ד קדם. "אם אתם נכנסים לתחומים שאתם לא מומחים בהם, התוצר יהיה נחות. צריך לקחת את אנשי המקצוע המומחים לכל משימה – זה נכון יותר כלכלית ואיכותית, וכך הסיכויים להצלחה גוברים".

לכן, אחד מהיתרונות המשפיעים ביותר על הצלחת המיזם ביועץ ומלווה לסטארט-אפים, הוא התכנון האסטרטגי וניהול כל הכובעים המקצועיים במקום אחד, לאחר ניסיון וידע רב. ליווי מסוגר זה מאפשר להגיע לאיכות אופטימלית הן של המוצר הראשוני (MVP – מוצר ראשוני מוכן לשיווק) והן של הסטארטאפ כולו, בזמן הקצר ביותר לשוק, עם תוכנית מימונית שמרנית.

"הכובע המרכזי של Starter Up הוא ניהול הפרויקט, והכובע המשני הוא מתן מענה מקצועי ומהיר בכל אבני הדרך הרלוונטיות", אומר עו"ד קדם. "הפריבילגיה שלי כעורך דין עם נסיון עסקי וטכנולוגי, היא הבקיאות ברגולציה של בניית הסטארט-אפ, האפשרות לחלץ קניין רוחני גם בזמן הפיתוח, לוודא שהאינטרסים של היזמים מוגנים באמצעות מבנה נכון של המניות, וכן לוודא שכל הנקודות המשפטיות מכוסות לכל אורך התהליך". זה יתרון משמעותי עבור הסטארט-אפ. "בשלב הראשוני ההגנה המרכזית היא פטנט או זכות יוצרים, אך ישנם היבטים משפטיים נוספים שעולים תוך כדי התקדמות ויש להתייחס אליכם בזמן אמיתי כדי למנוע עיכובים, ורק כך אפשר להגיע לשוק של הסטארט אפ תוך זמן קצר עם MVP יעיל, בעמידה חכמה מול התחרות ועם כל ההגנות המשפטית שמובנות בו באופן אופטימלי".

ייעוץ מוצלח לסטארט אפ דורש התמחות וניסיון לראייה מעמיקה

עוד רכיב שחסר בפאזל של רבים מהסטארט-אפים, הוא היעדר בדיקה מעמיקה של המודלים העסקיים של המתחרים, ומהי עלות המוצר עבורם – בדרך למסקנות אופרטיביות. "היזמים צריכים לקחת את התוכנית השיווקית והעסקית שלהם ולהגיע איתה לתוצאות – לא מדובר במשהו תיאורטי שרק אולי יעבוד", אומר עו"ד קדם. לכן, חשוב לפנות לגורם אשר מספק פרספקטיבה עמוקה ולא מוצר מדף מוכן, שלא מבדיל בין ענפים בשוק ולא מתייחס למתחרים הישירים והעקיפים של הסטארט אפ עצמו.

"הליווי של המשרד שלנו הוא עמוק ומבוצע על ידי אנשי מקצוע עם ניסיון של 25 שנים ומעלה בעולמות הטכנולוגיה, השיווק והכלכלה. הם מכירים את היסודות וגם את המגמות הכי עדכניות עם פרספקטיבה רחבה". היעד של Starter Up "הוא להביא את הסטארט-אפ למקומות שלא היה מגיע בלעדינו", לדבריו.

סטארט-אפ מוכן לגיוס ראשוני – חסכון משמעותי במשאבים

טעות נפוצה היא השקעת כל החסכנות רק על פיתוח. בסטארטר אפ ישקיעו כבר בשלבים הראשונים בהבאת הסטארט-אפ למצב מוכן לגיוס ראשוני, ובמימון זה לייצר מהר יותר את ה'מוצר' ויתר היבטי הסטארט-אפ, כשהוא שלם יותר ואיכותי יותר.
ליזמים מתחילים רבים מעולם הטכנולוגיה יש נטייה לעזוב את העבודה, להשקיע חודשים ארוכים ולעתים גם שנים בפיתוח המוצר, במקביל לחיסול החסכונות של המייסדים וויתור על מקורות המחייה. "אין דרך אחרת להגיד את זה, אבל מי שאוכל את החסכונות, מפתח מוצר ולא עובר את כל התהליך המקצועי – פשוט מבזבז כסף וזמן", אומר עו"ד קדם. "אם הוא היה יכול להמשיך לעבוד בחברה שהוא עובד בה ולהשקיע כסף בגורם חיצוני שמביא את פתרון המוצר כחלק מסטארטאפ שלם וחסכוני יותר, זו השקעה הרבה יותר יעילה. רק כשהסטארט-אפ יהיה בשל, יגיע הזמן לעזוב את העבודה. הרבה אנשים מפסידים כסף, זמן יקר ובסופו של דבר את הגשמת החלום".

עבור אנשי טכנולוגיה החוששים לשים את פיתוח התוכנה וכתיבת הקוד בידי אחרים, "עדיף למייסד להפוך ל-CTO של הסטארט-אפ שלו הכי מוקדם שאפשר, ולנהל את תהליך הפיתוח, כפי שהוא גם צפוי לעשות", אומר עו"ד קדם. "עדיף להיות מי שמתכנן את הדרישות ומנווט את התהליך ללא פשרות, כאשר מי שנותן את המענה הוא צוות רלבנטי של מהנדסים, אנשי תוכנה ועוד, שגם מספקים תובנות טכנולוגיות נוספות לאלו של היזם. תנו לעצמכם להיות המפקחים והמנהלים במקום לשקוע בתוך התהליך. התפקיד שלנו הוא להביא תוך מספר חודשים לסטארט-אפ שנבנה על פי החלום והחזון שלכם בלבד". ומה קורה כאשר היזם הוא בעל ידע טכנולוגי ייחודי והוא זה שחייב לפתח? "עדיין הוא צריך את יתר המעטפת של סטארט-אפ. מוצר בלבד, טוב ככל שיהיה, לא יוכל להביא השקעה ללא המעטפת המותאמת למשקיע", אומר עו"ד קדם.

קבלו Starter Up – מ-FFF ישירות ל-Round A, תוך מספר חודשים

כשמשקיע נפגש עם יזם לבדיקת גיוס הון, חשוב להיזכר שוב שהמשקיע לא קונה מוצר אל את העסק כולו. "הוא בודק האם המוצר מוכן לשיווק גם מבחינת צרכי השוק, האם יש תוכנית עסקית שמגדירה את הסכומים הנדרשים בפועל ל-2-3 שנים הקרובות, ואיך התקציב ינוהל", אומר עו"ד קדם. עוד היבט חשוב בשלב זה הוא המסגרת של החברה מבחינת הפוזיציה של הפאונדרים, מאיזה נתח המשקיע יכול לקבל מניות ועוד. "המשקיע הראשוני מחפש לדעת שלכסף שלו יש משמעות בשוק, ולשם אנחנו חותרים", אומר קדם, "תוך שמירה על האינטרסים של היזמים גם כלפי משקיעים עתידיים".

עו"ד קדם אומר כי "אנחנו מצליחים להגיע מההשקעה של היזמים והשקעה מ-FFF, חברים ומשפחה, ישירות ל-Round A, ולרוב מדלגים על שלב ה- Seed. דילוג שכזה משאיר יותר אחזקה ושליטה בידי היזמים ומביא אותם להשקעה ב-Round A עם מוצר עובד, תוכנית מסודרת להקצאת ההשקעה והמשך ליווי של אנשי המקצוע שבנו את הכל, עם מניות ששוות עבורם יותר מאשר אם היה גם גיוס Seed לפני כן".

"כשהסטארט-אפ מגיע ל-Round A כשהוא מוכן יותר", אומר עו"ד קדם, "גם הסיבובים הבאים יהיו גבוהים יותר ובטווחים קצרים יותר, כך שההכנה ההתחלתית צפויה לשאת פירות ולממש את הפוטנציאל גם בטווח הרחוק".

אם כן, בין אם אתם יזמים מתחילים עם רעיון טרי בראש וחזון גדול, ובין אם אתם ותיקים בתחום ש'מבשלים' רעיון או מוצר כבר מספר שנים ועדיין לא הצלחתם לממש אותו, זה הזמן להכיר מקרוב את סל השירותים והמעטפת ב-Starter Up של עו"ד קדם.

אם יש לכם רעיון לסטארט אפ מוזמנים  לשרטט איתנו  את מפת הדרכים בדרך להצלחה.

לפרטים על התהליך היעיל, החכם והמשתלם של לפרטים נוספים היכנסו

 

 

 

 

About מאיר עשת

Check Also

הסטארטאפיסטים הצעירים פותחים שנה בירושלים

על אף ימי המלחמה הארוכים, לאחרונה נערך טקס חגיגי ומרגש לרגל פתיחה מרגשת של קבוצת …

נגישות