יום שישי , מרץ 29 2024
Home > היי טק > רפואי וביו-מד > מחקר של פיליפס חושף: הקורונה השפיעה לרעה על איכות השינה ועל השימוש במכשיר ה-CPAP בקרב הסובלים מדום נשימה בשינה

מחקר של פיליפס חושף: הקורונה השפיעה לרעה על איכות השינה ועל השימוש במכשיר ה-CPAP בקרב הסובלים מדום נשימה בשינה

לקראת יום השינה הבינלאומי:

  • 70% מהנשאלים חוו אתגר אחד או יותר הקשורים לשינה מאז פרוץ מגפת הקורונה
  • 72% מהנשאלים אשר חווים דום נשימה בשינה הפסיקו את השימוש במכשיר ה-CPAP עקב סיבות הקשורות למגפת הקורונה
  • 58% מהנשאלים דיווחו על רצון להשתמש ברפואה מרחוק עקב דאגות הקשורות לשינה

רויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), מובילה עולמית בטכנולוגיות בריאות, הכריזה על ממצאי סקר השינה השנתי השישי של החברה במחקר שכותרתו מחפשים אחר פתרונות: כיצד מגפת הקורונה שינתה את הרגלי השינה מסביב לעולם. כשנה לאחר פרוץ מגפת הקורונה, פיליפס ערכה סקר בקרב 13,000 בני אדם בגילאי 18 ומעלה ב-13 מדינות ברחבי העולם כדי לבחון את הגישות, התפיסות וההתנהגויות סביב נושא השינה. ממצאי הסקר מראים כי מאז פרוץ מגפת הקורונה, 70% מהמשיבים חוו אתגר אחד או יותר הקשורים לשינה, כאשר 60% דיווחו על השפעה ישירה של המגפה על היכולת שלהם לישון טוב בלילה. הסקר מגלה עוד כי מגפת הקורונה השפיעה בצורה לא פרופורציונלית על אנשים אשר סובלים מדום נשימה בשינה. עוד עולה מהסקר כי ישנו עניין הולך וגובר באימוץ כלים ואסטרטגיות כמו שירותי רפואה מרחוק, שימוש במשאבי מידע מקוונים ושינויים באורח החיים כדי להתמודד עם האתגרים השונים.   

אנשים רבים יותר פונים למשאבים מקוונים ושירותי רפואה מרחוק עקב דאגות שינה

בעוד כי חלק מהנשאלים הסתמכו על אסטרטגיות הקשורות לאורח חיים כמו מוזיקה מרגיעה, מדיטציה או קריאה כדי להתמודד עם בעיות השינה שלהם, רבים אחרים פנו לחיפוש באינטרנט כדי ללמוד עוד אודות טיפולים לשיפור השינה שלהם (34%). כאשר ישנה הסתמכות גוברת על שירותי רפואה מרחוק במהלך המגפה, מעל למחצית (58%) מהנשאלים הביעו רצון לחפש עזרה לבעיות הקשורות לשינה בעתיד ממומחה שינה באמצעות שירותים כאלו, אם כי רבים מהם עדיין לא עשו זאת בפועל. מרבית הנשאלים (70%) מאמינים כי יהיה להם קשה כרגע למצוא מומחה שינה באופן מקוון או טלפוני.

"תוצאות הסקר השנה מאשרות את מה שכבר ידענו מזה זמן מה – בעזרת הפתרונות המתאימים, הטיפול לא חייב להיות מוגדר על ידי מקום, אלא על ידי הצרכים האישיים של כל אדם ומצבו הבריאותי", אמר ד"ר טאופילו לי-צ'יאונג, רופא ויועץ רפואי לתחום שינה ונשימה בפיליפס. "הכלים הדרושים כדי לספק שירותי רפואה יעילים ואמינים מרחוק כבר קיימים והעניין מצד הצרכנים הוא ניכר, במיוחד לאור מגפת הקורונה. בשימוש נכון, לשירותי רפואה מרחוק בתחום השינה יש פוטנציאל לשפר את היעילות ואיכות הטיפול, לשפר את תוצאות הטיפול, להעצים מטופלים לבצע החלטות מושכלות ולספק טיפול הולם לכולם. הרחבת אפשרויות הגישה לטיפול באמצעות טכנולוגיה, משמעה העצמת הספקים להדרכת מטופלים בטיחותית באופני טיפול מגוונים – דבר אשר יוביל לתוצאות טיפול טובות יותר".   

מטופלי דום נשימה בשינה חוו קשיי טיפול באמצעות CPAP במהלך מגפת הקורונה

דום נשימה בשינה ממשיך להשפיע על איכות השינה ברחבי העולם, עם עלייה קלה אשר דווחה על ידי אנשים אשר אובחנו עם התופעה מאז השנה שעברה. המחקר מעלה כי בשנת 2021 אובחנו 12% עם דום נשימה בשינה לעומת 9% בשנת 2020. בעוד כי טיפול באמצעות מכשיר הנשימה CPAP הוא הנפוץ ביותר למצב זה, ממצאי הסקר חושפים ירידה בשיעור החולים המשתמשים במכשיר ה-CPAP שלהם עם 18% בשנת 2021 לעומת 36% בשנת 2020, זאת לצד עלייה בשיעור החולים שמעולם לא השתמשו במכשיר ה-CPAP שנרשם להם עם 16% בשנת 2021 לעומת 10% בשנת 2020.

מתוך כל הנשאלים אשר הפסיקו את השימוש במכשיר ה-CPAP, 72% מהם עשו זאת עקב סיבות הקשורות למגפת הקורונה. כאשר בין הסיבות היו אתגרים פיננסיים (55%) וגישה מוגבלת למשאבים (44%), נראה כי מגפת הקורונה שימשה כגורם מעכב בהיענות לטיפול באמצעות CPAP. יחד עם זאת, הסיבה המדאיגה ביותר הייתה כי 57% מאלו הסובלים מדום נשימה בשינה כלל לא קיבלו מרשם למכשיר CPAP.     

אם אתם או בני משפחתכם עלולים להימצא בסיכון לדום נשימה בשינה, בקרו באתר Philips.com/SleepApnea כדי לערוך מבדק תסמינים מקוון ולשוחח עם מומחה במידת הצורך.

הפתרונות של פיליפס לטיפול בבעיות שינה

בשנת 2020, פיליפס קידמה את הגישה של טיפול מכל מקום (care-from-anywhere) בתחום השינה על ידי הצגת פתרון ה-Mask Selector המאושר קלינית המיועד לסובלים מדום נשימה בשינה. מדובר בפתרון הניתן לשימוש מרחוק גם בביתו של המטופל. כחלק מפורטפוליו הפתרונות השלם של פיליפס המיועד לשימוש ביתי, הכולל את מבחן השינה הביתי NightOne, ערכת ה-Home Delivery and Remote Set-up והשירות הווירטואלי להתמדה בטיפול , אפשרות ה-Mask Selector הדו-ממדית של פיליפס משמעה כי מטופלים בעלי בעיות בשינה אולי כלל לא יצטרכו לצאת מהבית כדי לקבל את האבחון והטיפול שהם צריכים. מהצד של נותן השירות, הרופאים יכולים לנהל מרחוק את המטופלים שלהם באמצעות Philips Care Orchestrator.   

ממצאי סקר השינה הגלובלי האחרון של פיליפס מחזקים את מחויבות החברה לפיתוח פתרונות מוכחים קלינית כדי להעצים את אלו אשר מתמודדים עם דום נשימה בשינה ואלו אשר חווים בעיות שינה אחרות לקחת אחריות על בריאותם. פיליפס חוקרת את תחום השינה מכל זווית אפשרית מעל ל-35 שנה, תוך איסוף נתוני שינה ממיליארדים של לילות כדי להבין בצורה טובה יותר כיצד השינה משפיעה על הבריאות.

כיום, פורטפוליו פתרונות השינה ההולך וגדל של פיליפס מתייחס למעל ל-80% מבעיות השינה הידועות (נחירות, שינה קצרה, נדודי שינה ודום נשימה בשינה). הפתרונות והשירותים הללו נתמכים על ידי מחקר קליני ונתונים טכניים כדי להציע טיפול מדעי מותאם אישית ולהשרות אמון בקרב המשתמשים בהם. מגפת הקורונה גרמה להשפעה משמעותית על תעשיית הבריאות ותחום השינה הוא חלק מכך. מאז שנת 2020, פיליפס הייתה עדה לגידול של 35% במספר הממוצע של התקנים ייחודיים המחוברים לתוכנת ניהול המטופלים מרחוק שלה  המבוססת ענן בתחום השינה והנשימה, מה שמדגיש את הצורך בפתרונות כאלו. 

למידע נוסף אודות מחקר השינה הגלובלי והמחויבות של פיליפס לשיפור הגישה לטכנולוגיות שינה ברחבי העולם, בקרו באתר Philips.com/WorldSleepDay. כדי ללמוד עוד אודות פתרונות השינה של פיליפס, בקרו באתר Philips.com/SmartSleep.

אודות רויאל פיליפס

רויאל פיליפס (NYSE: PHG, AEX: PHIA), הינה חברה מובילה בתחום טכנולוגיות הבריאות, המתמקדת בשיפור בריאותם של בני האדם ומאפשרת תוצאות טובות יותר על פני הרצף הטיפולי, החל משמירה על אורח חיים בריא וטיפול מונע, ועד לאבחון, טיפול ופתרונות בריאות ביתיים. פיליפס ממנפת טכנולוגיה מתקדמת ותובנות קליניות וצרכניות עמוקות במטרה לספק פתרונות משולבים. מטה החברה ממוקם בהולנד. פיליפס הינה חברה מובילה בתחום ההדמיה הדיאגנוסטית, טיפולים מונחי תמונה, ניטור מטופלים ומידע רפואי, כמו גם בתחום פתרונות בריאות לצרכן הביתי. בשנת 2020 פיליפס הציגה מחזור מכירות של 19.5 מיליארד אירו והיא מעסיקה כ-82,000 עובדים. פעילות החברה משתרעת על פני מעל ל-100 מדינות ברחבי העולם. למידע נוסף בקרו באתר החברה: www.philips.com/newscenter.

About מאיר עשת

Check Also

קורנית ויז'ן מאיצה את פיתוח שתל הקרנית המלאכותי שלה ומצטרפת ל-3DEXPERIENCE Lab של דאסו סיסטמס.

3DEXPERIENCE Lab של דאסו סיסטמס מצרפת את קורנית ויז'ן, סטארט-אפ ישראלי פורץ דרך, למעבדת החדשנות …

נגישות