יום חמישי , אפריל 25 2024
Home > היי טק > מהו ביטוח לחברות הייטק ואילו כיסויים מומלץ לרכוש?

מהו ביטוח לחברות הייטק ואילו כיסויים מומלץ לרכוש?

אין ספק שכל חברת הייטק נתונה ללא מעט סיכונים. מדובר על סיכונים שיש כמעט לכל עסק וכמו כן כאלה נוספים הקשורים לגניבות של פטנטים ותקיפות של האקרים. על מנת שחברות הייטק יוכלו לספק לעצמן הגנה מלאה, הן חייבות שיהיה ברשותם ביטוח עסק המותאם במיוחד לחברות הייטק.

ביטוח לחברות הייטק – מה הוא כולל?

בגדול, ביטוח כזה מורכב מתמהיל של כיסויים שכולם מגיעים מעולם הביטוח העסקי. התמהיל הזה יכסה את חברת ההייטק וזאת בהתאם לסיכונים הצפויים לה, על פי התחומים שבהם היא מתעסקת. יש תחומים רבים בהייטק בהם, הנדסת חומרה, הנדסת אינטגרציה ועוד.

כאן חשוב להבהיר ולהדגיש שיש חשיבות משמעותית להתאמת הכיסוי וזאת על פי תחום העיסוק. למעשה, סוכן הביטוח צריך לבצע איפיון מעמיק של החברה והתחומים בהם היא עוסקת. על פי האיפיון, עליו לבנות פוליסה שתהיה מדויקת ורחבה ככל האפשר ושתספק הגנה לכל מיני מצבים.

מהם הסיכונים הנפוצים והביטוחים הקיימים כיום?

בגדול, כאשר מדובר על חברת הייטק, ניתן לחלק את הסיכונים לשני סוגים. הסוג הראשון הוא סוג שמוכר לכל עסק וקשור בעיקר לפגיעה ברכוש החברה. פגיעה ונזק יכולים להיות מכל מיני סיבות בהן, פריצה לעסק, שריפה, רטיבות וכו'. כמו כן, הוא כולל בתוכו גם הגנה מפני מקרים של נזקים גופניים לעובדי החברה ומקרים הקשורים לצד שלישי.

הסוג השני הוא ספציפי לעסק שמוגדר כחברת הייטק. הוא מגן מפני גניבת קניין רוחני, מתקפת סייבר שתפגע בחברה ובפיתוח מוצרים ושירותים שלה ועוד. נסו לדמיין מצב בו חברה משקיעה המון זמן וכסף בפיתוח פטנט ואותו פטנט נגנב לה או נתון למתקפות סייבר שרוצות לחבל בו. הפגיעה בחברה יכולה להיות עצומה, להתבטא בהפסדים גדולים ואפילו להגיע למצב בו החברה עשויה להיסגר אחרי שנים רבות בהן הייתה פעילה.

על כן, כאשר יש ביטוח עסק מסוג ביטוח לחברות הייטק, החברה מקבלת הגנה מלאה ומקיפה שמתאימה בדיוק למקרים שהוזכרו לעיל.

איזה ביטוחים מומלצים לחברות טכנולוגיה והייטק?

קודם לכן, דיברנו על כך שהביטוח מורכב ממספר ביטוחים ומספר כיסויים נפרדים.
אז מהם הכיסויים החשובים, שכדאי שלא לוותר עליהם?

ביטוח אחריות נושא משרה (נקרא גם ביטוח דירקטורים) – מספק הגנה למנהלים ודירקטורים, מפני תביעות לקוחות, ספקים, בעלי מניות בחברה ועובדים.

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית – מספקת הגנה מפני תביעות של לקוחות וכמו כן מזמיני שירותים.

ביטוח קניין רוחני ופטנטים – מכסה את הוצאות המשפט, במקרה של תביעה הקשורה להפרת זכויות וגניבת פטנטים.

פוליסת ביטוח סייבר – מתן כיסוי כספי במקרה של תקיפות האקרים.

ביטוח משרדי הייטק – מספק כיסוי כספי במקרה של נזק לרכוש כמו, ריהוט משרדי, ציוד מחשוב, שרתי תקשורת וכו'.

ביטוח מבנה ותכולת משרד בחברות הייטק – מספק כיסוי כספי למבנה שנגרם לו נזק עקב נזקי טבע, נזק אש, פרעות ומהומות וכו'.

איפה מומלץ לרכוש ביטוח לחברת הייטק?

אם מעוניינים לייצר רשת ביטחון והגנה שתהיה כמה שיותר גדולה ומדויקת, אז העדיפות היא לפנות לחברת ביטוח שמכירה את ענף ההייטק והטכנולוגיה. כך יותאמו הכיסויים הנכונים ביותר לחברת ההייטק. חשוב לבדוק שלחברה יש דירוג טוב, המלצות וכמו כן שיש לה ניסיון בביטוח של חברות בענף ההיי טק.

About מאיר עשת

Check Also

מרכז המחקר לחומרים מתקדמים של המכון לחדשנות טכנולוגית מקים באבו דאבי מעבדת בדיקת פגיעות ראשונה באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 03 במרץ 2022, (BUSINESS WIRE): המכון לחדשנות טכנולוגית – Technology Innovation …

נגישות