שבת , יולי 6 2024
Home > נושאים בכותרות > אבטחה ו-Cyber > דוח של פורטינט: 96% מהארגונים מודאגים בנוגע לאבטחת הענן

דוח של פורטינט: 96% מהארגונים מודאגים בנוגע לאבטחת הענן

לפי דוח אבטחת הענן של פורטינט, 95% מהארגונים העידו כי פלטפורמת אבטחת ענן מאוחדת עם מרכז ניהול יחיד תעזור להגן על נתונים באופן יעיל ומקיף בכל סביבות הענן

פרדריק האריס, מנהל שיווק בכיר של מוצרים ופתרונות לתחום אבטחת הענן בפורטינט

פורטינט®, מובילה עולמית באבטחת סייבר המניעה את האיחוד בין ביצועי תקשורת ואבטחה, פרסמה את ממצאי דוח אבטחת הענן לשנת 2024, המתבססים על סקר מקיף שנערך על ידי פורטינט ו-Cybersecurity Insiders בקרב 927 מומחי אבטחת סייבר ברחבי העולם. הדוח מציע תובנות לגבי המגמות הנוכחיות המניעות את אבטחת הענן, האתגרים העומדים בפני ארגונים בהגנה על סביבות הענן שלהם והאסטרטגיות שהם מתעדפים.

לדברי פרדריק האריס, מנהל שיווק בכיר של מוצרים ופתרונות לתחום אבטחת הענן בפורטינט: "כאשר ארגונים מפתחים ופורסים יותר יישומי ענן, האבטחה הופכת להיות מורכבת יותר. ארגונים רבים מאמצים גישה היברידית או מרובת עננים, אשר מרחיבה את שטח התקיפה ומגדילה את המורכבות התפעולית. צוותי אבטחה מתקשים לעתים קרובות לנהל ולאבטח את עומסי העבודה והסביבות השונות שלהם בענן הפרטי והציבורי. אף על פי שלשימוש בריבוי עננים יש יתרונות רבים, עבודה עם כלים מרובים מוסיפה מורכבות ניהולית, מה שהופך לקשה עד בלתי אפשרי ליישם מדיניות אבטחה עקבית בכל סביבות הענן. גרוע מכך, רמת מורכבות האבטחה גדלה לעתים קרובות עם הזמן כאשר ארגונים ממשיכים להוסיף שירותי ענן, מה שמוביל לאתגרים ועלויות ניהול גדולים עוד יותר".

נמשכת ההעדפה לענן היברידי ולריבוי עננים

ארגונים הבוחרים באסטרטגיות ענן היברידי וריבוי עננים. קרדיט: פורטינט

לפי ממצאי הדוח של פורטינט, בשנת 2024, מרבית הארגונים (78%) בוחרים באסטרטגיות ענן היברידי וריבוי עננים. מבין הארגונים הללו, 43% משתמשים בשילוב בין ענן ותשתית באתרים מקומיים ול-35% יש אסטרטגיה מרובת עננים.

 

מספרים אלו מייצגים עלייה קלה בלבד מלפני שנתיים, אז 39% מהארגונים השתמשו בענן היברידי ו-33% בריבוי עננים.

לאחר שנים של אימוץ מהיר וככל שהשוק התבגר, חלה האטה בצמיחת הענן. בשלב זה, נראה כי העניין סביב הענן התייצב והיתרונות של מחשוב ענן מובנים היטב. ארגונים בעלי צרכי IT אשר יכולים להרוויח מגמישות הענן או כאלו הזקוקים לשירותים ייחודיים עבור סביבות הענן יכולים להתקדם עם הפרויקטים שלהם.

מרבית הארגונים גם מכירים בכך שיש לכלול את האבטחה באסטרטגיות הענן שלהם. אתגרי אבטחת הסייבר הקשורים לענן והצורך באמצעי אבטחה משופרים בסביבות ענן הפכו קריטיים יותר לנוכח איומים חדשים מבוססי-AI. לפי ממצאי הדוח של פורטינט, 96% מהארגונים מדווחים כי הם מודאגים במידה בינונית או במידה רבה מאוד בנוגע לאבטחת הענן. האבטחה נמצאת בבירור בראש סדר העדיפויות, כאשר 61% מהמשיבים צופים כי תקציב אבטחת הענן שלהם יגדל במהלך 12 החודשים הבאים.

61% מהארגונים צופים כי יגדילו את תקציב אבטחת הענן שלהם. קרדיט: פורטינט

ארגונים מדווחים כי הם מתכננים להגדיל את תקציב אבטחת הענן שלהם ב-37% במאמץ להגן על נתונים רגישים ולעמוד בתקנים רגולטוריים בנוף מוכוון הענן הצומח של היום.

האתגרים הטכניים ואתגרי המשאבים נמשכים

אתגרים לאימוץ מהיר של אסטרטגיות ריבוי עננים. קרדיט: פורטינט

למרות האימוץ המתמשך של הענן, עדיין קיימים אתגרים ביישום אבטחה עקבית עבור סביבות מרובות עננים. בעיות אבטחה ותאימות הן הדאגה העיקרית (59%), המשמשות כמחסום לאימוץ מהיר יותר של אסטרטגיות ריבוי עננים. ארגונים ציינו גם אתגרים טכניים (52%) ואילוצי משאבים (49%) כחסמים לאימוץ הענן.

השגת נראות ובקרת מדיניות בתוך תשתיות מרובות עננים מורכבות יכולה להיות קשה, כאשר פער מיומנויות אבטחת הסייבר רק מחמיר את הבעיה. המחסור באנשים בעלי מומחיות באבטחת ענן מהווה בעיה רצינית, כאשר 93% מהמשיבים אמרו כי הם מודאגים במידה בינונית עד מידה רבה מאוד מהמחסור במיומנויות ברחבי התעשייה.

פישוט ואוטומציה באמצעות גישה של פלטפורמה

שימוש בפלטפורמת אבטחת ענן מאוחדת תסייע להגן על נתונים בכל סביבות הענן. קרדיט: פורטינט

מכיוון שסביבות היברידיות ומרובות עננים הן מורכבות, קשה לאבטח אותן. יחד עם זאת, הרוב המכריע של הארגונים (95%) אמר כי פלטפורמת אבטחת ענן מאוחדת עם מרכז ניהול יחיד תעזור להגן על נתונים באופן עקבי ומקיף בכל סביבות הענן.

במקום להתמודד עם חוסר היעילות של ניהול מערכות אבטחה נפרדות מרובות, צוותי אבטחה המשתמשים בפלטפורמת אבטחת ענן יחידה מרוויחים מאינטגרציה פשוטה יותר, אוטומציה ותקורת ניהול מופחתת, אשר יכולות לסייע לשפר את הנראות, לספק אכיפת מדיניות עקבית ולצמצם את פער מיומנויות אבטחת הסייבר.

קבלת נראות ובקרה באמצעות אבטחת הענן של פורטינט

פורטינט מציעה פתרונות אבטחת ענן מאוחדים המספקים מדיניות עקבית, ניהול מרכזי ונראות מקצה לקצה על פני ובין סביבות ענן. כאשר אוטומציית אבטחה מופעלת בכל סביבות העננים, ניתן לפתח, לפרוס ולהפעיל יישומים באופן מאובטח בכל מקום עם הגנות עקביות. פתרונות אבטחת הענן של פורטינט מספקים נראות ובקרה בעננים ציבוריים ופרטיים ובמרכזי נתונים, מחזקים את האבטחה ומפחיתים את מורכבות הפריסה.

למדו על פתרונות אבטחת הענן של פורטינט.

קבלו מידע נוסף אודות אבטחת ענן בשנת 2024 על ידי האזנה לוובינר בנושא State of Cloud-Native Security.

הורידו את הדוח המלא כדי לקבל תובנות נוספות לגבי המצב הנוכחי של אבטחת הענן.

 אודות פורטינט

פורטינט (נאסד"ק: FTNT) הינה כוח מניע בהתפתחות של אבטחת הסייבר והאיחוד בין תקשורת ואבטחה. מטרתנו היא להגן על אנשים, התקנים ונתונים בכל מקום וכיום אנו מספקים אבטחת סייבר בכל מקום שבו תצטרכו, עם חבילת המוצרים המשולבת הגדולה ביותר הכוללת למעלה מ-50 מוצרים ברמה ארגונית. למעלה מחצי מיליון לקוחות בוטחים בפתרונות של פורטינט, אשר הינם בין הפתרונות בעלי הפריסה הרחבה ביותר, מספר הפטנטים הרב ביותר ובעלי התיקוף הרב ביותר בתעשייה. מוסד ההדרכה של פורטינט (Fortinet Training Institute) מהווה את אחת מתוכניות ההדרכה הגדולות והמקיפות ביותר בתעשייה במטרה להנגיש את הדרכות הסייבר והזדמנויות תעסוקה חדשות לכל המעוניין. שיתוף פעולה עם ארגונים מכובדים ובעלי פרופיל גבוה מהמגזר הציבורי והפרטי, כולל CERTs, גופים ממשלתיים ואקדמיה, הוא היבט בסיסי במחויבותה של פורטינט לשיפור חוסן הסייבר ברחבי העולם. FortiGuard Labs, גוף מודיעין האיומים והמחקר המובחר של פורטינט, מפתח ומשתמש בטכנולוגיות למידת מכונה ובינה מלאכותית מובילות כדי לספק ללקוחות בקביעות ובזמן הגנה ומודיעין איומים שניתן לפעול לפיו. למידע נוסף היכנסו לאתר http://www.fortinet.com, בקרו בבלוג של פורטינט או ב-FortiGuard Labs.

About מאיר עשת

Check Also

הפריצה לספקית הגישה מרחוק TeamViewer מעידה על הסיכונים בתוכנות גישה מרחוק

הפריצה שהתרחשה בימים האחרונים לספקית הגישה מרחוק TeamViewer מוכיחה שוב את הצורך בהגנה מסיבית על שירותי גישה …

נגישות