יום ראשון , מאי 5 2024
Home > נושאים בכותרות > אבטחה ו-Cyber > מחקר של פורטינט מצא: למעלה מ-80% מהארגונים חווים מתקפות סייבר המתמקדות בעובדים

מחקר של פורטינט מצא: למעלה מ-80% מהארגונים חווים מתקפות סייבר המתמקדות בעובדים

 

סקר חדש של פורטינט מדגיש את חשיבותה של הדרכת עובדים יעילה בנושא מודעות לאבטחה כדי להפחית את סיכוני הסייבר, כאשר למעלה מ-50% מהמשיבים העידו כי לעובדיהם חסר הידע המתאים

פורטינט® (נאסד"ק: FTNT), מובילה עולמית באבטחת סייבר המניעה את האיחוד בין ביצועי תקשורת ואבטחה, פרסמה את ממצאי דוח המודעות והדרכת הסייבר הגלובלי לשנת 2023, המדגיש את החשיבות של בניית כוח עבודה בעל מודעות לאיומי סייבר בארגונים במטרה לחזק את יציבות האבטחה שלהם ולהפחית את מתקפות הסייבר. הדוח מבוסס על סקר גלובלי שנערך בקרב למעלה מ-1,800 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ואבטחת הסייבר מ-29 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל, ממגוון תעשיות כמו טכנולוגיה (21%), ייצור (16%), שירותים פיננסיים (13%) ועוד.

מאפשרים לעובדים להגן על הנכסים הדיגיטליים הקריטיים ביותר של הארגון

ארגונים מתמודדים עם מרחב איומים שהופך למתוחכם יותר. בדוח מרחב האיומים הגלובלי האחרון של FortiGuard Labs, גוף המחקר של פורטינט, נמצא כי איומי מתקפות הכופר נשארו ברמות שיא ברמה הגלובלית, ללא כל עדות להאטה. בנוסף לכך, בדוח הגלובלי בנושא המחסור במומחי אבטחת סייבר מיומנים לשנת 2023 נמצא כי 84% מהארגונים חוו לפחות פרצת אבטחה אחת או יותר במהלך 2022.

דוח המודעות והדרכת הסייבר הגלובלי לשנת 2023 של פורטינט חושף כי למעלה מ-90% ממקבלי ההחלטות מאמינים כי מודעות מוגברת של העובדים לאבטחת סייבר יכולה לסייע להפחית את התרחשות מתקפות הסייבר. כאשר ארגונים מתמודדים עם סיכוני סייבר גוברים, המחקר מדגיש את התפקיד החשוב של העובדים, המשמשים כקו ההגנה הראשון של הארגון בהגנה מפני פשיעת סייבר.

להלן ממצאי המחקר העיקריים:

פושעי הסייבר מתמקדים בעובדים: לפי ממצאי המחקר, 81% מהארגונים התמודדו עם מתקפות של נוזקות, פישינג וסיסמאות בשנה שעברה, אשר לרוב התמקדו במשתמשים. דבר זה מדגיש כי העובדים יכולים לשמש כנקודה החלשה ביותר של הארגון או כאחת מההגנות העוצמתיות ביותר שלו.

מתקפות הסייבר הנפוצות ביותר שהתמקדו בעובדים. קרדיט צילום: פורטינט

תוכנית הדרכה יעילה היא המפתח להטמעת היגיינת סייבר טובה בקרב העובדים: 85% ממקבלי ההחלטות העידו כי בארגונם קיימת תוכנית הדרכה ומודעות לאבטחה ועדיין, למעלה מ-50% מהם מאמינים כי לעובדים שלהם עדיין חסר ידע באבטחת סייבר. פער זה מציע כי תוכניות ההדרכה הקיימות כיום בארגונים אינן יעילות כפי שהן אמורות להיות, מה שמביא לחוסר עקביות בדרך שבה העובדים מיישמים שיטות מניעת מתקפות סייבר טובות או שההדרכות אינן מתוגברות מספיק.

אבטחת הסייבר הופכת לעדיפות בקרב הדירקטוריון: 93% מהמשיבים העידו כי חברי הדירקטוריון שלהם התעניינו לגבי האסטרטגיה והגנות הסייבר של הארגון.

דירקטוריונים בארגונים המתעניינים באבטחת סייבר. קרדיט צילום: פורטינט

בניית כוח עבודה בעל מודעות לסייבר באמצעות שירות המודעות וההדרכה של פורטינט

פורטינט מציעה את שירות המודעות וההדרכה לאבטחת סייבר (Security Awareness and Training) עבור ארגונים המעוניינים לספק הדרכת מודעות לאבטחת סייבר לעובדיהם או ארגונים המבצעים הערכה של יעילות תוכנית ההדרכה הנוכחית שלהם במטרה לפתח כוח עבודה בעל מודעות לסייבר. השירות תוכנן על ידי מדריכים ברמה-עולמית של מוסד ההדרכה של פורטינט והוא מכסה מגוון רחב של נושאים בצורה מעשית ומחזק את החומר הנלמד באמצעות תזכורות ובדיקות, מה שמסייע לשפר את תוצאות ההדרכה.

ג'ון מדיסון, סגן נשיא לתחום מוצרים ומנהל שיווק ראשי בפורטינט

שירות ההדרכה של פורטינט משתמש במודיעין האיומים של FortiGuard Labs ומספק הדרכה אשר מתעדכנת לעיתים קרובות בעקבות ההתפתחויות העדכניות במפת האיומים. בנוסף לכך, השירות מיישר קו עם ההנחיות של המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST) – NIST 800-50 ו-NIST 800-16 – במטרה להבטיח שישנה התייחסות לנושאים מרכזיים, כולל אבטחת מידע, פרטיות נתונים, אבטחה פיזית, הגנה על סיסמאות ואבטחת אינטרנט.

ג'ון מדיסון, סגן נשיא לתחום מוצרים ומנהל שיווק ראשי בפורטינט, אמר כי, "הדוח הנוכחי מדגיש את התפקיד המהותי של העובדים במניעת מתקפות סייבר וגם את הצורך הקריטי של ארגונים לתעדף שירותי מודעות והדרכת אבטחה כדי להבטיח כי העובדים משמשים כקו ההגנה הראשון שלהם".

אודות פורטינט

פורטינט (נאסד"ק: FTNT) הינה כוח מניע בהתפתחות של אבטחת הסייבר והאיחוד בין תקשורת ואבטחה. מטרתנו היא להגן על אנשים, התקנים ונתונים בכל מקום וכיום אנו מספקים אבטחת סייבר בכל מקום שבו תצטרכו, עם חבילת המוצרים המשולבת הגדולה ביותר הכוללת למעלה מ-50 מוצרים ברמה ארגונית. למעלה מחצי מיליון לקוחות בוטחים בפתרונות של פורטינט, אשר הינם בין הפתרונות בעלי הפריסה הרחבה ביותר, מספר הפטנטים הרב ביותר ובעלי התיקוף הרב ביותר בתעשייה. מוסד ההדרכה של פורטינט (Fortinet Training Institute) מהווה את אחת מתוכניות ההדרכה הגדולות והמקיפות ביותר בתעשייה במטרה להנגיש את הדרכות הסייבר והזדמנויות תעסוקה חדשות לכל המעוניין. FortiGuard Labs, גוף מודיעין האיומים והמחקר המובחר של פורטינט, מפתח ומשתמש בטכנולוגיות למידת מכונה ובינה מלאכותית מובילות כדי לספק ללקוחות בקביעות ובזמן הגנה ומודיעין איומים שניתן לפעול לפיו. למידע נוסף היכנסו לאתר http://www.fortinet.com, בקרו בבלוג של פורטינט או ב-FortiGuard Labs.

 

About מאיר עשת

Check Also

תשלומי כופר זינקו ב-500% בשנה האחרונה, כך חושף דוח מתקפות הכופר של סופוס ל-2024

שיעור מתקפות הכופר ירד מעט, אך עלויות התאוששות טיפסו ל-2.73 מיליון דולר סופוס, מובילה עולמית …

נגישות