שבת , אוקטובר 5 2024
Home > נושאים בכותרות > בית חכם > איך לתכנן בית חכם

איך לתכנן בית חכם

מערכת בית חכם משדרגת את איכות החיים ומאפשר לכם לשלוט על מערכות חשמל שונות בבית כמו תריסים, תאורה, מיזוג אוויר, מערכת אזעקה, טלוויזיה, מגבר ועוד. באמצעות המערכת המתקדמת ניתן להפעיל מוצרי חשמל שונים בצורה אוטומטית או באמצעות שלט או אפליקציה המותקנת בסמארטפון או בטאבלט. זו מערכת מתקדמת וניתן ליצור תרחישים שונים וכך ניתן להגדיר שעות קבועת להפעלת ולכיבוי המזגן, דוד החשמל, תריס חשמלי וכל רכיב או מוצר חשמלי אחר המחובר למערכת.

Smart home control concept. Room interior with table and chairs

מערכת בית חכם מסייעת גם במיגון הבית, היא חוסכת עלויות ומקטינה את חשבון החשמל, וניתן להחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר יחסית. כדאי לדעת כי בשנים האחרונות צצו מערכות חדשניות של בית חכם וניתן להתקין את המערכת בתהליך בניית הבית או בבית קיים. חשוב לתכנן נכון את המערכת לכן יש לאפיין צרכים ולהתאים את המערכת לסגנון החיים של הדיירים בבית, ומומלץ לפנות לחברה מקצועית המתמחה בנושא, עדיף לערב מעצבת פנים מקצועית ומנוסה כדי לתכנן את הפרויקט גם בהיבט הוויזואלי, מעבר להיבט הטכני.

אפיון ותכנון בית חכם

תכנון בית חכם דורש ידע וניסיון, בשלב הראשון יש לאפיין את הלקוח ולהבין את סגנון חייו. יש מגוון מערכות ופתרונות בתחום הבית החכם, לכן חשוב לאפיין היטב את הלקוח ורק כך ניתן להתאים עבורו את המערכת הנכונה ביותר, תוך התייחסות להרחבת המערכת בעתיד כדי לחסוך עלויות ולבצע שדרוגים בקלות ובעלות נמוכה בהמשך.

בשלב התכנון ואפיון הלקוח חשוב לשלב גם מעצבת פנים כדי לתכנן נכון את הפתרונות החכמים ברחבי הנכס. בעזרת המעצבת אפשר לבחור במערכת המתאימה ביותר לסגנון חיי הדיירים ולהבטיח עבור הלקוח חוויה חדשנית ומתקדמת טכנולוגית, חיסכון בהוצאות החשמל, תחושת ביטחון מיטבית, הנאה ויתרונות רבים נוספים. המעצבת יכולה להמליץ על צורת התקנת המערכת, לבחור פתרונות אסתטיים להסתרת חוטי חשמל וכבלי תקשורת או להמליץ עם פתרונות חכמים אלחוטיים, ובעזרתה קל לבחור את עיצוב השקעים והמתגים בהתאם לקונספט העיצוב הכללי בבית.

תכנון מקצועי הנעשה על ידי מעצבת פנים יחד עם הצוות המקצועי של החברה המתקינה מערכת בית חכם מבטיח ללקוח חיסכון בעלויות, התאמה אישית מלאה, מענה לכל דרישותיו וכמובן עיצוב בית חכם המותאם לאורח חיי הדיירים ולטעם האישי של הלקוח.

איך עובד בית חכם?

מערכת בית חכם מבוססת על מספר רכיבים המותקנים ברחבי הבית, ולכל רכיב יש תפקיד מסוים כמו הפעלה או כיבוי של הזרם החשמלי, זיהוי תנועה, שינוי במרחב וכדומה. המערכת כוללת רכיב מרכזי (בקר) האחראי על הפעלת המערכות החשמליות המחוברות אליו, הבקר מפקח על הרכיבים השונים וניתן לתכנת אותו ולהגדיר תרחישים שונים. תרחיש הוא למעשה אוסף פקודות להפעלת כמה מערכות במקביל, בהתאמה לצרכי הלקוח, לדוגמה תרחיש יציאה מהבית הגורם לסגירת התריסים החשמליים, לכיבוי אורות בכל הבית, לכיבוי דוד חשמלי ומיזוג ולהפעלת האזעקה לאחר טריקת הדלת. חשוב לציין כי יש מערכות בית חכם המתאימות גם למגזר הדתי ולשומרי שבת.

למה חשוב לשלב מעצבת פנים בפרויקט להטמעת מערכת בית חכם?

בעזרת מעצבת פנים מומלצת ובעלת ידע וניסיון בפרויקטים מורכבים הכוללים תכנון והתקנת מערכות בית חכם הלקוח זוכה לפתרון מותאם אישית ולחוויית מגורים ייחודים, נוחה ומהנה. המערכת מתוכננת לאחר אפיון אורח החיים של הלקוח ומשפחתו ובחירת פתרונות טכנולוגיים ואסתטיים המבטיחים תוצאה מושלמת ואסתטית, איכות חיים גבוהה וגימור יוקרתי. 

About מאיר עשת

Check Also

Sky Technologies יוזמת הזמנות למאות אלפי מוצרי חבר והפעל חכמים ובטוחים מהדור הראשון שלה לקראת השקה מסחרית ב-2022

מיאמי, פלורידה, 1 ביוני 2022, (ACCESSWIRE) : SQL Technologies Corp. (נאסד"ק: SKYX) (Sky Technologies או …

נגישות