יום שלישי , נובמבר 26 2024
Home > נושאים בכותרות > מסחר אלקטרוני > נשבר שיא הזמנות בדואר ישראל: 1,000,000 חבילות נחתו בארץ בסוף שבוע אחד במשקל 350 טון מאז יום הרווקים הסיני נחתו בישראל

נשבר שיא הזמנות בדואר ישראל: 1,000,000 חבילות נחתו בארץ בסוף שבוע אחד במשקל 350 טון מאז יום הרווקים הסיני נחתו בישראל

כ-3.5 מיליון חבילות במשקל כ-1,000 טון

שיא הזמנות חדש נשבר השבוע בהזמנת חבילות מחו"ל, כך עולה מנתוני דואר ישראל. מאז יום הרווקים הסיני ב11/11 ובמשך השבועיים האחרונים נחתו בישראל כ-1,000 טון חבילות, מתוכם בסוף השבוע האחרון נחת בישראל מספר שיא של כמיליון חבילות במשקל כ-350 טון חבילות שהוזמנו מחו"ל. הצפי שבחודש נובמבר תמסור חברת הדואר יותר מ-7 מיליון פריטים וסך הכל בשני חודשי חגי הקניות ימסרו כ-15 מיליון חבילות. זו השנה הרביעית ברציפות בה נשברים שיאי הזמנות בנובמבר בעקבות יום הרווקים הסיני.

גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל אמר "אנו שמחים לראות כי רשת ההסכמים והתשתית הלוגיסטית שהחברה יצרה בשנה האחרונה, משרתת היטב את הלקוחות בארץ, אשר נהנים השנה מזמני הגעה מקוצרים משמעותית בחגי הקניות ביחס לשנים קודמות, וזאת למרות הקשיים האובייקטיביים הקיימים בשרשרת ההובלה העולמית עקב משבר הקורונה".  לדבריו "זמן המסירה בארץ התקצר השנה משמעותית בזכות התייעלות תפעולית של חברת הדואר, הערכות מקדימה לחגי הקניות, פתיחת מרכזי מסירה נוספים וכן ההסכמים של החברה עם חברות גלובליות מובילות. השנה אנו רואים גידול משמעותי בהזמנות מבריטניה וסין, כאשר בין היתר עקב ההסכם של החברה עם קאינאו, זרוע הלוגיסטיקה של עלי אקספרס, זמני ההגעה של משלוחים לארץ ירדו בממוצע ביותר מעשרים יום ביחס לשנים קודמות. קאינאו החלה השנה גם באיחוד חבילות עד 75 דולר במשלוח אחד, לנוחות הלקוחות, מה שמעודד הזמנות נוספות דרך פלטפורמה זו".

מגמות: פריטים כבדים ויקרים יותר ושליח עד הבית

בדואר ישראל מציינים, כי אחת המגמות הבולטות השנה היא הזמנת פריטים כבדים יותר מבעבר, בנוסף ניכרת השנה הזמנה של פריטים יקרים מ-75 דולר, כאשר הלקוחות לוקחים בחשבון את תוספת המע"מ במחיר הכולל של הפריט בעת ההזמנה, ומזמינים פריטים גדולים ויקרים יותר מבעבר.

לדברי תירוש בתקופה זו חל גידול של 30% בהזמנת שליחים עד הבית, הן באיסוף חבילות מסניפי הדואר לבתי  הלקוחות והן בהזמנת משלוחים בתוך הארץ של עסקים ישראליים, שהתפתחו מאוד בתקופת הקורונה ועברו לסחר מקוון כדי לתת מענה לביקושים הגבוהים בתקופה זו.

עלי אקספרס, נקסט, אסוס, אמזון ו shein –האתרים המובילים בשימוש בכרטיסים נטענים

מנתוני הרכישות באמצעות הכרטיסים הנטענים של דואר ישראל (ויזה נטען דולרי ומאסטרקארד רב מטבעי שקל, יורו ,ליש"ט) עולה כי האתרים הפופולאריים בהזמנות בכרטיס הנטען בבנק הדואר הם: עלי אקספרס, חנויות ביגוד כמו נקסט, shein, ואסוס, וכן רכישות שבוצעו בפייסבוק ובאמזון.

בחגי הקניות ובכריסמס גידול של 20% ביצוא של מוכרים ישראלים ברשת

בדואר ישראל מעריכים בנוסף, כי בישראל יש כ-300 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים המייצאים מוצרים לחו"ל, באמצעות חנויות בפלטפורמות הסחר המקוון כמו עלי אקספרס, אמזון, ebay ועוד. בחודש נובמבר חל לפי הערכות דואר ישראל גידול של כ-20% בפעילות הייצוא מהארץ מול שנה קודמת, בעיקר סביב חגי הקניות הבינלאומיים והכריסמס. עיקר המשלוחים הוא של מתנות בעלות אופי ישראלי לחו"ל, כמו ביגוד, תכשיטים ופריטי יודאיקה.

About מאיר עשת

Check Also

Ascential Digital Commerce ו-GSK Consumer Healthcare מכריזים על השקת Ascential Digital Commerce Connect בפסטיבל Cannes Lions

פלטפורמת המסחר האלקטרוני הראשונה מסוגה תאפשר למנהלם ביצועיים בכירים לראות את תמונת המסחר הדיגיטלי באופן …

נגישות