שבת , אוקטובר 5 2024
Home > כללי > תחנות ניפוק של דרכונים ביומטריים של דומיניקה יהיו זמינות בקרוב באיחוד האמירויות

תחנות ניפוק של דרכונים ביומטריים של דומיניקה יהיו זמינות בקרוב באיחוד האמירויות

משרד קבוע שיכול להקל על בקשות לדרכונים אלקטרוניים של דומיניקה יוקם בקרוב באיחוד האמירויות הערביות, מסבירים ב- CS Global Partners

לונדון, 18 בפברואר 2022, (GLOBE NEWSWIRE) :

דרכונים ביומטריים בדומיניקה

דרכונים ביומטריים בדומיניקה (מקור: CS Global Partners)

חבר העמים של דומיניקה  הודיע לאזרחים, כולל אלה שהשתתפו בתוכנית האזרחות על ידי השקעות של המדינה, על המועד האחרון של 30 באוגוסט 2022, להחליף את הדרכונים הקריאים שלהם במכונה בדרכון אלקטרוני חדש. השר לביטחון לאומי וענייני פנים רייבורן בלקמור הכריז על כך במסיבת עיתונאים מטעם משרדו בחודש שעבר.

לדברי השר, תחנות דרכונים בחו"ל יושקו גם בלונדון, בריטניה וניו יורק, ארה"ב. כל המשרדים הבינלאומיים צפויים להיות מבצעיים בחמשת החודשים הקרובים.

מהו דרכון אלקטרוני?

דרכון אלקטרוני (באנגלית: E-Passport) הוא דרכון מסורתי עם שבב אלקטרוני משובץ המכיל מידע ביומטרי שניתן להשתמש בו כדי לאמת את זהותו של בעל הדרכון. הצפנה דיגיטלית משמשת לאישור הנתונים המאוחסנים באופן אלקטרוני בשבב הדרכון, מה שהופך אותו ליקר וקשה לזיוף כאשר כל מנגנוני האבטחה מיושמים באופן מלא ונכון.

מלזיה הייתה המדינה הראשונה שהנפיקה דרכונים ביומטריים בשנת 1998. באמצע 2019 עלה מספר זה ליותר מ-150 מדינות המנפיקות דרכונים כאלה.

במה שונים הדרכונים האלקטרוניים מדרכונים הניתנים לקריאה במכונה?

המסמך החדש, שהושק בדומיניקה ביולי 2021, מחליף את הדרכונים הניתנים לקריאה במכונה וכולל תכונות אבטחה גלויות וסמויות השזורות בעיצוב.

הדרכונים הביומטריים של דומיניקה מאחסנים את המידע האישי של המחזיק על שבב זעיר המוטבע במסמך. זה כולל נתוני פנים, טביעת אצבע וקשת העין ביומטריים, שכולם יכולים לאמת את זהותו של המחזיק בזמן הנסיעה. הממשלה הדומיניקנית ציינה בעבר כי המסמך תואם לשערים האלקטרוניים החדשים של המדינה, מה שאומר שהמחזיקים יכולים להשתמש בהם כדי לעבור במחסומי גבול מהר יותר. השערים האלקטרוניים היו חלק מפרויקט בשווי 13 מיליון דולר לעדכון הגבול הדומיניקני בציפייה לדרכונים הביומטריים.

למה דומיניקה עוברת לדרכונים אלקטרוניים?

בהצהרה שהודיעה על השדרוגים אמר השר בלקמור כי המעבר לדרכונים ביומטריים במרץ 2021 הפך את דומיניקה למדינה היחידה, למעט איי הבהאמה, שיש לה דרכונים משופרים באיים הקריביים.

לדבריו, מעבר מדרכונים בסיסיים הניתנים לקריאה במכונה לדרכונים אלקטרוניים ביומטריים הוא "ההיבט החשוב ביותר" בשיפור מערכות הגבול של המדינה.

"בהתחשב בקצב שבו העולם נע כעת והדגש הבינלאומי לשיפור מערכות האבטחה כמו גם הביקוש למערכות בטוחות ומאובטחות יותר, יש גם דרישה אוניברסלית למסמכי נסיעה יעילים ומאובטחים יותר המקובלים על כולם ואשר תואמים את הסטנדרטים והפרוטוקולים הבינלאומיים הרלוונטיים".

בהשקה אשתקד אמרה שרת התיירות של דומיניקה, דניס צ'ארלס, כי "דרכונים אלקטרוניים צריכים להפוך את תהליך מחסום ההגירה למהיר הרבה יותר ולאפשר לקציני הגירה לאמת במהירות נסיעות, ובתחילה לספק הגנה מפני גניבת זהות והונאה".

היא גם אמרה כי המיזם החדש ישפר את הקשרים עם מרכז התקשורת האזורי המשותף CARICOM (CJRRCC) וכן עם המשטרה הבינלאומית (האינטרפול).

מי יכול לשדרג לדרכון אלקטרוני?

כל אזרחי דומיניקה יכולים להחליף את הדרכונים הקריאים שלהם במכונה בדרכון אלקטרוני. דרכונים ביומטריים יונפקו גם למי שקיבל אזרחות באמצעות תוכנית האזרחות של דומיניקה לפי השקעות. התוכנית מציעה אזרחות לאזרחים זרים המבצעים השקעה כשירה בקרן הגיוון הכלכלי של האי או בפרויקטי נדל"ן נבחרים.

 היכן יכולים אזרחים לשדרג לדרכונים אלקטרוניים?

השר בלקמור אמר כי משרדו פיתח תוכניות להנחות את הדומיניקנים במהלך המעבר לדרכונים אלקטרוניים בחודשים הקרובים.

אזרחים בדומיניקה:

ברוזאו, עיר הבירה של דומיניקה, נפתחה תחנה במשרד ההגירה והדרכונים כדי להבטיח צוות נוסף למעבר חלק. מחלקת ההגירה תקבל גם ציוד נוסף, שלדברי השר בלקמור יאפשר עיבוד מהיר יותר של יישומים.

הוא חשף עוד כי שתי ערכות ניידות שיש להן יכולת זיהוי ולכידת נתונים מכל מקום ייפרסו בתחילה בקהילות מרכזיות ברחבי דומיניקה, כולל פורטסמות', מאהוט, סנט ג'וזף, וייל קייס, לה פליין וגראנד ביי. צוות ההגירה יהיה זמין במשך יומיים בכל מיקום כדי לתת לאזרחים מספיק זמן כדי לקבל את המסמכים הדרושים להגשה לדרכון האלקטרוני החדש בשבועות הקרובים.

בלקמור גם אמר כי טפסי בקשת דרכון יהיו זמינים בתחנות המשטרה ובאתר האינטרנט של הממשלה.

אזרחים על הסיפון:

דומיניקנים המתגוררים בחו"ל יורשו גם לחדש את דרכונם בחו"ל. אזרחים יכולים להגיש בקשה דרך הקונסוליות הדומיניקניות הבינלאומיות השונות או בקרוב לבוא משרדים קבועים באיחוד האמירויות, לונדון או ניו יורק כי יהיה מאובזר כדי להקל על כל תהליכי היישום, כולל נתונים ולכידת תמונה.

עד שהמשרדים הקבועים יפעלו, ערכות ניידות ייפרסו בחו"ל לקנדה, טקסס, פלורידה וכמה מדינות בקריביים כדי לבצע רישום.

"צוות המורכב משוטרים כבר נבחר לנסוע למקומות השונים ברחבי העולם כדי להבטיח כי לדומיניקנים רבים ככל האפשר ניתן לקבל גישה לרישום לדרכונים האלקטרוניים החדשים".

אודות תוכנית האזרחות לפי השקעות של דומיניקה

דומיניקה מדורגת במקום הטוב ביותר עבור תוכנית האזרחות שלה על ידי השקעה (CBI) במשך חמש שנים על ידי מגזין PWM של הפייננשל טיימס. מועמדים שעוברים את בדיקות הנאותות הנדרשות מקבלים את אזרחותה של דומיניקה ויכולים להגיש בקשה לדרכון המדינה, המעניק ניידות גלובלית ל -75% מהעולם. להיות אזרח של דומיניקה פירושו גם לחיות, לעבוד, ולטייל על האי הקריבי בכל פעם שאתה רוצה והעברת האזרחות לדורות הבאים.

תוכנית CBI  של דומיניקה מושרשת באופן חוקי בחוק. מאחר שהחוק המקומי אינו מכיל הגבלות כלשהן על החזקת אזרחות כפולה, קבלת אזרחות שנייה באמצעות השקעה במדינה היא חסויה. בנוסף לכך שאין חובת תושבות פיזית, לתוכנית ה- CBI של דומיניקה אין שפה, גיל, ניסיון עסקי או דרישות חינוכיות, ואין ראיון חובה.

About מאיר עשת

Check Also

גם אנחנו הופתענו בדיוק כמוך ליאת… והתוצאה?! תקליקו ותחליטו בעצמכם

נגישות