יום חמישי , מרץ 28 2024
Home > כללי > עיבוד שבבי תעשייתי

עיבוד שבבי תעשייתי

שוק העיבוד השבבי הגלובלי שווה כמעט 400 מיליארד דולר בכל שנה, עם גידול של כ-7% בכל שנה, כך שמדובר על אחד התחומים התעשייתיים הכי חשובים ונדרשים, תחום הקשור לייצור רכיבים וחלקים לכל קטגוריה כלכלית ותעשייתית. בין אם לצרכי מיכון תעשייתי-יצרני ובין אם לצרכי מוצרים קמעונאיים מוגמרים, אי אפשר לדמיין את התעשייה המודרנית ללא תהליכי עיבוד שבבי. זה נכון גם עבור פעילויות רבות המוגדרות במסגרת ההייטק ותעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה, לכן חשוב להסביר מה זה עיבוד שבבי בעולם התעשייה כיום.

נגיעה בכל תחומי התעשייה והייצור

עיבוד שבבי משמש כאמור לייצור רכיבים וחלקים למכלול צרכים ותחומים תעשייתיים. כך למשל הדרישה לעיבוד שבבי היא הגדולה ביורת בתעשיות הרכב, התחבורה והתעופה אך תעשיית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה נמצאת במקום השני מבחינת ביקוש לתוצרי עיבוד שבבי. בנוסף לתעשיות אלו, העיבוד השבבי הוא מרכיב מהותי בתעשיות רפואיות, תעשיות ביטחוניות, תעשיית החלל וגם בתהליכים לייצור מוצרי צריכה מגוונים.

למעשה, אתם קוראים את התוכן הזה על גבי מחשב או סמארטפון, אז אתם ממש עכשיו משתמשים במוצר שעבור חלק מרכיביו השתמשו בטכניקות של עיבוד שבבי.

עולם העיבוד השבבי

מה זה עיבוד שבבי – במהותו, הוא תחום תעשייתי-יצרני המשמש לייצור רכיבים שונים ומותאמים אישית לתכנון או צורך מסוים, כאשר כל טכניקות הייצור השונות הנכנסות תחת קטגוריית העיבוד השבבי כוללות הסרה עדינה ומדויקת של שכבות מחומר גלם אותו מעבדים. מבחינה זו, עיבוד שבבי הוא הופכי לתהליכי יציקה או הדפסות תלת מימד, כי במקרה שלנו לוקחים "גוש" חומר גלם ומסירים ממנו שכבות בצורה מדויקת ומתוכננת מאוד כדי להגיע לרכיב סופי מושלם.

כך למשל מייצרים גלגלי שיניים, רכיבי חיבור, מארזים תעשייתיים (למשל של מחשבים), חלקים צילינדרים, ברגים וגם אינסוף רכיבים מורכבים מאוד מבחינת תכנון ועיצוב.

הטכניקות הנכללות בעיבוד השבבי הן למשל כרסום, חריטה, השחזה (לא של סכין אלא הסרה עדינה של שכבות חומר גלם מרכיב סימטרי), קדיחה, חיתוך, חירור וטכניקות נוספות בהקשר לגימור והכנה של חומר גלם המיועד להפוך לרכיב מוגמר. 

יש מכונות עיבוד "מסורתיות, העובדות באופן ידני או חצי ידני ומצריכות מפעיל-אומן השולט בהן ומייצר הלכה למעשה את הרכיבים הנדרשים, בתהליך מדויק ועדין המחייב מקצועיות ודיוק חסרי פשרות. לחלופין, היום השוק עובר בעיקר למכונות CNC ממוחשבות. אלו מכונות מתקדמות מאוד טכנולוגית המתבססות על כוח חישוב רב ומערכת מורכבת של מחשב, תכנון ממוחשב ומערכת של מנועים, ראשי עיבוד וזרועות "רובוטיות" שכולם עובדים יחד בהרמוניה מדהימה כדי לייצר רכיבים מורכבים ברמת דיוק ומהירות בלתי נתפסת.

עיבוד שבבי בעולם התעשייה

עיבוד שבבי נחשב תחום תעשייתי בפני עצמו, עם חברות המספקות שירותי עיבוד וייצור שבבי לגורמים תעשייתיים ומסחריים שונים וחברות המייצרות מכונות ורכיבים לעבודות העיבוד השבבי עצמן – כולל כמה חברות מובילות ואיכותיות כאן בישראל.

ספקי תוצרי עיבוד שבבי מספקים לעולם התעשייה רכיבים לחלקים למכונות ולמוצרים מוגמרים ללקוחות קצה, מכרסום CNC של כפתורים איכותיים למוצר אלקטרוני יקר ומעוצב ועד ייצור חלק חלופי מדויק ומיוחד במהירות שיא והתאמה אישית מושלמת עבור מכונה מושבתת על קו ייצור במפעל. באמת ובתמים שאי אפשר להפעיל מערכים יצרניים ותעשייתיים היום – בכל תחום – ללא אספקת רכיבים ושירותים של עיבוד שבבי. בכל הנוגע למכונות CNC ותכנון ממוחשב של תוצרי עיבוד שבבי, התחום הוא היום הכי הייטק שאפשר והתרחק מאוד מאופי ה"לואו-טק" שבעבר היה לו.

About מאיר עשת

Check Also

Hailo בוחרת במעבדי ה-ISP וה- Video IPשל VeriSilicon עבור מעבדי ראיית ה-AI שלה, שמפעילים מצלמות מעקב חכמות

מעבדי התמונה הנבחרים של VeriSilicon מספקים פתרונות מתקדמים, שמתאפיינים בנצילות גבוהה ובתכונות שניתנות להגדרה שנחאי, …

נגישות