יש חשיבות גדולה לדעת ההמונים, כאשר רוצים לפתח או לקדם מוצר, מותג או שירות כלשהו. הבעיה היא שלא תמיד ארגונים ועסקים יודעים כיצד לנתח בצורה הנכונה ביותר את הנתונים שיש ברשותם. לשם כך, ניתן להשתמש בדרך יעילה יותר וזאת באמצעות ביצוע סקרים.
כיום, יש המון חברות שמספקות שירותי ביצוע סקרים. הן משתמשות בכל מיני טכנולוגיות ייחודיות, מערכות ממוחשבות, מוקדים טלפוניים וכמו כן צוות מקצועי של חוקרים, סוקרים ואנשי סטטיסטיקה.
איזה סוגי סקרים יש?
יש לא מעט סוגים של סקרים. כל עסק או ארגון, צריך לדעת לבחור את הסוג המתאים לו וזאת על מנת להשיג את התוצאות המיטביות. בגדול, כאשר מדובר על סקרים לצורך שימוש עסקי, אלו הם הפופולאריים:
סקרי משוב מלקוחות – למעשה, הסקר מוצג ללקוחות בצורת משוב. באמצעות המשוב, ניתן לדעת כיצד לשווק את המוצר, השירות, המותג בצורה טובה ביותר, לבצע תכנון לגבי היצע המוצרים והשירותים וכך באמצעות אותם סקרים, אפשר בסופו של דבר, לספק את הפתרונות האידיאליים ללקוחות.
סקרי שביעות רצון עובדים – כאן הלקוחות הם העובדים. המשוב נאסף ישירות מהעובדים במקום העבודה. הסקר מבוצע על ידי שימוש במערכות ממוחשבות של סקרים מקוונים או נשלח ישירות בדואר אלקטרוני. הסקרים האלה מבוצעים בתוך הארגון.
סקרי חקר שוק – סקרים אלה מיועדים ללקוחות שהם צרכנים. הארגון מעוניין לדעת מה הצרכנים חושבים על המוצרים, על השירותים המוצעים וכו'. כך הארגון, יכול לתכנן את האסטרטגיות שלו, לפתח מוצרים מתאימים וכו'.
מודעות למותג – סקר זה גם מיועד לקהל הצרכנים. הארגון מעוניין לדעת מה הצרכן יודע על המותג, על האפשרויות שהוא מציע ועוד. הנתונים של הסקר יועברו לארגון וישמשו על מנת לייעל משמעותית את הקמפיינים הפרסומיים, את יחסי הציבור ובגדול בזכות אותם פעולות, יהיה ניתן לחזק את המותג.
סקרי ייצור לידים – אלו סקרים שנועדו לחבר בין לקוחות פוטנציאליים של הארגון לבין הארגון עצמו. הנתונים יעזרו לארגון להבין את הצרכים של אותם לקוחות. בסופו של דבר, המטרה תהיה להפוך את אותם לקוחות לצרכנים וכך יהיה גם אפשר להגדיל משמעותית את הרווחים.
ביצוע סקרים למוצרים חדשים
נניח שיש לארגון או לעסק, רעיון למוצר או שירות חדש. במקום להתחיל בתכנון ופיתוח, צריך קודם לבדוק האם הרעיון הזה בכלל יהיה מעניין לציבור אליו נפנה או לא. על כן, רצוי להזמין שירות ביצוע סקרים. כך אפשר לאסוף נתונים ולדעת האם שווה להוציא את הרעיון לפועל או לא.
יתרונות לביצוע סקרים לעסקים
למה כדאי להשקיע בסקרים? ובכן, אלו הם רק חלק מהיתרונות:
אסטרטגיה שיווקית – הסקרים נותנים נתונים. באמצעות אותם נתונים, ניתן לפתח את האסטרטגיה הנכונה והמתאימה ביותר.
מחקר דמוגרפי – הסקרים יספקו נתונים על דעות האוכלוסייה, אך לא רק. אפשר גם להשתמש בהם לאיסוף נתונים דמוגרפיים וכך לדעת באיזה מיקומים להשקיע יותר ובאיזה פחות. בהתאם לכך, אפשר לבנות את קהלי היעד המתאימים ולשווק אליהם.
בדיקות של מוצרים – כאשר הסתיים שלב פיתוח אב טיפוס למוצר, יש להיות בטוחים שהמוצר אכן יתאים ויצור עניין אצל הצרכנים. ניתן להשתמש בקבוצות מיקוד וכמו כן ניתן גם לשלוח את המוצר ללקוחות קיימים. המשוב יתקבל על ידי סקרים מקוונים, סקרים ניידים וסקרים טלפוניים.
משוב לקוחות – נניח שהמוצר התפרסם, כעת חשוב מאוד לשמוע את הדעות של הצרכנים לגביו. על כן, אפשר לבצע סקר איסוף משוב לקוחות. הנתונים ישמשו כאשר יהיה פיתוח של מוצרים עתידיים.