יום ראשון , מאי 5 2024
Home > WORLD > Biolojic Design מכריזה כי Nektar Therapeutics מימשה את אופציית הרישיון שלה כדי לפתח באמצעות בינה מלאכותית נוגדן אגוניסטי מכוון לקולטן TNFR2 לטיפול במחלות אוטואימוניות

Biolojic Design מכריזה כי Nektar Therapeutics מימשה את אופציית הרישיון שלה כדי לפתח באמצעות בינה מלאכותית נוגדן אגוניסטי מכוון לקולטן TNFR2 לטיפול במחלות אוטואימוניות

התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מחקרי בין ביולוג'יק דיזיין לבין Nektar שנכנס בשנת 2021

תל אביב, וסן פרנסיסקו, 24 באפריל 2024 (GLOBE NEWSWIRE) –

ד"ר ינאי עופרן, Ph.D, מנכ"ל ומייסד Biolojic Design

Biolojic Design ביולוג'יק דיזיין, חברת ביוטכנולוגיה המשתמשת בבינה מלאכותית להפיכת נוגדנים לפתרונות תרופתיים חכמים, הודיעה היום כי Nektar מימשה את אופציית הרישיון שלה לפיתוח תוכנית הנובעת משיתוף הפעולה המחקרי של החברות שהחל ב-2021. שיתוף הפעולה המחקרי נוצר במטרה לפתח ולבדוק כיוון אל נוגדנים אגוניסטיים בקולטן גורם נמק גידול סוג II (TNFR2), יעד מחלה בעל תוקף ביולוגי חדשני המעורב במגוון רחב של מחלות אוטואימוניות שהיה קשה לרפא באמצעות תרופות קונבנציונליות.

תוכנית הנוגדנים שנבחרה לפיתוח (הידועה כיום בשם NKTR-0165) נועדה לווסת את מסלול ה-TNFR2 על מנת לייסר – או להפעיל – תאי וויסות מסוג T ואוכלוסיות תאים אנטי דלקתיים אחרות, מה שהופך את הגישה הזו לגישה מבטיחה לגירוי מערכת החיסון במחלות כמו דלקת כיבית של המעי הגס, טרשת נפוצה, בהקת ומחלות אוטואימוניות אחרות. תחת הסכם המחקר לשנת 2021, Nektar בדקה נוגדנים שפותחו באופן חישובי בידי Biolojic Design כדי לייסר במדויק את הקולטן TNFR2.

בעקבות מחקרים פרה-קליניים מוצלחים בתוך מבחנה (אין ויטרו) או באורגניזם חי (אין ויוו), החליטה Nektar לממש את אופציית הרישיון ולקדם את התוכנית באמצעות מחקרים מאפשרי  IND מאז סוף דצמבר, 2023. אם התוכנית המועמדת NKTR-0165 תמשיך בפיתוח קליני, Biolojic Design תהיה זכאית לפיתוח אבני דרך ותמלוגים על מכירה.

ד"ר ינאי עופרן, Ph.D, מנכ"ל ומייסד Biolojic Design: "הנוגדנים האגוניסטים הייחודיים אליהם מכוונים ב-TNFR2 הם עוד הדגמה לכוחה של פלטפורמת הבינה המלאכותית של Biolojic לפיתוח נוגדנים. לא רק שהנוגדנים הללו מסוגלים להפעיל TNFR2 באופן תפקודי, הם עושים זאת בצורה ייחודית ביותר. אנו מצפים לראות את Nektar מקדמת את המולקולה המבטיחה הזו באמצעות פיתוח קליני לטובת הפוטנציאל של החולים הרבים הסובלים ממחלה אוטואימונית".

יונתן זלבסקי, מנהל מחקר ופיתוח ראשי ב-Nektar: "אנו נרגשים לקדם את NKTR-0165 באמצעות מחקרים המאפשרים IND ב-2024, במטרה להגיש IND במחצית הראשונה של 2025".

אודות Biolojic Design

Biolojic Design הופכת נוגדנים לפתרונות רפואיים חכמים באמצעות בינה מלאכותית ותכנון חישובי. הפלטפורמה של Biolojic יצרה את הנוגדן הראשון בעיצוב בינה מלאכותית שנכנס לתחום הקליני, שנמצא כעת בשלב II של ניסויים קליניים. הפלטפורמה של Biolojic הופכת נוגדנים אנושיים למתגים הניתנים לתכנות עם פונקציה ספציפית: אגוניזם, אנטגוניזם וקשירה מותנית. הפלטפורמה יכולה ליצור נוגדנים רב-ספציפיים הפועלים כשערים לוגיים המבצעים את פונקציית And או Xor. הצינור של Biolojic מתמקד באוטואימוניות ובאימונו-אונקולוגיה, והוא פותח נתיבים מאומתים עבור צרכים גדולים שלא מצאו מענה עד עתה. למידע נוסף על Biolojic Design, והמדע וצינור הפיתוח שלה: https://biolojic.com/ או עקבו אחרינו בלינקדאין

About מאיר עשת

Check Also

KFSH&RC דורג כמותג הבריאות היוקרתי ביותר בערב הסעודית ובמזרח התיכון

ריאד, ערב הסעודית, 3 במאי 2024 (GLOBE NEWSWIRE) – King Faisal Specialist Hospital and Research …

נגישות