״אנו מאמינים בתוקף בכוחה של חדשנות להעשיר את חייהם של אנשים ולעזור ליצור עולם טוב יותר; זו הסיבה שאנחנו כל הזמן מדמיינים מחדש את מה שהטכנולוגיה יכולה לעשות עבור צרכנים, עסקים וכדור הארץ״. על תפיסת העולם של חברת Epson היפנית, וההשלכות על עסקיה

מאת: ירון פרץ, מנהל המכירות הארצי, Epson ישראל
על רקע המציאות בה אנו חיים, בעידן של התחרות הגלובלית והשינויים הטכנולוגיים המהירים, המשפט הפותח, המוטו של חברת Epson היפנית, נשמע מעט תלוש. אבל, מהנתונים הקרים בשטח, כנראה שזה עובד…
חדשנות מסתבר אינה רק ״תוספת״ – היא חיונית. מדובר ביצירת חוויות חדשות, מענה לצרכים קיימים ומתעוררים, והגדרה מחדש של גבולות האפשרי. חדשנות היא הכוח המניע מאחורי הקידמה, היא מעצבת תעשיות, מגדירה מחדש אפשרויות ומשפרת את חיינו.
חברת Epson, מובילה עולמית בתחומי הטכנולוגיה (כשהמוכרים יותר הם תחומי המדפסות והמקרנים), פועלת על פי עקרונות ליבה המנחים אותה בפיתוח וייצור מוצרים איכותיים. עקרונות אלה, המכונים "ארבעת ה-C״, הם: אומנות (Craft) אכפתיות (Care) יצירתיות (Creativity) ושיתוף פעולה (Collaboration).

אומנות (Craft) שמה דגש על טכנולוגיה מדוקדקת, המתוכננת לתת מענה לכל צורך. החברה שואפת לייצר מוצרים באיכות גבוהה, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. ניתן לראות זאת כבר בשלב התכנון וכן באיכות המוצרים המיוצרים ביפן.

אכפתיות (Care) עבור החברה טכנולוגיה אינה רק עניין של פונקציונליות, אלא גם של השפעה חיובית על העולם. החברה מחויבת ליצירת פתרונות טכנולוגיים תוך מתן עדיפות לאנשים ולסביבה. החברה שואפת לייצר טכנולוגיה מודעת לסביבה.

שיתוף פעולה (Collaboration) – כי יחד ניתן להשיג יותר. החברה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם עמיתיה, לקוחותיה ושותפיה, מתוך מטרה ליצור פתרונות טכנולוגיים חכמים, יעילים ומודעים לסביבה. שיתוף הפעולה אינו רק בין עובדי החברה, אלא גם עם לקוחותיה והאנשים החולקים עמה את העולם.
ארבעת העקרונות הללו משקפים את ה-DNA הייחודי של Epson ומבטאים את התשוקה שלה לעסקים ולאנשים. הם מנחים את החברה באספקת מדפסות, סורקים, אמצעי תצוגה ויזואליים, ייצור ופתרונות לייף סטייל איכותיים כשבכולם – בדרך תכנונם וייצורם – יש חשיבה עמוקה על השמירה על הסביבה. עקרונות אלה אינם רק ערכים הצהרתיים. הם מעצבים כל חדשנות שהחברה יוצרת. הם משולבים זה בזה באופן חלק, ומניעים טכנולוגיה בעלת מטרה, המעשירה חיים ושומרת על כדור הארץ.
השורשים – השראה מהטבע
ב- Epson החדשנות מעוגנת עמוק בפילוסופיה היפנית של החברה. מאז הקמתה, החברה מאתגרת את עצמה לספק מוצרים ושירותים שעולים על ציפיות הלקוח באמצעות חדשנות יעילה, קומפקטית ומדויקת. הפילוסופיה של "The Earth is Our Friend" מדגישה את מחויבותה של החברה ליצור מוצרים שלא רק משפרים את חיינו, אלא גם תורמים לעולם טוב יותר.
ההשראה של החברה מגיעה מהשורשים שלה בסווה, יפן, שם היא למדה לחיות בהרמוניה עם הטבע. מייסד החברה, Hisao Yamazaki הניח את היסודות למחויבות לקיימות, כשהבטיח לעולם לא לזהם את אגם סווה. מחויבות זו נמשכת עד היום, והחברה שואפת ליצור מוצרים שלא רק מקדמים את החברה, אלא גם מגנים על הסביבה.
סווה, עיירה השוכנת בלב יפן, מוקפת בהרי יאצוגאטאקה ובאגם סווה. הנוף עוצר הנשימה והטבע העשיר של האזור העניקו השראה לדורות של תושבים, ועיצבו את תרבותם ואת דרך חייהם. Epson שהחלה את דרכה שם, ספגה את רוח המקום, והיא באה לידי ביטוי בפילוסופיה העסקית שלה.
חדשנות פורצת דרך
Epson מביאה לעולם חדשנות פורצת דרך, המשלבת טכנולוגיה מתקדמת עם מחשבה על הסביבה.
- מדפסותEcoTank – בשנת 2010, החברה חוללה מהפכה בתעשיית הדפוס עם מדפסות ה-EcoTank – פתרון של הדפסה בהזרקת דיו ללא שימוש במחסניות מזהמות, הכוללות מכלי דיו הניתנים למילוי. חידוש זה הפחית את פסולת הפלסטיק, חסך בעלויות דיו והפחית את ההשפעה הסביבתית של ההדפסה.
- טכנולוגיית Dry Fiber – טכנולוגיה חדשנית המאפשרת ייצור נייר ממוחזר במשרד, תוך חיסכון במים ומשאבים. טכנולוגיה זו מספקת פתרון מיחזור משודרג במקום פתרון מיחזור בלבד והיא מפחיתה את ההשפעה הסביבתית של הייצור.
- טכנולוגיית הדפסה ללא חום – מדפסות הזרקת דיו של Epson מצוידות בטכנולוגיה ייחודית המפחיתה את צריכת האנרגיה ופליטת CO2 עד 83% בהשוואה לטכנולוגיית הלייזר. על ידי ביטול התחממות בתהליך הזרקת הדיו, חידוש זה מקצץ בשימוש באנרגיה, משפר את האמינות ומאיץ את מהירויות ההדפסה. טכנולוגיית Heat-Free גם ממזערת בזבוז ומאפשרת הדפסה באיכות גבוהה על חומרים מגוונים, מציבה סטנדרטים חדשים להדפסה בת קיימא ויעילה בבתים ובעסקים.
- טכנולוגיית MicroPiezo – פיתוח ראש הדפסה מהפכני המשפר באופן דרמטי את מהירות ההדפסה עבור שווקים צרכניים, ארגוניים ותעשייתיים.
- פיתוח וייצור מדפסות ה-EcoTank – מדפסות ללא מחסניות המצוידות במכללי דיו הניתנים למילוי.
קיימות כחלק מחדשנות המוצרים
Epson אימצה את הקיימות כאבן פינה של אסטרטגיית חדשנות המוצר שלה, תוך התגברות על אתגרים הקשורים להשפעה על הסביבה ועמידה בדרישת הצרכנים לפתרונות טכנולוגיים בעלי מודעות אקולוגית. המוצרים של החברה נועדו לענות על הצרכים של כל הלקוחות, תוך כדי סיוע להם להתיישר עם יעדי הקיימות שלהם.
החברה שואלת את עצמה ללא הרף כיצד היא יכולה לתרום לפתרון בעיות חברתיות באמצעות יוזמות ארגוניות. הפילוסופיה של Epson של חדשנות יעילה, קומפקטית ומדויקת משפיעה באופן משמעותי על עיצוב המוצר שלהם בכל תחומי העסק שלה. גישה זו, המכונה "שו-שו-סיי" ביפנית, היא חלק בלתי נפרד מכל מה שעושה החברה.
Epson משלבת משוב לקוחות בכל תהליכי עיצוב המוצר. מהנדסי עיצוב מבקרים לקוחות כדי לאסוף תובנות ממקור ראשון לגבי הצרכים והציפיות שלהם והם מנתחים מידע ממרכזי שירות לקוחות כדי לזהות ולטפל בבעיות נפוצות.
חזון תאגידי לפתרון בעיות חברתיות
החזון התאגידי בו אוחזת החברה, של , "Epson 25 Renewed" פועל להשגת קיימות בכלכלה מעגלית, קידום צמצום פליטת פחמן דו חמצני, פיתוח טכנולוגיות סביבתיות ואספקת מוצרים ושירותים המפחיתים השפעות סביבתיות. החברה פועלת כל הזמן להאצת דיגיטציה ואוטומציה, שיפור סביבות עבודה וסיוע בפתרון בעיות חברתיות.
החברה מבינה שהצלחתה תלויה גם בהצלחת עובדיה וקהילותיה. החברה מחויבת ליצור סביבת עבודה חיובית ומכילה, המאפשרת לעובדים למצוא תחושת מטרה בתפקידם. Epson משקיעה בטיפוח כישרונות מכל הרקעים ומחזקת את המנהיגות שלה כדי להניע את החברה קדימה.
Epson פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם צוותיה המוכשרים כדי לחשוב מחדש על המשמעות של שותף טכנולוגי עבור צרכנים, עסקים וכדור הארץ בכלל. החברה שמה דגש על שיתוף פעולה, גיוון והכלה, מתוך אמונה כי אלה הם המפתח ליצירת חדשנות משמעותית.
מבט לעתיד
ב- Epson אנו מאמינים שהעתיד טמון ביכולתנו לחדש תוך שמירה על כדור הארץ. אנו מחויבים להמשיך ולפתח טכנולוגיות ופתרונות שמעשירים את חיינו ותורמים לעולם טוב יותר עבור הדורות הבאים. החברה תמשיך לפתח טכנולוגיות, מוצרים ופתרונות ברי קיימא, המעשירים קהילות ומקדמים עתיד טוב יותר לכולם.
ניל קולקוהון, נשיא Epson אסיה והמזה״ת – על 4 ה-C's